{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.342 visninger | Oprettet:

LED Blink driller, MC-EL ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har smidt nogle LED blink på fra Louis.de, samt købt et Yamha LED (elektrnisk blinklys relæ) på min Yamaha YZF-R6 2000 som er helt std. bortset fra en fabriks monteret alarm med startspærre.
Jeg klippede de org. blinklys så tæt på pæren som muligt (for at bibeholde det org. stik de bliver sat sammen med ledningsnettet) og samlede dem med de nye LED med presmuffer med krymp og lim.
Nu bliver det "svært"..
Når jeg sætter tænding på(med lys for og bag, uden motoren er igang) og blilnker enten til højre eller venstre, blinker de svagt og ikke alle dioderne lyser(14 stk i hvert blink mener jeg). Hvis jeg så slår alarmen til blinker alle 4 blink (ligesom katastrofe lys) og her lyser de med fuld power!?!? Alarmen kliker lyder som om den har sit eget blink relæ.
Hvis slukker for lyset på cyklen, kan de godt blinke power!
Eller hvis jeg starter motoren, kan de godt blinke "normalt" med lys på.
Desuden er det somom der er noget overgang, når den blinker til højre, blinker et par dioder MEGET svagt i venstre side - og om vendt?!?!
Umiddelbart virker det som om der ikke er power nok på batteriet, men det er helt fint og lige ladet op, PLUS hvorfor kan de blinke med fuld skrald når man slår alarmen til og fra ?

Jeg forstår det ikke.
Ps jeg arbejder som elektriker til dalig, så jeg burde kende foreskel på + og - haha, men her er jeg sgu tabt!

Kunne være sjovt, hvis der var et klogt hoved der havde en ide om hvad der er i vejen?

Peace out Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED Blink driller, MC-EL ekspert søges
  • #2   27. feb 2008 Syntes jeg har læst et indlæg herinde for lang tid siden der havde samme problem. Han blev anbefalet at gå tilbage til det originale blinklysrelæ og sætte et par effektmodstande på


  • #3   27. feb 2008 Glenn aka Einstenn, jeg har en LED blinklys relæ monteret, så jeg ikke skal have nogle effekt modstande til at ligge og dampe nogle steder!!


  • #4   27. feb 2008 Hov glemte noget andet, min blinklysindikator i instrumenteringen blinker heller ikke mere når jeg blinker ?


  • #5   27. feb 2008 Nemlig Jan K, har selv haft ligende probs, og det kan sikkert løses ad "elektronisk" vej, men valgte selv at afmontere mit såkaldte LED blinkrelæ, og istedet bruge det originale med modstande imellem. Ingen problemer siden, og de når vel knap at blive varme da man sjældent blinker flere halve timer ad gangen.

  • #6   27. feb 2008 Hmm det er da bare pisse irriterende !
    Så må jeg ud og smide det relæ i hovedet på dem igen!
    Tak for hjælpen drenge!
    Nogen der ved hvor man kan købe de effekt modstande?


  • #7   27. feb 2008 Hej Christian !!

    Du skal sætte en modstand på i hver side, et sæt koster ca 165 kr ved en forhandler..



  • #8   27. feb 2008 Købte mine ved Jan O i Middelfart.

  • #9   27. feb 2008 Hej Christian.
    Nogle LED blink har indbygget modstande og den er ikke alle elektroniske relæer der er "intilligente". Dvs. Relæet ikke måler den modstand der er i blinkende. Er du sikker på at der ikke er modstande i dine blink??


  • #10   27. feb 2008 Glen - udover de ca 14 lys dioder, sidder der 3 alm modstande, og 1 diode eller ensretter, kan ikke se det for glasset?


  • #12   27. feb 2008 På blinkene står der 12V 2W så det går jeg udfra passer.
    Jeg kan stadig ikke forstå, at de laver et LED blinklysrelæ, som tilsyneladende ikke virker, hvad er så ideen med det..
    Men det ser ud til jeg må prøve med nogle modstande og se om det virker....


  • #14   27. feb 2008 Glenn B - en modstand på 19W? Var du ikke elektriker? smiley

  • #15   27. feb 2008 Glenn B.
    Du forstår ikke hvad det er jeg skriver
    Jeg er godt klar over at LED blinkene ikke bruger 21w pr blink, MEN jeg regner med at det virker som det skal nok jeg køber et LED blinklysrelæ, som ikke burde KRÆVE 21W pr blilnk.
    Derfor forstår jeg ikke din måde at svare på, som jeg finder latterlig og provokerende...


  • #16   27. feb 2008 Har lige haft pillet alarmen af, INGEN foreskel WHAT SO EVER!
    Hvor fra skulle jeg vide, at LED blinklys relæ "ikke virker"?
    Blev rådet til at købe dem herinde, synes da også selv det er smartere (hvis de virkede som de skulle)


  • #17   27. feb 2008 Derfor kan man da godt sige det på en ordenlig måde?!?

    Du skriver dine indlæg i en "bedre viden " tone..


  • #18   27. feb 2008 Undskyld mig, men faglig stolthed min bare...

    Det har intet med faglig stolthed at snakke på den måde..

    Jeg er selv uddannnet inde for byggebranchen, og ja det kan ske at jeg til tider skal ligge øjne til noget rod herinde - men det får mig sgu ikke til at snakke sådan..


  • #19   27. feb 2008 Hey Christian R
    Jeg har et helt nyt relæ til diode blink at ligge.. du må meget gerne låne det for at se om dit er defekt..
    Jeg bor i Roskilde.

    @ Glenn B
    Din opførsel er helt til grin.. den kan du måske bruge på byggepladsen.. men den virker altså ikke her.. og det siger jeg til dig som kollega!!!



  • #20   27. feb 2008 Så gutter, nu skal i til at passe på. Lige om lidt fyger truslerne rundt. De plejer ihvertfald at komme i en jævn strøm når man er uenig med den gode Hr. Glenn B...

  • #21   27. feb 2008 hmmm, jeg ved ikke en skid om blinkrelæer, men GLENN er det en måde at svare inde på et forum?? Tilmed til en "kollega"

    Magen til arogant svar skal man da lede længe efter...

    Jeg har mødt mange arogante elektrikere, men dette er da den værste for nyligt.

    /Claus

    PS. jeg er selv automatikmekaniker/stærkstrømstekniker og jeg fatter ikke at Christian overhovedet gider modargumentere dig...



  • #22   27. feb 2008 Sådan er Glenn. Vi andre har lært at bære over med ham :o)

  • #23   27. feb 2008 Jeg har ikke set GLENN's kommentar før, men med alle de intetsigende emner der har været i forum den sidste uge. (abstinenser op til sæson start) så er Christians da et af de mest relevante tilmed SÆRDELES vel beskrevet!

    jeg er målløs.....


  • #24   28. feb 2008 Tak for "støtten" drenge.
    Jeg var også selv måløs og ikke mindst provokeret af Glenn B's svar, da overhovedet ikke synes han besvarede mine spørgsmål!
    Mht- relæet er det helt nyt, men det kan selvfølgelig godt være defekt, jeg kommer fra Svendborg, men kører ud og prøver et nyt, eller prøver jeg med nogle modstande!
    Takker for de relevante svar!
    Peace out smiley


Kommentér på:
LED Blink driller, MC-EL ekspert søges

Annonce