3.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

HJÆLP !!! Min xv750 kører kun på 1 cylinder :( HJÆLP !!! Min xv750 kører kun på 1 cylinder :(

Hey alle sammen.. Min XV750 fra 84 kører kun på en cylinder. Var på vej op til en ven hvor den lige pludseligt kørte meget mærkeligt, jeg vendte om og da jeg nåede til min hjem by begyndte den lige pludseligt og køre fint så tog jeg på job i Norge og har lige været ude og havde gang i den hvor den kun kørte på 1 cylinder, der er næsten lige blevet skiftet tændrør på den så tror da ikk det er det der kan være fejlen smiley håber der er nogle der kan hjælpe med hva det kan være ?. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP !!! Min xv750 kører kun på 1 cylinder :(
  • #1   6. aug 2015 hej. tjek lige om Du har gnist på tændrørene, kunne måske være en defekt tændspole. har lige repareret en xv 535 der var det periodisk fejl på spolen der var problemet.. når den var kold var der ingen problemer men varm dukkede fejlen op..
    mvh tommy

• #2   6. aug 2015 Den har måske "slået en skid" og skudt en karburator løs! Det har jeg været ude for med sådan en, og opførte sig på den måde;)

• #3   7. aug 2015 Hva mener du med skudt den løs ? Hvordan kan det laves / hvordan ser jeg om den har det ? smiley

• #4   7. aug 2015 Har nu godt nok os selv tænkt på at det var tændspolen, så vil gå ud og tjekke gnisten med det sammen imorgen tidlig når jeg står op smiley

• #5   7. aug 2015 Og det er de helt korrekte forskrevne tændrør der er kommet i ? Og forhåbemtlig ikke fra Thansen.

• #6   7. aug 2015 vis du ellers har den rigtige type tændrør, så er det ligeyldigt hvor fanden de kommer fra!!!!

Hvor gammel og halvfordærvet er din benzin og hvor meget møg har du i bunden af din tank!!!

• #7   7. aug 2015 Knud, nej det NKT lort de sælger i T Hansen holder ikke 5 min, uanset om de tilsyneladende skulle passe,- har set det flere gange. Senest på min egen Sportster som jeg gerne ville høre i gang efter renovering på en søndag. De holdt 1 km så manglede den ene cylinder ! Datterens Maxi kørte dog ca. 10 km før det døde. Det er som om de slet ikke kan brænde nok, og soder fuldstændig til og dør. Kender flere der har oplevet det samme.

• #8   7. aug 2015 Mine tændrør er fra en proff mekanikker så håber sgu da ikk det er thansen lort, min Benz fejler Ingen ting men kan godt være der er lidt skidt i tanken vil jeg ikk kunne udelukke. Men er på vej ud og makke med den nu så ska jeg nok lige give lyd

• #9   7. aug 2015 Per m. Har faktisk oplevet det samme. Lyder mærkeligt men jeg har aldrig oplevet det før. Man skull jo tro at ngk er ngk - kan også bare være man var uheldig

• #10   7. aug 2015 Per M og Fenris:

Ihar givetvis været uheldige eller usandsynligt klodsede T hansen har ikke nogen til at sidde og lave kopier af NGKrør - kan I selv høre hvor sygt de lyder??? NGK er hverken værre eller bedre end AC delco eller Bosch rør!!!!

• #11   7. aug 2015 De virker ihvertfald ikke på noget med motor på hjemme hos mig.... Så må NGK bare være et skodrør generelt.

• #12   7. aug 2015 Det ene tændrør gav ikk gnist så nu har jeg skiftet dem, så de gnister begge to men den kører stadig noget sjovt i det, begge cylinder kører men den tager ikk ordentligt gas. Den hopper i det, ind til den kommer op på ca 3000 omdregninger så kører den fint.

• #14   7. aug 2015 Er det ikk mærkeligt den bare lige pludseligt har problemer med tomgangsdysen ?

• #16   7. aug 2015 Er dit ene tændrør sort - Efter du har skiftet det også? - i så fald kan du have en svømmer der hænger / slidt svømmerventil. Så drukner den og går på et ben. Så skal den højt op i omdregninger før den får suget det væk igen og kan gå på begge cylindre, indtil den drukner igen.. Den kunne have alderen til det problem.

Få skidtet af, rens det hele efter, tjek vacum membranen, svømmerventilen, Efterse gnisten.

