Hvid røg fra motor. {{forumTopicSubject}}
Hey..
Igår da jeg var ude og køre, kom der pludselig rimelig meget hvid røg ud af samlingerne på udstødningen, samt der kom røg helt oppe fra hvor udstødningen sidder på cylinderen.
Nå, men jeg skrev indlæg her og flere skød på at der kom vand i systemet, hvilket jeg også før har prøvet med en scooter, såå.
Men da jeg begyndte at skille motoren ad, ser jeg noget mærkeligt, den ene udstødnings port er helt "våd" (soddet?) og den anden ser helt tør ud. Og det ser ud til at det er kommet derfra, og det var også derfra røgen kom fra..
Jeg har kun været ude og køre på cyklen 5-7 gange efter jeg har fået den tilbage fra mekanikeren, så synes sgu det er lidt trist.
Men udover det, hvad tror i så det kan skyldes, at den ene port er mere "våd" end den anden?
Den våde: http://i7.photobucket.com/albums/y292/Plambech/P6190002.jpg
Den anden:
(link fjernet)
Jeg har tøret lidt af alt soden/det våde væk, men det kan stadig ses..
Er det toppakningen som skal skiftes, eller kan det være fordi de ikke har samlet udstødning, samt den lille studs til vandet ordenligt?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Tjek om alt er spændt korrekt, så det ikke skyldes dårlig tilspænding af topstykket mv.
Hvis du kan se ned i køleren og der bobler i vandet, så er det et sikker tegn på en defekt toppakning.... siden du vel ikke har kørt i regnvejr da det skete, så kan vandet jo ikke komme ret mange andre steder fra.... når alle slanger vel er tætte....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
i så fald skyldes det kondens i udstødningen. Hvis den også har hvid røg når den er varm skyldes det en defekt toppakning (som oftest)
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Den har en eneste gang stået ude i regnvejr, jeg ved ikke om det kan betyde noget?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Få den solgt! for meget skruen hører til på en bane!
Er sq bange for min banemotard kræver ret meget skruen også, men omvendt kører man jo ikke så meget på sådan en
Jeg har 640´eren hjemme på Søndag
okt 2005
okt 2005
Men jeg synes ikke jeg kan se at pakningen har været revnet/flækket.
Dog har jeg lige et spørgsmål til, hvordan kan jeg tage knastkæden af uden at skulle risikere at den går op igen? topstykket har nemlig en "bro" som knastkæden kører om, dvs som jeg ser det, at man skal have åbnet knastkæden for at få topstykket af.
Men må man gerne åbne sådan en kæde, den har jo ikke noget samleled.
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 63 Svar: 540
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Nu kender jeg ikke lige din motor, men det lyder underligt, at den ikke kan gøres fri af topstykket.
Hvid røg fra motor.