{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.087 visninger | Oprettet:

stadig problemer med honda cbr 600 {{forumTopicSubject}}

prøver lige igen,se tidligere topic: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/182361-honda_cbr_600_f3_problemer

nogle der kan svare på de sidste målinger jeg har lavet, om det er ok eller helt hen i skoven, stadig seriøse udsættere, og en gang imellem kører den perfekt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stadig problemer med honda cbr 600
  • #1   5. jul 2012 nu havde jeg engang en cbr 600 med nogenlunde samme problem !

    løsning rens benzinhane ! den gav nok benzin i lave omdr. efter noget tid gik den ud og skulle stå 10 min. så kunne den køre igen.
    så jeg skiltebenzin hane ad og rensede den med trykluft og rensede tanken og smed det gamle benzin og vupti den var tilbage igen.

    hilsen Kenneth.


  • #2   5. jul 2012 http://www.cmsnl.com/honda-cbr600f3-1995-canadamkh_model2184/partslist/F__1400.html#results

    Her et tegning af benzinhane

    Hilsen Kenneth.


  • #3   6. jul 2012 min benzhane er ny og er den type uden vakum,så det er ikke der problemet ligger,samt var det benzinhanen,ville problemet være der hele tiden, samt ville problem området ikke flytte sig som det passer den, nogle gange er det i de høje rpm den sætter ud,andre gange i det lave område,så det er uden tvivl en elektrisk fejl

  • #4   6. jul 2012 Det er dine tændspoler det er galt med, virker når den er kold og begynder så at hakke og sprutte når den bliver varm.


  • #5   6. jul 2012 er det et gæt, eller er det noget du selv har oplevet?? feks igår aftes efter en kop kaffe hos en kammerat,hopper jeg på mcen og triller hjem over,tur på 15 km,på hele turen,kørte den igen perfekt,uden problemer overhovedet?

  • #6   6. jul 2012 Jeg hat prøvet det på en gsxr 250 og der var problemet både tændspoler og vacuum membraner i karburatorer. Tjek lige dem inden du skifter andet.

  • #7   6. jul 2012 Ja Tommy det er klog ved skade jeg snakker om. havde selv problemer med maskinen hvor jeg først skiftede tændrør og den kørte herefter godt igen de næste 100 km hvorefter problemet kom igen.
    fik så målt spolerne igennem hvor det var galt med to af dem . fik dem skiftet og har nu kørt 3000 km uden problemer overhovedet.


  • #8   6. jul 2012 ok,nogen der ved hvordan man måler de 2 tændspoler,nægter at kaste penge efter noget som jeg ikke er 100% sikker på er defekt smiley

  • #9   6. jul 2012 nu har jeg slået op i haynes manual honda cbr 600

    du skal bruger et voltmeter(multimeter) måle ohms modstand

    der et billede hvor en tændspole er afmonteret 2 kabler fra voltmeter i de 2 tændrørskabler.

    Primary winding resistance 2.5 to 3.1 ohms @ 20 grader
    with plug wires (ht leads) and plug caps 21 to 25 k ohms @ 20 grader
    without plug wires (ht leads) 11 to 15 k ohms @ 20 grader.

    håber det hjælper

    hilsen Kenneth.


  • #10   6. jul 2012 Nu er dine tændspoler jo 17 år gamle ! så det er jo ikke at kaste penge
    køb nogle aftermarket i tyskland på netttet.
    Dyna coil eller
    acell coil
    det giver mere efekt ! fordi de giver en bedre gnist end original
    hilsen Kenneth.


  • #11   6. jul 2012 Kenneth måske min sku ha sådan et par så den kan følge med de nye sølvledere i tænderne smiley

  • #12   8. jul 2012 Fejlen fundet,udstødningsknasten stod en tand forkert,MANGE TAK TIL CHRISTIAN FRA URBAN VIKINGS smiley

  • #13   8. jul 2012 tillykke !
    Men hvordan kan det ske ventiljustering ?

    prøvede en gang at samle knast forkert på kawa gpx 750 antalet af pins mellem ex mærker ! der havde den 64 hk bagefter havde den 85 hk på hjul.

    Mekaniker sagde at jeg var heldig at knasten stod til rigtige side eller ville den havde banket en ventil ned i stempel men dene fejl kunne kun lade sig gøre for dig jeg havde afmonteret knast og vippearme.
    hvordan kan det lade gøre på din CBR ?

    Hilsen Kenneth.


  • #14   8. jul 2012 pas,ved tidligere ejer havde fået skiftet kæde og strammer, og den har jo aldrig kørt stabilt imens jeg har haft den, men indtil videre 151 km fejlfrit smiley og klokker pænt 250 km/t på speedo igen

  • #15   8. jul 2012 Har en kammerat der har en cbr 600 der fik skift knastkæde og stammer ved 45.000 km. og en anden kammerat der fik skiftet det på sin blackbird cbr 1100 ved 90.000 km. honda har aldrig været god med de knastkæder.
    Min gamle honda cb 750 four lød som en vaskemaskine i tomgang indtil jeg satte en manuel strammer i fra APE ! hold da helt ferie det hjalp.

    hilsen Kenneth.


  • #16   10. jul 2012 Men knastkæde og strammer er næsten osse Hondas eneste svagheder smiley

Kommentér på:
stadig problemer med honda cbr 600

Annonce