1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Emil M
Emil M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Pærer sprænger Pærer sprænger

Jeg har en gammel Suzuki GN400 som, hver gang jeg kører lidt, sprænger pærerne.

Det forløber således at jeg først fandt en ledning der var brændt over i forlygtehuset, efter at alle pærerne var sprunget. Den fik jeg loddet sammen igen, og monterede ny pærer i. Der var lys i den, både det lange og korte men da jeg havde kørt ca 20 kilometer var den sprunget igen. Jeg har nu monteret nyt batteri, og ny pærer i baglygten, i den tro at den måske ikke var berørt på samme måde som forlygten og at et nyt batteri kunne levere en jævn mængde strøm, men igen da jeg kommer på arbejde her til morges er pæreren sprunget og det er kun bremselyset der virker i den (og det gør det vidst ikke særligt længe endnu..). Derudover er cyklen 6V hvilket jo ikke ligefrem gør det nemmere.
Hjælp en grøn MC'er tilbage på vejen, det virker som en overspænding for mig, men mine gæt kommer jeg vidst ikke langt med.. Informationer om cyklen kan jeg derimod levere, så mangler jeg at runde et hjørne må i lige sige til smiley
Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pærer sprænger
  • #1   26. aug 2015 Mål da spændingen på pæren som det første

• #2   26. aug 2015 Uden de faglige kompetencer som baggrund vil en forsigtig hypotese være din spændingsregulator der kan være gået smiley

• #3   26. aug 2015 Du må have dig et multimeter, en nødvendighed hvis man har en ældre sag smiley
    Du er velkommen i Aalborg smiley til en øl og en spændingsmåling - men der er jo lidt langt uden lys på geden.

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#4   26. aug 2015 Multimeter erhvervet og den måler ca 4,5 på 2000 revs og er helt oppe på 7,5 ved 3000! Der er vidst et problem der - batteriet siger 0,00 men der må jeg være ærlig og sige at det røg direkte i maskinen efter syrepåfyldning (en time efter så syren var faldet) i den tro at cyklen ville lade det? Den er med kickstart, så den starter fint - men sprænger pærerne da strømmen vel går lige igennem batteriet eller?

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#5   26. aug 2015 Jeg har prøvet at måle på pærene men ved ikke helt hvor jeg skal måle?

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#6   26. aug 2015 Har lige set at mit bremselys virker på trods af at batteriet er frakoblet.. Er det ikke mærkeligt? Og kan jeg have koblet batteri forkert på i og med + kører på stel, og - kører igennem en sikring og ud i systemet?

profilbillede
  • #7   26. aug 2015 Minus på batteri er stel og skal til stel.
    Det er den der sidder og stritter og som du tydeligt ser er boltet til stel.
    Så det ser forkert ud.

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#8   26. aug 2015 Det er nu fixet og får en måling på 0,19 på bagpæren ved 2500 omdrejninger, og ca 0,15 ved 2000 omdrejninger.. Så den stiger stadig i volt ved højere omdrejninger - burde batteriet ikke eliminere dette?

• #9   26. aug 2015 Tror du skal søge en hjælper, ingen af de målinger er rigtige eller giver mening.
    Har du sat dit multi meter til måle DC/jævnstrøm.

Få det på plads ved måle direkte på batteri, her skal du måle omkring de 6v hvis det er et 6 V batteri altså, afladt lidt mindre, opladt lidt mere.

• #10   26. aug 2015 Du skal have en til og se på det der ved noget om det,, vis den sorte og røde kommer nede fra dit batteri skal de ikke sikke sammen med de stik der er tæt på dem

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#11   26. aug 2015 Mekanikeren kigger på det imorgen klokken 07:00 smiley voltmeteret stod sådan her (DCV)

profilbillede
Kommentér på:
Pærer sprænger

Annonce