672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Batteri og ladetid Batteri og ladetid

Hej

Jeg har et gammelt syre batteri 12volt til min Honda cm400 custom fra 1983 og skal lade det med en 12volt, 10ampere lader.. hvor lang tid skal sådan et lade.. og hvis det er defekt..er der så nogen der kender en ca. pris på et nyt batteri.. På forhånd tak for hjælpen

VH
Emil Broholm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri og ladetid
  • #1   10. jan 2005 Du siger det er gammelt... hvor gammelt ?

Det kommer lidt an på hvor mange Amp dit batteri er på... Men natten over vil jeg mene skulle kunne gøre det !!!

Steffen

• #2   10. jan 2005 Det kommer også an på din lader, og 10 ampere lyder noget voldsomt i mine øre. Normalt mener jeg der skal lades med omkring 4 ampere.
    Min lader er lidt hård ved batterierne, da den ikke lader på "0" men bliver ved med at lade lidt selv om batteriet ikke kan modtage mere strøm, og derfor overlader hvis jeg ikke sørger for at slukke den inden der er gået et døgn.
    Prøv først ca. 10 timer, og se om ikke det er nok.

Jannik...

• #3   10. jan 2005 Du skal endelig sørge for at alle celler er fyldt helt op til stregen inden du begynder at lade. Jeg vil tro du kan få et nyt batteri for omkring 600,-

Hilsen Poul

• #5   11. jan 2005 Måske et dumt spørgsmål, men SKAL man bruge et "våd"-batteri??

• #7   17. jan 2005 En tommelfingerregel plejer at være at ladestrømmen ikke må overstige 1/10 af kapaciteten. Eks. hvis batteriet er på 14Ah må du ikke lade med mere end 1,4A. Lad være med at lade med en billader, den lader alt for hårdt. Du tager måske ikke livet af batteriet lige med det samme, men det har absolut ikke godt af det.

Kommentér på:
Batteri og ladetid

Annonce