2.087 visninger
|
Oprettet:
stadig problemer med honda cbr 600 {{forumTopicSubject}}
prøver lige igen,se tidligere topic: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/182361-honda_cbr_600_f3_problemer
nogle der kan svare på de sidste målinger jeg har lavet, om det er ok eller helt hen i skoven, stadig seriøse udsættere, og en gang imellem kører den perfekt
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
løsning rens benzinhane ! den gav nok benzin i lave omdr. efter noget tid gik den ud og skulle stå 10 min. så kunne den køre igen.
så jeg skiltebenzin hane ad og rensede den med trykluft og rensede tanken og smed det gamle benzin og vupti den var tilbage igen.
hilsen Kenneth.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Her et tegning af benzinhane
Hilsen Kenneth.
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 52
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 52
fik så målt spolerne igennem hvor det var galt med to af dem . fik dem skiftet og har nu kørt 3000 km uden problemer overhovedet.
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
du skal bruger et voltmeter(multimeter) måle ohms modstand
der et billede hvor en tændspole er afmonteret 2 kabler fra voltmeter i de 2 tændrørskabler.
Primary winding resistance 2.5 to 3.1 ohms @ 20 grader
with plug wires (ht leads) and plug caps 21 to 25 k ohms @ 20 grader
without plug wires (ht leads) 11 to 15 k ohms @ 20 grader.
håber det hjælper
hilsen Kenneth.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
køb nogle aftermarket i tyskland på netttet.
Dyna coil eller
acell coil
det giver mere efekt ! fordi de giver en bedre gnist end original
hilsen Kenneth.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Men hvordan kan det ske ventiljustering ?
prøvede en gang at samle knast forkert på kawa gpx 750 antalet af pins mellem ex mærker ! der havde den 64 hk bagefter havde den 85 hk på hjul.
Mekaniker sagde at jeg var heldig at knasten stod til rigtige side eller ville den havde banket en ventil ned i stempel men dene fejl kunne kun lade sig gøre for dig jeg havde afmonteret knast og vippearme.
hvordan kan det lade gøre på din CBR ?
Hilsen Kenneth.
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Min gamle honda cb 750 four lød som en vaskemaskine i tomgang indtil jeg satte en manuel strammer i fra APE ! hold da helt ferie det hjalp.
hilsen Kenneth.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
stadig problemer med honda cbr 600