1.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Seriøse problemer med at udlufte køler Seriøse problemer med at udlufte køler

Håber at der er nogle der har nogle forslag.
jeg har skiftet kølervæske på en 900 hornet.
men den vil ikke tage mere end 2 ltr og burde tage 3,2 på køler/motor, excl expansions tank.
har ladet den køre varm, så hæver væskestanden sig lidt, blæser slå til, og prøver at give lidt nyt med gassen som manual forskriver for at udlufte, men det resultere bare i at den spytter væsken op, har trykket på diverse slanger osv, intet held, jeg kan ikke få mere i.

tapper af igen, og måler at der kun er de 2 ltr.
hælder på igen, 2 ltr, tænder , , kører varm, blæser slår til, spytter væske ud ved gas nyk, tilter cykel fra side til side, trykker på slanger. stadig intet.

WTF?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seriøse problemer med at udlufte køler
  • #1   30. maj 2015 Ved gennemgangen af kølervæske finder jeg en del fine gummiflager... Kan det være toppakningsstykker eller raster fra kølerslangerne *?

• #2   30. maj 2015 er det den der har stået stille i 5 år ? så er det måske vigtigt at have med i overvejelserne, om problemet

• #3   30. maj 2015 og du er sikker på det ikke bare er fordi du ikke får det hele ud ??

• #4   30. maj 2015 ja det er den der har stået stille i 5-6 år og er fra 06.

jeg har haft den tippet lidt frem og tilbage da jeg tømte den, men stadig burde der vel ikke kunne gemme sig 1 ltr ?
    den bobler ikke i tomgang fra væsken, så kan man udelukke topakningenj ?

• #5   30. maj 2015 De der gummirester kunne også stoppe din vandpumpe..
    Jeg ville pille alle slanger af (evt skifte dem til silikone) og køleren af og vandpumpen af. Så ville jeg flushe køleren med en haveslange og give vandpumpen et rep.kit. Altså den store tur..
    Ville ikke stole på den, som det er nu...

• #6   30. maj 2015 Hvis pumpen ikke kørte , så burde den vel stige lynhurtigt i temperatur ikke ?
    den tager 10-15 min før at blæseren slår til i tomgang.

efter den første drænning, hælde jeg et par ltr rent vand igennem.

har lige kørt 8 km, og kunne stadig ikke efterfylde noget

• #7   30. maj 2015 Og der er garanti på den endnu, så jeg ved ikke lige hvordan man skulle forklare problemet til en forhandler, og sige man vil have udskiftet de dele ?

• #9   30. maj 2015 Der kan sagtens gemme sig en 1 liter i en motor selvom du så har vendt den på hovedet.

Desuden, er du sikker på at du gør det rigtig når du lufter ud?

i min manual. Skal man IKKE køre den varm, uden låg. Hælde på, starte, giv gasstød et par gange ( ikke vildt kun lidt ) sluk, efterfylde, sætte låg på, start, kør varm til blæser starter. Sluk, lad den køle helt af, efterfylde. Færdig.

Har prøvet at køre min varm uden låg på første gang også gør den ganske rigtig som du siger, spytter det hele ud.

Blæsere på mc starter så sent (min ved 104 grader) at vandet når at begynde at koge inden blæseren starter, fordi der ikke er tryk på systemet når låget ikke er på.

• #10   30. maj 2015 passer det ikke meget godt med de 1,2 l , hvis termostat ikke åbner ?

• #11   30. maj 2015 Hmm jeg ved det sgu ikke lige, men så burde køle blæseren vel ikke slå fra, men blive ved med at prøve at køle ?
    Har lige kørt en 35 km hvor den fik lidt hane, og temperaturen steg ikke.

• #12   30. maj 2015 har du hældt 3,2 l vand af ?

• #13   30. maj 2015 Det nåede jeg selfølgelig at hælde ud, inden jeg opdagede at jeg burde have målt det

• #14   30. maj 2015 jeg tænker bare var om du har fået det af på begge sider af termostaten ?

• #15   30. maj 2015 Det er et godt spørgsmål, jeg kan desværre ikke nå at få en ny O-ring til termostaten inden tirsdag morgen, hvor jeg skal afsted på cyklen, så jeg vil ikke lige til at pille den ud og tjekk

• #16   30. maj 2015 Hvis der ikke er revner i den O-ring så kan du altså godt bruge den igen sammen med lidt flydende pakning på den.
    Jeg har en brugt o-ring som du må få, til at ligge fra min fireblade. Som sagtens kan bruges igen, hvis den passer.

• #17   30. maj 2015 Termostaten kan sagtens være dårlig så alt vand ikke kommer ud, blæseren aktiveres af en elektronisk føler og har intet at gøre med termostaten.

• #19   30. maj 2015 Eftersom den ikke bliver varm, og hvis at tilfældet er at termostaten er defekt, så kan jeg vist ikke nå at få en ny og monteret, inden tirsdag, og forhandler (jævnt usympatisk menneske) sagde at blev den ikke varm, så ville han bare køre på den, så må han få lortet i hovedet hvis den sprænger i luften. og så må jeg tjekke det når jeg kommer hjem fra tur

• #20   30. maj 2015 har du tegnet vejhjælpsabb ? (ikke at jeg håber du får brug for det , men meget god sikkerhed)

• #21   30. maj 2015 Policen har jeg endnu ikke modtaget, så jeg må hellere finde et par numre og tage med.

• #22   31. maj 2015 er der da problemer med den bliver varm ?, det eneste jeg syntes der står i din post er at du ikke kan få den mængde vand i som står i manualen.

• #23   31. maj 2015 Nej den blive ikke varm , jeg syntes bare at 1ltr var meget, jeg kunne ikke dy mig og tjekkede termostaten, og den åbner som den skal, så jeg må gå ud fra at der er en rest i motoren et sted

• #24   31. maj 2015 Jeg ville ikke tænke mere over det, så længe den ikke bliver varm, og væske standen ikke falder under minimum når du har kørt på den.

• #25   31. maj 2015 jeg kørte 45 km på den i dag, og der skete intet usædvanligt, men kunne stadig ikke efterfylde, så jeg prøver lykken.

Kommentér på:
Seriøse problemer med at udlufte køler

Annonce