933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Teknisk spørgsmål om koblingen Teknisk spørgsmål om koblingen

Jeg overvejer at skifte min kobling. Dette skyldes, at cyklen trækker lidt med koblingen frakoblet i første og andet gear. Og også fordi det gør en stor clunk gå i første gear (Alle Kawas gøre det en smule, men jeg ikke værdsætter det). Det er lidt af et teknisk spørgsmål, så ønsker at få en udtalelse fra de kloge hoveder derude ...

Jeg antage, at enten metalpladerne er skævt eller at fri leg i øjeblikket er utilstrækkelig. Ellers kunne det være, at der er en EBC / eftermarked koblingen i cyklen, da disse har tendens til at give de samme symptomer.

Det er en zx9r fra 94, og jeg kan ikke finde et tal for stak højde. Jeg kan for fri leg.

Men for at kontrollere den frie spil er det nødvendigt at tage koblingen ud. Genopbyg det på en anden drivaksel. Drej det første venstre derefter til højre, i det omfang de spline tillader det. Og derefter måle frie spil lodret.

Jeg har ikke en anden drivaksel, så tænkte på om nogen havde nogen ideer om, hvordan jeg sikre, at jeg bruge de rigtige metal kobling pladetykkelse (Der er tre størrelser, og jeg tror de er 2,0 2,3 og 2,6 mm tyk . Normalt ville man tilføje 6x 2,3 og en af enten 2,3 eller 2,6 mm), som vil give den korrekte fri leg.

Jeg vil nok købe 7 standard plader, en tyk og en tynd, når du bestiller delene, så jeg kan justere korrekt, men er ikke sikker på hvad er best at basere justeringen på uden et ekstra drivaksel.

Gode ??idéer eller oppinions?

Tak

Tim


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teknisk spørgsmål om koblingen
  • #1   17. mar 2015 Alle cykler trækker lidt med sluppet kobling. Nogen siger det er pga olien der bliver slynget rundt.
    Så det problem kommer du ikke af med. Klunk lyden kan du muligvis komme efter med noget andet olie smiley det har virket på min.. Nogle cykler larmer også mere en andre ved gearskift smiley


  • #2   17. mar 2015 Hej Claus, tak, ja det er rigtigt. Men det er blevet sådan et problem (Selv efter oilskift), at hvis jeg ikke gør noget ved det, jeg er bange for det vil ødelægge min gearkasse smiley :( smiley .

    Tim


  • #3   17. mar 2015 Det kan muligvis også være en slidt skiftegaffel/tromle.
    Men altså, på begge mine cykler er det ret voldsomt, og der er ikke noget galt smiley


  • #4   17. mar 2015 Hej Tim
    Har du inspiceret dine koblingsplader?
    Hvis de bliver for varme kan de slå sig og blive skæve. tykkelsen er stadig korrekt, men de virker som en fjeder og derfor binder koblingen selv om den er trukket.
    mvh


  • #5   17. mar 2015 Havde det samme problem på min egen cykel. Og den er magen til din zx9r 94. Det gik stortset væk da jeg skiftede motorolie til Castrol power one 20-50 fulsyntetisk.

  • #6   17. mar 2015 Køb du dig en komplet ny kobling og EDC er fin nok til din Kawa
    Fejlen på din kobling er højest sandsynlig af en af dine stålplader ligner en Fresbee, eller er lidt oval, det giver 100 % de symtomer du har, og hvis din kobling er hydraudisk så få den også luftet 100 % ud, når nu du har pillet dine plader ud så se lige om slidserne i koblings skålen er fine og glatte, der må ikke være hakker i, så glider pladerne ikke godt nok
    Inden for dragracing skifter vi kobling flere gange hver weekend , af de her årsager


  • #7   17. mar 2015 Mange tak for alle de gode råd.

    Tak Claus, yes der er også mulig (Håber de er ok) men svært at kom til.

    Hej Niels, jeg stil venter på en pakning for at se på koblingen, men skæve diske er, hvad jeg mener er forkert.

    Martin, ja som du siger det er almindeligt, men jeg er lidt bekymret over at bruge tykkere (end de 10-40 anbefælt) olie for resten af motoren!?.

    Chase jeg er sikker på du har ret. Godt at høre, at de er nemme at skifte (og billier end skiftegaffel). Jeg har en kontakt på kawasaki så kan få de originale dele til samme pris som EDC, og har hørt, at der nogle gange problemer med EDC.

    Det kan være EDC dog som jeg stadig har ingen mulighed for at bestemme, hvad stakk højde skal være, eller hvad den frie leg er med originale dele.

    Jeg havde håbet en person på motorcykelgalleri havde erfaring med de originale dele. Men har hørt de kan være svært at ændre også.

    Ikke engang Kawasaki mekaniker kunne fortælle mig hvordan man gør det.

    Tim


  • #8   17. mar 2015 Eller ville ikke fortælle dig det smiley

Kommentér på:
Teknisk spørgsmål om koblingen

Annonce