{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

T.O.
T.O.
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37

El-ekspert søges! {{forumTopicSubject}}

Hej på forum!

Forleden skiftede jeg min standard nummerpladeholder ud med en lille. I den forbindelse skiftede jeg også de originale blink ud med nogle LED-blink.

Jeg fik skilt det hele ad og prøvede om blinkene fungerede normalt uden at lodde modstande, relæ og lignende på.. Dette var til min store overraskelse tilfældet. Jeg tænkte derfor: Så sætter jeg da bare de nye blink på og samler hele skidtet igen"
Jeg tjekkede flere gange undervejs i samleprocessen om blinkene fungerede, hvilket var tilfældet.
Da jeg havde fået samlet det hele, og jeg skulle til at hjem ville jeg lige starte maskinen, for lige at høre hvordan den lød uden dB-killers i potterne.

Til min store overraskelse kunne maskinen ikke starte..!

Der var tænding på, men når jeg forsøgte at starte "klikkede" den bare..
Jeg er ikke den store elektriker, og har måske bevæget mig ud på lidt for dybt vand. Desværre havde jeg planer, så havde ikke tid til at fortsætte og gøre det færdigt, og har ikke haft tid de sidste par dage.

Jeg har selv følgende tanker, som jeg tror er gået galt i processen, og håber der er en som enten kan bekræfte det elller komme med forslag..

I den gamle bagskærm var der et nummerpladelys, som der ikke er på den nye. Ledningen hertil har jeg ikke "lukket af", men lod den sidde midlertidigt pga tidspres. Kan det være den der tricker mig?

På forhånd tak for hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-ekspert søges!
  • #1   27. apr 2015 mangler strøm på batteri.
    hvor længe brugte du strøm under installationen?

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#2   27. apr 2015 Tvivler stærkt på at det er batteriet.. Det er helt nyt, og brugte ikke særlig meget strøm under "operationen" smiley

• #3   27. apr 2015 Du får en meget sikker antagelse af problemet og så tvivler du.
    Du bliver sgu ikke nem at hjælpe. smiley

• #4   27. apr 2015 Og ladede du det nye batteri op inden du satte det på?
    Er helt enig med #1.

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#5   27. apr 2015 Batteriet var fuldt opladet inden det kom på. Tror allerhøjest der har været tænding på i 5 minutter. Kan det virkelig være det?

• #6   27. apr 2015 Løb cyklen igang, så kan du altid teste starteren bagefter smiley

• #7   27. apr 2015 Det er spolen i starteren der klikker, fordi der ikke er strøm nok. Gør som Christoffer siger, løb den igang og kør en lille tur, så skal den nok starte igen.

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#8   27. apr 2015 Okay, det prøver jeg lige. smiley
    Har lige et supplerende spørgsmål:
    Kan det fungere i længden at led blink kører uden modstand eller relæ? De blinker med samme hastighed som de forreste..

• #9   27. apr 2015 Hvis alt virker som det skal, burde der ikke være noget problem i det.

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#10   27. apr 2015 Tak for svarene! Prøver det lige og ser om det ikke kan lade sig gøre smiley

• #11   27. apr 2015 Du kan sikkert også starte den med et par startkabler fra bilen.

• #12   27. apr 2015 Jeg har bestilt 4 modstande som jeg ikke skal bruge alligevel. Du kan få dem til købspris, hvis det er.

• #13   28. apr 2015 Hvis det viser sig at der er strøm nok på batteriet, kan det også være starteren der "hænger"...har oplevet det masser af gange på biler, i min tid som mekaniker smiley
    prøv evt at slå let på starteren, hvis du kan komme til den...dette kan "løsne" den igen.

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#14   30. apr 2015 Hermed en opdatering, selvom jeg ikke har lyst til det. smiley
    Kender i det der når man kigger på tingene anden gang, og det hele pludselig giver mening?
    Var nede og kigge på cyklen i dag, og til min store overraskelse havde jeg i forvirringen ikke koblet baglyset til.. Såååå...
    Jeg koblede baglyset til, startede cyklen, mens jeg stod og beundrede den og sparkede mig selv bagi smiley

Tak for hjælpen alligevel - så har jeg da lært hvordan jeg kan starte den, den dag der rent faktisk ikke er batteri på.

• #15   30. apr 2015 øøøhhhhh....hvad dælen har baglyset at gøre med en cykel der ikke vil starte?

Jeg kan sgu ikke lige se sammenhængen

• #16   30. apr 2015 Nej det kan jeg sku' heller ikke smiley

Prøvede du at starte den inden du satte ledningen på igen? Batteriet kan godt komme lidt til kræfter igen, hvis det lige får et hvil...

Hvad er det for en MC?

• T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

#17   30. apr 2015 Nå okay.. Tænkte bare at når der løb strøm ud i et stik som ikke var koblet til at det kunne have noget at sige... Så må jeg være tilbage ved at det er batteriet som må have manglet kræfter. Det må så have fundet nogle skjulte kræfter et sted.. Det er en SV1000..Og nej startede den ikke inden baglygten blev koblet til..

• #18   30. apr 2015 Jamen du har egentlig også ret i det du siger smiley For alt som er forbundet med det stik virker nemlig ikke!

...baglyset skulle bare ikke rigtig have noget at sige i forbindelse med starter osv. og som andre også har skrevet, er et klikkene relæ tegn på en dødt batteri!

Jeg er heller ikke selv helt inde i det med akumulatore...men har selv før prøvet at køre et batteri død for strøm med stateren, til den ikke kunne slæbe den rundt mere... Og et par timer efter kunne den så godt alligevel smiley magic!

Kommentér på:
El-ekspert søges!

Annonce