HELT SERIØST. Hvem kan med alvor sige at NGK tændrør er dårlige OG er forskellige, når de kommer fra thassan eller bilka eller en mc bix?
    - lad nu være mand smiley smiley smiley det er fordom der vil ingen steder i verden smiley bliv nu klogere smiley

P.S har aldrig haft et dårligt NGK tændrør, men selvfølgelig kan man få et mandags tændrør... Der kommer ihvertfald IKKE andet end NGK i mine topstykker. Bum.

P.S 2.0 -> PER M: NKT er Nordisk Kabel Tråd, de laver mægtige søm og selvskærende træskruer, sætskruer, møtrikker, fløjmøtrikker, karmankere osv, samt en masse rawplugs. Meget flotte æsker også, I love NKT - men de laver ikke Tændrør. Top Tip til Per, fjern NKT og sæt NGK. Så kører det - i know it works

God weekend - hygge

• #17   7. aug 2015 Frederik den Vhar formentligt erfaret at han fik en gnist efter at have skiftet tændrør. Det kan skyldes at røret var defekt, det kan også skyldes at overgangen fra kabel til spole ikke var god, fra kabel til hætte ikke var god, fra rør til hætte ikke var god eller en stelforbindelse ikke er i orden. Hvad Tror I egentlig selv???

• #18   7. aug 2015 Jeg må igang med og tage kaburatorene af og rense det hele igennem !!! smiley det ene tændrør som ikk gnistede var helt sort, og har du godt nok os tænkt det var svømmern der var problemet smiley total meget tak for hjælpen og jeres tid folkens !!! smiley

• #20   7. aug 2015 Når nu du har et sort tændrør så synes jeg du skulle tage og kigge rigtig godt på din svømmerventil. Hvis den ikke lukker, går geden alt for fedt, den soder og er temmelig uregelmæssig! Og det kan opstå pludseligt !

• #21   7. aug 2015 Hvis svømmerventil fejle kigge også efter hvis benzin har kommet i oilen. Hvis der er, skift den ud før du køre igen.

• #22   8. aug 2015 Spejder Andy: klap nu kaje. Og lad værre med ar lægge ord i munden på mig
    Jeg snakker ikke om T-Hansen er dårlige som du forslår at vi mener end andre eller at der er forskel på tændrør som Knud tro at vi forslår. Jeg ved sku ikke om jeg bare har været uheldig eller om de har smidt rund med tændrørs kasserne for sjov skyld i mangle på fornuftig tids forbrug, men jeg nævnte at ud fra købt at tændrør til to forskellige nye MCer for nyligt at de åd dem lynhurtigt.
    Hvorfor... Pas.
    Og NGK har jeg sku altid brugtvog været glad for både til bil og MC.

• #23   8. aug 2015 Fenris.

Jeg kan slet ikke se at Kjøller stikker dig noget i skoene(lægger ord i din mund), med NOGEN GOD vilje kan man måske sige, at jeg gør. Guderne skal vide at der er folk nok, der på disse sider har hævdet at T Hansens varer er forskellige fra de originale lige fra olie over tændrør til tøj og dæk. Så dig vil jeg bare foreslå ikke at rette smed for bager!

Er jeg ene om at opfatte det sådan, eller er det her ved at blive lidt pinagtigt?

• #24   8. aug 2015 Der er ingen der har påstået at Thansens NGK ! (Kjøller smiley ) er kopier. Jeg konstaterer bare at de ikke dur til mine køretøjer, og at det samme kunne være tilfældet med trådstarters, hvis det var sådan det forholdt sig. Længere er den ikke.

Gæt hvilket rør der ikke kan køre på billedet. Har siddet på samme cylinder.

profilbillede
  • #25   8. aug 2015 LIGAS

• #27   12. aug 2015 Men det hedder til gengæld at "stikke nogen blår i øjnene" forklaring følger sandsynligvis...............

• #28   12. aug 2015 Peter R: Det kommer vel an på, hvad man SKRIVER

• #30   12. aug 2015 Peter R:

Jeg skriver bare - du citerer smiley

• #31   13. aug 2015 Ohh shit.....har lige købt 4 Denso tændrør til min gamle Ferguson 35 traktor...hos Thansen, da de ikke havde Champion rør med den rigtige talkombination i dette mærke...Nogen der ved om de også kopierer Denso rør ? smiley smiley smiley

• #32   13. aug 2015 Fandt du problemet Fredrik V ?

• #34   18. aug 2015 Ruben s: er det, det navn dit skod suki går under.? smiley

Kommentér på:
HJÆLP !!! Min xv750 kører kun på 1 cylinder :(

Annonce