{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.250 visninger | Oprettet:

Hvid røg {{forumTopicSubject}}

Jeg lagde i dag mærke til at min cykel er begyndt at sende hvidt røg ud af udstødningen. Nu er det ikke fordi jeg skal køre mere i år, men det irriterer mig alligevel lidt. Jeg har ikke så meget forstand på det, men gætter på at det er noget med blandingen.. Desuden er den blevet en del langsommere til at reagere på gassen, fx hvis jeg kører med et antal omdrejninger konstant og så pludselig giver fuld gas, så hoster den noget og det er ligesom den sætter ud, men efter lidt tid kommer den dog op i omdrejninger.

Ville være glad hvis nogen ved hvordan man dette lille problem. På forhånd tak

Mvh Jens

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid røg
  • #3   23. nov 2006 Den er lige kommet hjem fra værksted, hvor de har skiftet olie og oliefilter m.m. Ville de så ikke have set det hvis det var toppakningen/topstykket den skulle være gal med?

• #4   23. nov 2006 Hvid røg skyldes vand der fordamper. Det kan skyldes at der er koldt og der derfor dannes mere kondensvand i din motor udstødning. Burde kun være et problem ind til den bliver varm, så skulle det gerne holde op. Hvis det ikke gør det, bør du nok få set på den, da det kan være en utæthed der tillader der kommer vand ind i forbrændingskamret.
    Dette kan være grunden til den går lidt dårligt, men ellers tjek om dit filter er vådt eller beskidt. Når vejret bliver koldere indeholder luften flere iltmolekyler og motoren skal derfor have mere benzin i forhold til luftmængden end den skulle tidligere. Så du kan godt opleve at du skal dyse op når vejret bliver koldere.

• #5   23. nov 2006 isteder for at dyse op så sæt evt chokeren til hvis der er sådan en... det er det den er der for. prøv at hælpe karburator sprit i tanken

• #6   23. nov 2006 Hvid røg = vandfordampning
    Sort røg = olieforbrænding
    Blå røg = for fed blanding

Dog tror jeg ikke at der er noget galt med din bike, det er vejret/temperaturen der er årsagen. Kig blot på alle bilerne om morgenen der kører afsted -de ryger også en del med hvid røg ved denne årstid.

• #8   23. nov 2006 Og så tager vi lige den rigtige:
    Hvid røg er vandfordampning. Kan komme af kondensvand i udstødning eller utættoppakning og dermed kølervand. I første tilfælde stopper røgen når mc'en er varm.
    Blå røg er oliebrænder. Se bare på en 2-takter.
    Sort røg er for fed blanding.

/
    Jesper

• #10   23. nov 2006 Orange røg = Gazzz

• #11   23. nov 2006 dette skal kureres med sukker ca 2 kilo....... det gas

• #12   23. nov 2006 Det kan dog være svært at se forskel på hvid og blå røg ... man kan dog tydeligt lugte forskel. Med varm motor kan du give den gas (mens du står ved siden af den) og lugte efter. Lugter det af brændt olie, er det højst sandsynligt - som flere nævner - olietyve.

CB

• #13   23. nov 2006 Hold op en række Kombos.

OG Jesper Lyngby har så ret. Glem alt det andet. smiley
    Jeg refererer også normalt til Jesper Lyngby. Der er styr på tingene! smiley
    Arne

• #16   23. nov 2006 Har lige kørt den varm, og må konstatere at den umiddelbart ikke ryger når motoren er blevet varm. Så det er nok bare årstiden.

Mange tak for alle svarene!!

• #17   23. nov 2006 Hold da op. Sikke en smiger.
    Og strada, sæt du bare rolig dine piénge på min madlavning også :o)

• #18   23. nov 2006 I det her tilfælde holder jeg også med Jesper.

Mvh. Rune smiley

• #20   23. nov 2006 Når der kommer hvid røg, så kardinaler fundet uf af, hvem den næste pave bli'r!

• #21   23. nov 2006 når der kommer små brune skyer som hele tiden ændrer form betyder det at indianerne angriber ved midnat (pas på signalet minder utroligt meget om når indianerpigerne har deres første menstruations periode)

• #22   24. nov 2006 Gode fornuftige svar fra Jesper og jeg vil også gerne fremhæve Jacob. Godt at se der er nogen der kender fysiken i en forbrændingsmotor..

• Claus D
    Claus D Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 12 Svar: 3
    #23   27. feb 2020 Om vinteren eller i koldt vejr kan vand opsamles i karburatoren og ligge i bundkarret hvilket modvirkes med karburatorsprit. Min 4-taktsknallert er luftkølet, og det er derfor ikke kølervæske, det drejer sig om. Top-pakningen?
    Men vandet kommer derfor ind i motoren iblandet benzindampen, og den hvide røg kan indeholde vanddamp, der også fortættes lettere i koldt vejr. Jeg lærte at tømme bundkarret på knallerten og lade det hele løbe ud med benzinhanen lukket. Cirka en snaps vand og benzin opsamles.

• #24   27. feb 2020 Vigtig info at komme med, på en 13 år gammel tråd smiley

• Claus D
    Claus D Tilmeldt:
    feb 2020

#25   27. feb 2020 Jeg har lige gjort dette og der kom nu ingen synlig hvid røg. Gamle Villadsen - og Mikael...

• Claus D
    Claus D Tilmeldt:
    feb 2020

#26   27. feb 2020 Vandet kommer gerne ind i karburatoren gennem luftfilteret.

• #27   27. feb 2020 Jeg tror den hvide røg snarere tyder på spøgelser i styrehuset smiley

Kommentér på:
Hvid røg

Annonce