El-ekspert søges! {{forumTopicSubject}}
Hej på forum!
Forleden skiftede jeg min standard nummerpladeholder ud med en lille. I den forbindelse skiftede jeg også de originale blink ud med nogle LED-blink.
Jeg fik skilt det hele ad og prøvede om blinkene fungerede normalt uden at lodde modstande, relæ og lignende på.. Dette var til min store overraskelse tilfældet. Jeg tænkte derfor: Så sætter jeg da bare de nye blink på og samler hele skidtet igen"
Jeg tjekkede flere gange undervejs i samleprocessen om blinkene fungerede, hvilket var tilfældet.
Da jeg havde fået samlet det hele, og jeg skulle til at hjem ville jeg lige starte maskinen, for lige at høre hvordan den lød uden dB-killers i potterne.
Til min store overraskelse kunne maskinen ikke starte..!
Der var tænding på, men når jeg forsøgte at starte "klikkede" den bare..
Jeg er ikke den store elektriker, og har måske bevæget mig ud på lidt for dybt vand. Desværre havde jeg planer, så havde ikke tid til at fortsætte og gøre det færdigt, og har ikke haft tid de sidste par dage.
Jeg har selv følgende tanker, som jeg tror er gået galt i processen, og håber der er en som enten kan bekræfte det elller komme med forslag..
I den gamle bagskærm var der et nummerpladelys, som der ikke er på den nye. Ledningen hertil har jeg ikke "lukket af", men lod den sidde midlertidigt pga tidspres. Kan det være den der tricker mig?
På forhånd tak for hjælp
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
hvor længe brugte du strøm under installationen?
okt 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
Du bliver sgu ikke nem at hjælpe.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Er helt enig med #1.
okt 2013
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 305
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
okt 2013
Har lige et supplerende spørgsmål:
Kan det fungere i længden at led blink kører uden modstand eller relæ? De blinker med samme hastighed som de forreste..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
okt 2013
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 305
jul 2006
prøv evt at slå let på starteren, hvis du kan komme til den...dette kan "løsne" den igen.
okt 2013
Kender i det der når man kigger på tingene anden gang, og det hele pludselig giver mening?
Var nede og kigge på cyklen i dag, og til min store overraskelse havde jeg i forvirringen ikke koblet baglyset til.. Såååå...
Jeg koblede baglyset til, startede cyklen, mens jeg stod og beundrede den og sparkede mig selv bagi
Tak for hjælpen alligevel - så har jeg da lært hvordan jeg kan starte den, den dag der rent faktisk ikke er batteri på.
jul 2006
Jeg kan sgu ikke lige se sammenhængen
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Prøvede du at starte den inden du satte ledningen på igen? Batteriet kan godt komme lidt til kræfter igen, hvis det lige får et hvil...
Hvad er det for en MC?
okt 2013
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
...baglyset skulle bare ikke rigtig have noget at sige i forbindelse med starter osv. og som andre også har skrevet, er et klikkene relæ tegn på en dødt batteri!
Jeg er heller ikke selv helt inde i det med akumulatore...men har selv før prøvet at køre et batteri død for strøm med stateren, til den ikke kunne slæbe den rundt mere... Og et par timer efter kunne den så godt alligevel magic!
El-ekspert søges!