{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.581 visninger | Oprettet:

Power commander og syn {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg går med seriøse overvejelser om køb af mc, Suzuki Gsxr 750 K7, med power commander, kn filter og potte. I den forbindelse har jeg lidt spørgsmål:

- Kan man godt afmontere PC igen og sætte den gamle i igen? Altså hvis man ex gør den standard igen?

- Kan der være problemer med at syne den med PC? Tænker på at standard skal den jo opfylde visse eur normer.

- Ellers nogle tips til hvordan man kan tjekke motorgangen/trækket uden at kunne køre på den i denne tid? smiley Udover evt rullefeltsmåling...

På forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Power commander og syn
  • #1   21. dec 2010 PC er jo noget ekstra du montere, den erstatter ikke noget.
    Det burde ikke været et problem at syne med PC, hvis du tænker på CO2 kan du evt klikke den lidt ned før syn.

• #2   21. dec 2010 du ligger bare et nulmap ind i pcén, så er det jo ligesom der ikke var nogen pc ..... hvis lambda sonden er afmonteret ved jeg dog ikke om de kan måle sig frem til...
    noget helt andet er så om de måler noget som helst på en mc ....

• #4   21. dec 2010 Det lyder meget teknisk. Og det er let nok at ligge et nulmap ind - og stadig gemme det gamle map? Man kan ikke bare afmontere den igen? Lamdasonde - hmm... katalysatoren? smiley

Ja, det er en dansk K7. Men tænker mere til om et par år, hvor den evt skal synes ved et salg - så prøver bare at være på forkant smiley

• #5   21. dec 2010 PC er ikke lovligt på mc'er som skal opfylde Euro2 og Euro3 miljønormer fra ny af. Da det er en form for chiptuning, som i høj grad har indflydelse på hvor meget køretøjet forurener under kørsel. Men det bliver temlig sikkert ikke opdaget til syn at den sidder på, hvis den er mont. så den ikke umiddelbart er synlig.
    Der foretages ikke nogen form for miljømåling på mc'er til syn.

PC 'ens formål er jo netop at give motoren den optimale blandingsforhold mellem luft og benzin, så den yder optimalt. I mellemområdet kører de fleste cykler fra fabrikken med en for mager blanding, for at kunne opfylde de gældende forureningnormer.

• #6   21. dec 2010 Det burde ikke være noget problem at afmontere en PC og en evt. lambdasonde eliminator igen. Eller er det noget klamp som er lavet hvis ikke det kan lade sig gøre.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #7   21. dec 2010 Det opdager de ikke, og de måler ikke på udstødnings gasserne på en mc, så bare den ikke larmer for meget, er der ingen problemer.

• #8   21. dec 2010 Okay, tak for svarene. Jeg er sådan nogenlunde med på hvad en PC gør ved mc'en. Apropos at den er ulovlig - kan det så skabe evt. tvivlsspørgsmål ifm. en evt. ulykke (7.9-13)? Altså at forsikringen ikke vil dække eller lign., hvis den ryger med til eftersyn?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #9   21. dec 2010 Nej, det er de ligeglade med, der bliver kun problemer hvis den er voldtunet feks. med en større motor, med mere end 20 % mere effekt

• #10   21. dec 2010 Det er generelt min erfaring, at det er meget nemt at synt mcer.. som der bliver skrevet i tråden, så bliver der ikke målt på forurening og det er ikke engang altid at de gider tage en tur på mcerne...

god jul...!

• #11   21. dec 2010 de gange jeg har været til syn men en bil der havde et co2 problem, kom jeg bare 10% sprit i tanken... og vupti... så var den i vinkel...

men som sagt har jeg heller aldrig hørt at de måler det på en mc... det er kun lyden der er efter... heldigvis..

• #12   21. dec 2010 Og ved diesel kan du bare køre den tom og fylde raps på, så ryger den overhovedet ikke!

• #13   22. dec 2010 Bare kør til syn, det er ikk engang sikkert at den bliver startet hehe

Kommentér på:
Power commander og syn

Annonce