858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skiftegafler i gsxr 750 årg. '91 Skiftegafler i gsxr 750 årg. '91

Min gixxer hopper ud 2. gear. Formentlig p.g.a. slidte skiftegafler... smiley

Er der nogen, af de herrer, der ved om der er muligt at skifte dem "nede fra" når bundkarret er afmonteret, eller skal motoren ud og blokken deles på midten... ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiftegafler i gsxr 750 årg. '91
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #1   3. apr 2015 deles på midten. smiley

• #2   3. apr 2015 Har fået den ud ( gennem bunden ) og den er tydeligvis skæv og med slid fra et tandhjul på den ene side... Tandhjulene ser fine ud...

Kunne man være heldig at der var nogen der havde en god en liggende ? Det er den til venstre, over mod kædehjulet....

profilbillede
  • #4   3. apr 2015 Ikke for at skuffe dig, men hvorfor tror du der er kommet så stort pres på siden af gaflen? Sikkert fordi kløerne hvor hjulet griber ind i hullerne på det modsatte hjul er blevet "rundet" af. Derved opstår der et pres sidevejs. At kun skifte gaflen tror jeg desværre ikke vil hjælpe længe.

• #5   5. apr 2015 Lå på ryggen, under motoren, med jævnlige små dryp at olie ned i ansigtet, hele aftenen og nær-studerede tandhjulene... Og øv ! I fik ret.
    På de tandhjul som er styrede af den "slidte/skæve" skiftegaffel, må jeg konstatere at tapper og huller er slidt skrå og 2.-gearet bliver "skubbet" ud af indgreb, så ja... Motoren SKAL ud
    Heldigvis har jeg vist 2 fine tandhjul liggende, men øv hvor jeg bare ikke gider...

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #6   5. apr 2015 jeg var lige ude og kikke på den gearing jeg har til at ligge.
    og den har også lidt slid på skiftegaffelen. dog ikke så udpræget.

• #7   5. apr 2015 Så er ude af stellet. 2 Tandhjul plus aksel er skiftet til noget bedre og motoren er samlet igen. Så skal skidtet "bare" monteres i morgen... smiley

Men møtrikken der holder kædehjulet har mistet hver en "rynke"... ? Er der nogen i nærheden af Herning, Brande eller Skjern der har en god møtrik liggende ? Jeg er villig til at køre efter den... smiley

Jeg tror helt sikkert den passer fra de fleste Suzuki GSX-R, GSX-F, osv.

• #8   6. apr 2015 Så er vi kørende igen med nyt 2.gear og frisk olie...
    De gamle gearhjul var sgu godt nok slidte smiley

profilbillede
  • #9   6. apr 2015 Og så fik jeg lige "portet" topstykket nu jeg var igang... Aldrig har jeg set så dårlig tilpasning på en japansk MC... ?? smiley

profilbillede
  • #10   6. apr 2015 Og sådan ser det ud efter lidt tilpasning med lynsliberen...

profilbillede
Kommentér på:
Skiftegafler i gsxr 750 årg. '91

Annonce