510 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
HVILKEN OLIE??? HVILKEN OLIE???
Hvilken olie skal jeg bruge til min suzuki gs 750 fra ´80. Der står 10/40 på påfyldningsproppen, men jeg ved ikke om det er lidt for tynd da den gerne vil bruge lidt olie når den når håndtaget går "den rigtige vej", hvis i forstår:o).
Min kammerat har sagt at man ikke må bruge bilolie. Er det rigtigt, og hvorfor ikke. Er det forresten nødvendigt at den får blyholdigt benzin?
På forhåd mange tak.
Hilsen Claus.
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
Hilsen
Lars K
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 83
Det var rart at få det opklaret, for det har den nemlig gjort når den var kold. Jeg håber at det bare var det.
Tak.
Hilsen Claus.
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 58
aug 2004
Jeg må se om jeg kan finde noget lidt tykkere "almindeligt" olie.
Hilsen claus.
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
Jeg har selv en GS 550 fra 78, og jeg bruger 20W/50. Det er hvad der står i Haynes, og det er også hvad de siger hos min lokale suzuki forhandler. I Haynes står der det samme er gældende for din cykel, og at du iøvrigt skal bruge 3,6 liter ved olie og filter skift.
Selvom jeg kører med den type olie, vil min gerne bruge lidt også hvis den får noget håndtag! Jeg tror ikke det er noget man behøver lade sig skræmme af det det trods alt er en ældre cykel.
Jeg vil ikke råde dig til at køre på blyfri benzin, da bly er med til at smøre ventilerne. Kan du ikke få blyholdig benzin hvor du bor, kan du købe noget blyerstatning som fås på de fleste tankstationer. Om det er V-power eller ej har jeg ikke oplevet der skulle gøre noget.
Hilsen Poul
aug 2004
Mange tak for det præcise svar. Det vil jeg huske.
Hvor bor du henne i landet??
Jeg bor i Vejle.
Hilsen Claus.
HVILKEN OLIE???