Teknisk spørgsmål om koblingen Teknisk spørgsmål om koblingen
Jeg overvejer at skifte min kobling. Dette skyldes, at cyklen trækker lidt med koblingen frakoblet i første og andet gear. Og også fordi det gør en stor clunk gå i første gear (Alle Kawas gøre det en smule, men jeg ikke værdsætter det). Det er lidt af et teknisk spørgsmål, så ønsker at få en udtalelse fra de kloge hoveder derude ...
Jeg antage, at enten metalpladerne er skævt eller at fri leg i øjeblikket er utilstrækkelig. Ellers kunne det være, at der er en EBC / eftermarked koblingen i cyklen, da disse har tendens til at give de samme symptomer.
Det er en zx9r fra 94, og jeg kan ikke finde et tal for stak højde. Jeg kan for fri leg.
Men for at kontrollere den frie spil er det nødvendigt at tage koblingen ud. Genopbyg det på en anden drivaksel. Drej det første venstre derefter til højre, i det omfang de spline tillader det. Og derefter måle frie spil lodret.
Jeg har ikke en anden drivaksel, så tænkte på om nogen havde nogen ideer om, hvordan jeg sikre, at jeg bruge de rigtige metal kobling pladetykkelse (Der er tre størrelser, og jeg tror de er 2,0 2,3 og 2,6 mm tyk . Normalt ville man tilføje 6x 2,3 og en af enten 2,3 eller 2,6 mm), som vil give den korrekte fri leg.
Jeg vil nok købe 7 standard plader, en tyk og en tynd, når du bestiller delene, så jeg kan justere korrekt, men er ikke sikker på hvad er best at basere justeringen på uden et ekstra drivaksel.
Gode ??idéer eller oppinions?
Tak
Tim
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
Så det problem kommer du ikke af med. Klunk lyden kan du muligvis komme efter med noget andet olie
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tim
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
Men altså, på begge mine cykler er det ret voldsomt, og der er ikke noget galt
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
Har du inspiceret dine koblingsplader?
Hvis de bliver for varme kan de slå sig og blive skæve. tykkelsen er stadig korrekt, men de virker som en fjeder og derfor binder koblingen selv om den er trukket.
mvh
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 57
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Fejlen på din kobling er højest sandsynlig af en af dine stålplader ligner en Fresbee, eller er lidt oval, det giver 100 % de symtomer du har, og hvis din kobling er hydraudisk så få den også luftet 100 % ud, når nu du har pillet dine plader ud så se lige om slidserne i koblings skålen er fine og glatte, der må ikke være hakker i, så glider pladerne ikke godt nok
Inden for dragracing skifter vi kobling flere gange hver weekend , af de her årsager
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tak Claus, yes der er også mulig (Håber de er ok) men svært at kom til.
Hej Niels, jeg stil venter på en pakning for at se på koblingen, men skæve diske er, hvad jeg mener er forkert.
Martin, ja som du siger det er almindeligt, men jeg er lidt bekymret over at bruge tykkere (end de 10-40 anbefælt) olie for resten af motoren!?.
Chase jeg er sikker på du har ret. Godt at høre, at de er nemme at skifte (og billier end skiftegaffel). Jeg har en kontakt på kawasaki så kan få de originale dele til samme pris som EDC, og har hørt, at der nogle gange problemer med EDC.
Det kan være EDC dog som jeg stadig har ingen mulighed for at bestemme, hvad stakk højde skal være, eller hvad den frie leg er med originale dele.
Jeg havde håbet en person på motorcykelgalleri havde erfaring med de originale dele. Men har hørt de kan være svært at ændre også.
Ikke engang Kawasaki mekaniker kunne fortælle mig hvordan man gør det.
Tim
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Teknisk spørgsmål om koblingen