LED Blink driller, MC-EL ekspert søges {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har smidt nogle LED blink på fra Louis.de, samt købt et Yamha LED (elektrnisk blinklys relæ) på min Yamaha YZF-R6 2000 som er helt std. bortset fra en fabriks monteret alarm med startspærre.
Jeg klippede de org. blinklys så tæt på pæren som muligt (for at bibeholde det org. stik de bliver sat sammen med ledningsnettet) og samlede dem med de nye LED med presmuffer med krymp og lim.
Nu bliver det "svært"..
Når jeg sætter tænding på(med lys for og bag, uden motoren er igang) og blilnker enten til højre eller venstre, blinker de svagt og ikke alle dioderne lyser(14 stk i hvert blink mener jeg). Hvis jeg så slår alarmen til blinker alle 4 blink (ligesom katastrofe lys) og her lyser de med fuld power!?!? Alarmen kliker lyder som om den har sit eget blink relæ.
Hvis slukker for lyset på cyklen, kan de godt blinke power!
Eller hvis jeg starter motoren, kan de godt blinke "normalt" med lys på.
Desuden er det somom der er noget overgang, når den blinker til højre, blinker et par dioder MEGET svagt i venstre side - og om vendt?!?!
Umiddelbart virker det som om der ikke er power nok på batteriet, men det er helt fint og lige ladet op, PLUS hvorfor kan de blinke med fuld skrald når man slår alarmen til og fra ?
Jeg forstår det ikke.
Ps jeg arbejder som elektriker til dalig, så jeg burde kende foreskel på + og - haha, men her er jeg sgu tabt!
Kunne være sjovt, hvis der var et klogt hoved der havde en ide om hvad der er i vejen?
Peace out Christian
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 201
nov 2004
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
nov 2004
Så må jeg ud og smide det relæ i hovedet på dem igen!
Tak for hjælpen drenge!
Nogen der ved hvor man kan købe de effekt modstande?
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
Du skal sætte en modstand på i hver side, et sæt koster ca 165 kr ved en forhandler..
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 10
Nogle LED blink har indbygget modstande og den er ikke alle elektroniske relæer der er "intilligente". Dvs. Relæet ikke måler den modstand der er i blinkende. Er du sikker på at der ikke er modstande i dine blink??
nov 2004
nov 2004
Jeg kan stadig ikke forstå, at de laver et LED blinklysrelæ, som tilsyneladende ikke virker, hvad er så ideen med det..
Men det ser ud til jeg må prøve med nogle modstande og se om det virker....
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 74
nov 2004
Du forstår ikke hvad det er jeg skriver
Jeg er godt klar over at LED blinkene ikke bruger 21w pr blink, MEN jeg regner med at det virker som det skal nok jeg køber et LED blinklysrelæ, som ikke burde KRÆVE 21W pr blilnk.
Derfor forstår jeg ikke din måde at svare på, som jeg finder latterlig og provokerende...
nov 2004
Hvor fra skulle jeg vide, at LED blinklys relæ "ikke virker"?
Blev rådet til at købe dem herinde, synes da også selv det er smartere (hvis de virkede som de skulle)
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Du skriver dine indlæg i en "bedre viden " tone..
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Det har intet med faglig stolthed at snakke på den måde..
Jeg er selv uddannnet inde for byggebranchen, og ja det kan ske at jeg til tider skal ligge øjne til noget rod herinde - men det får mig sgu ikke til at snakke sådan..
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Jeg har et helt nyt relæ til diode blink at ligge.. du må meget gerne låne det for at se om dit er defekt..
Jeg bor i Roskilde.
@ Glenn B
Din opførsel er helt til grin.. den kan du måske bruge på byggepladsen.. men den virker altså ikke her.. og det siger jeg til dig som kollega!!!
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 218
Magen til arogant svar skal man da lede længe efter...
Jeg har mødt mange arogante elektrikere, men dette er da den værste for nyligt.
/Claus
PS. jeg er selv automatikmekaniker/stærkstrømstekniker og jeg fatter ikke at Christian overhovedet gider modargumentere dig...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 218
jeg er målløs.....
nov 2004
Jeg var også selv måløs og ikke mindst provokeret af Glenn B's svar, da overhovedet ikke synes han besvarede mine spørgsmål!
Mht- relæet er det helt nyt, men det kan selvfølgelig godt være defekt, jeg kommer fra Svendborg, men kører ud og prøver et nyt, eller prøver jeg med nogle modstande!
Takker for de relevante svar!
Peace out
LED Blink driller, MC-EL ekspert søges