Karbonader og anden justering af BMW Karbonader og anden justering af BMW
Hej!
Jeg har en gammel BMW R65 fra 1979, men den går kort sagt af helvede til. Jeg kan godt starte og køre på den, men den vil ikke gå i tomgang medmindre den holder på en skråning der går ned af.
Derfor skal jeg når jeg starter maskinen og lige lader den stå i 20 sekunder for at få olien rundt inden jeg kører, selv stå og holde gassen så den ikke går ud. Det samme gælder selvfølgelig når jeg holder ved et givent kryds. Derudover virker den sløv, den skulle gerne have 45 hk (jeg er med på at de sikkert er flygtet over årene), men det føles som max. 30hk.
Hvordan får jeg den til at gå bedre nemmest muligt, er det overhovedet til for en hjemmemekker? Jeg kan skifte tændrør, olie og på en god dag justere ventiler, men jeg har aldrig rodet i karbonader så jeg ved sgu ikke lige hvor jeg skal starte.. Jeg ved der er noget med en tomgangsskrue samt nogle nåle og dyser, men hvor starter jeg, og hvordan identificerer jeg de forskellige ting?
Håber i kan gøre mig klogere,
Mvh.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
Pil dine karburatorer af og rens hoved- og tomgangsdysen med trykluft (evt. en rival) Tag evt. et smut forbi en mc mekker og få synkroniseret dem.
Nu ved jeg ikke hvor langt den gamle bimmer har gået, men sliddele i motoren samt karburatorne kan være trætte og udslidte...
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
Den har 45hk
Sådan noget som hoved- og tomgangsdysen er fremmedord for mig, det samme som rival. Jeg kender heller ikke km tal, men tidligere indikationer siger omkring 80k km
Karbonader og anden justering af BMW