{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Den går underligt i motor :( {{forumTopicSubject}}

Endnu engang et indlæg om min fantastiske MC smiley haha

Nå.. men jeg har fået skiftet filtre og dyser, og fået liv i den så den nu kan holde i tomgang og tage omdrejninger

Den tager ikke omdrejninger med det samme når man giver gas, men efter et par splitsekunder kommer den

samtidig med det så skyder den lidt i udstødningen og motorgangen lyder lidt ala en V motor, og efter luften ud af udstødningen, er der også noget galt, for der er ikke et konstant tryk, men igen kun luft som på en V motor..

Jeg er oppe i mit hoved kommet frem til det er tændingen den er gal med.. er jeg helt forkert på den ?

Smed lige et billede op af tændrør, for de er ikke ens, og er sgu lidt i tvivl om det er fordi der skal to forskellige størrelser dyser i, eller om det er tændingen der gør det smiley

Håber i kan/vil hjælpe

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den går underligt i motor :(
  • #1   12. aug 2014 Sidder der dyser i karburatoren i original størrelse, og er den dysset ind efter bogen?

  • #2   12. aug 2014 Nej der sidder åbne filtre, og #140

    der er ikke så meget at indstille udover tomgangsblandingen, og den er justeret ind så den står bedst som den står lige nu

    Det er i øvrigt den røde XS400 som er R2 motor


  • #3   12. aug 2014 har du prævet uden filtre ... hvis det er "power" filtre vil jeg tilråde at skifte til den originale filterkasse eller købe nogle andre filtre
    gummikanten indvendigt blokerer den luftstrøm dine gasspjælde skal bruge for at kunne løfte

    desuden er 140 dyse overkill !


  • #4   12. aug 2014 Urban :

    Jeg har lige sat filtrene på fordi den org kasse er helt bollet og der er intet filter indeni smiley desuden lyder powerfiltre også bedre smiley

    Dyse 140 ved jeg nu ikke om er overkill, når det er dem der gør maskinen kan starte og holde sig i gang.. 135 har den start problemer og kan heller ikke rigtig holde sig i gang smiley

    Og det er ikke et problem de løfter, for den tager gas fint, det bare motoren der ikke rigtig vil tage omdrejningerne smiley du kan høre på brummen at den åbner som den skal og får både luft og benzin smiley

    Cykel er født med #117.5 i den ene og 127.5 i den anden, så 140 er ikke voldsomt meget større skulle jeg mene smiley


  • #5   12. aug 2014 at den brummer betyder ikke den får som beordret ...
    men ikke ligefrem nemt at hjælpe så


  • #6   12. aug 2014 Ud fra denne guide burde du gå 3 størrelse op i hoveddyse, og 1 størrelse i tomgangsdyse.
    Dvs hhv 125 og 135. at gå op til en 140 er en del. Har du løftet nålene?
    Mit gæt, din karburering er helt a' h-til. Tændingen virker som den skal, den er elektronisk, så ikke noget der skal stilles der.


  • #7   12. aug 2014 Jesper : Den står fint i tomgang smiley lidt lavt måske, men det kan indstilles smiley

    må prøve at bytte lidt rundt osv og se om jeg kan få det til at fungere så smiley

    Men tændingen kan ikke stilles på nogen måde så ? det jo en god ting, så jeg ved det kun er karburatorindstilling smiley


  • #8   14. aug 2014 Urban : Jeg må sgu give mig.. du havde ret med de kanter der smiley

    Har nu sat den org kasse på, med de org dyser, dog uden filteret i, og der mangler et låg på siden (der sidder dog et stykke pap, men tidligere ejer har smidt det hele væk)
    Nu starter den og går faktisk okey i motor.. dog skyder den stadig lidt, og er lidt lang tid om at tage omdrejninger, og ved ikke rigtig om det har noget med tomgangs skruen at gøre (den der skal stilles 2-2½ omgang ud) eller om det er fordi selve filteret mangler smiley

    Men indtil jeg får købt et par filtre der passer til en CV carb, må jeg køre med det org filter smiley det nok også lettere at få den synet sådan, selvom det ikke lyder ligeså godt smiley


  • #9   14. aug 2014 KN´s alternativ - pbne filtre har til info ikke den fede indvendige gummikant ... ved godt de er det dyrere , men motorerne kan trække vejret igennem dem

  • #10   14. aug 2014 Som Urban er inde på, så er det ikke fordi det er åbne filtre det ikke går med CV karburator, men fordi filtrene har en gummikant som lukker for flowet. Den kant kan skæres af


    profilbillede
  • #11   15. aug 2014 Jesper : Ja det tænkte jeg nemlig også om jeg kunne, men den krans der skal fjernes vil så være tilspændingen på de filtre her smiley faldt faktisk over nogen fra MikesXS som er lavet til BS34CV cabs, og de koster en lille 100mand eks told og moms stykket, så det ikke fordi det er sååå galt

Kommentér på:
Den går underligt i motor :(

Annonce