SV650 K5 - indkøring / PC {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
nu har jeg efterhånden gennemtrawlet nettet og læst utallige forumemner omkring indkøring og/eller Power Commander på en SV650s - og ingen steder finder jeg andet end diskussioner omkring nyttigheden, så jeg finder ikke nogle konkrete svar på, hvad der anbefales. Så nu prøver jeg at spørge jer, der HAR gjort noget ved jeres SV'er.
Først lidt info om min: SV650s'er, K5 (købt i december 2004, men har sort stel), den har fuld Akropovic system på. Den kører egentlig fint, men jeg synes, den er en lille smule tørstig. Samtidig kan den godt være meget kontant/hoppende, når jeg ved bykørsel fx slipper gassen et øjeblik for så at give den gas igen - og det er ikke et gashåndtag i bund.
Så... Egentlig havde jeg planlagt at køre den ud til FV Motor for at få monteret en PC. Men efter at have læst de talrige tråde omkring netop det, er jeg i tvivl om, om det vil være spild af pengene - og at en indkøring/remapping af ECU'en i deres Dyno-rum vil være mere værd.
Mit spørgsmål er så: Hvad har du oplevet at opnå ved den ene eller anden løsning - og hvad står operationen ca i
Mit mål er ikke flere HK men derimod en maskine, som kører så godt som muligt. Og kan den tage lidt flere KM/L vil det ikke gøre noget, da jeg pendler 110 km om dagen på den
Hvis noget af det, jeg har skrevet, er vrøvl, beklager jeg - det understreger nok bare min forvirring!
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 34
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Med min kørestil kørte den ved første tankning 18.xx..
Sidste år lå den på 16-17
Og den køre bar bedre generalt også
Den ka justeres i ecu og det er squ noget billigere end løsningen med pc
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
Tjek min cykel og læs om det her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=21734.0
En sv650 vinder som regelt ikke ret meget, som f.eks. sv1000 gør.
Der skal næsten være noget du er decideret utilfreds med. Jeg var f.eks. træt af hvordan den gik mellem 2800 og 4000 omdr ved lav gas, og mente også den kunne køre længere på literen.
Det bedste du kan gøre er at tage ud til FV motor og få lavet en målling med air/fuel. Så kan man hurtigt se hvor meget du vil vinde af en PC og indkøring. Det koster vist 400 kr...?
På sv650 er det dog normalt, svært at retfærdiggøre prisen på PC og indkøring.
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 102
@Brix: Din beskrivelse er faktisk en af dem, jeg har læst. Jeg kunne dog se, at du skriver, du ville give en anmeldelse af, hvordan den kører efter din tur hos FV/Dyno. Det er som sagt mere den del, jeg er ude efter fremfor HK.
Jeg var ikke klar over, at man kunne få lavet sådan en måling inden, man foretager en større operation. Det skal jeg da helt klart prøve at spørge dem om.
Og nu til det dumme spørgsmål: Hvad er TPS?
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
Der er flere emner omkring TPS.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=14712.msg147545#msg147545
Og en guide
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 102
Hmm.... Jeg er desværre ikke alt for god til teknikken, så det prøver jeg at spørge FV om tænker jeg.
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
Det er nu ganske simpelt at udføre.
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 102
Kan se du også er fra Østjylland..
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
apr 2014
Følger: 11 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 102
Jeg skal hente cyklen hos de gamle i påsken, så efter det vil jeg tage fat på dig. Jeg sender dig lige en PM.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
SV650 K5 - indkøring / PC