510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

HVILKEN OLIE??? HVILKEN OLIE???

Hvilken olie skal jeg bruge til min suzuki gs 750 fra ´80. Der står 10/40 på påfyldningsproppen, men jeg ved ikke om det er lidt for tynd da den gerne vil bruge lidt olie når den når håndtaget går "den rigtige vej", hvis i forstår:o).
Min kammerat har sagt at man ikke må bruge bilolie. Er det rigtigt, og hvorfor ikke. Er det forresten nødvendigt at den får blyholdigt benzin?
På forhåd mange tak.
Hilsen Claus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVILKEN OLIE???
  • #1   11. jan 2005 Bilolie er nok mest fordi mange motorcykler har våd kobling, og hvis man hælder en bilolie på så kan den glide i koblingen.

Hilsen
    Lars K

• #2   11. jan 2005 Hej Lars.
    Det var rart at få det opklaret, for det har den nemlig gjort når den var kold. Jeg håber at det bare var det.
    Tak.
    Hilsen Claus.

• #3   11. jan 2005 hej jeg har selv hafe en gammel cykel.. og den kunne ikke lide fuldsyntet oile. så sørg for at køre på mineral oile og undgå benzin der renser motoren!! som fx. shell V-power

• #4   11. jan 2005 Tak henrik.
    Jeg må se om jeg kan finde noget lidt tykkere "almindeligt" olie.
    Hilsen claus.

• #5   12. jan 2005 Hej Claus

Jeg har selv en GS 550 fra 78, og jeg bruger 20W/50. Det er hvad der står i Haynes, og det er også hvad de siger hos min lokale suzuki forhandler. I Haynes står der det samme er gældende for din cykel, og at du iøvrigt skal bruge 3,6 liter ved olie og filter skift.
    Selvom jeg kører med den type olie, vil min gerne bruge lidt også hvis den får noget håndtag! Jeg tror ikke det er noget man behøver lade sig skræmme af det det trods alt er en ældre cykel.

Jeg vil ikke råde dig til at køre på blyfri benzin, da bly er med til at smøre ventilerne. Kan du ikke få blyholdig benzin hvor du bor, kan du købe noget blyerstatning som fås på de fleste tankstationer. Om det er V-power eller ej har jeg ikke oplevet der skulle gøre noget.

Hilsen Poul

• #6   14. jan 2005 Hej Poul.
    Mange tak for det præcise svar. Det vil jeg huske.
    Hvor bor du henne i landet??
    Jeg bor i Vejle.
    Hilsen Claus.

Kommentér på:
HVILKEN OLIE???

Annonce