Den går underligt i motor :( {{forumTopicSubject}}
Endnu engang et indlæg om min fantastiske MC haha
Nå.. men jeg har fået skiftet filtre og dyser, og fået liv i den så den nu kan holde i tomgang og tage omdrejninger
Den tager ikke omdrejninger med det samme når man giver gas, men efter et par splitsekunder kommer den
samtidig med det så skyder den lidt i udstødningen og motorgangen lyder lidt ala en V motor, og efter luften ud af udstødningen, er der også noget galt, for der er ikke et konstant tryk, men igen kun luft som på en V motor..
Jeg er oppe i mit hoved kommet frem til det er tændingen den er gal med.. er jeg helt forkert på den ?
Smed lige et billede op af tændrør, for de er ikke ens, og er sgu lidt i tvivl om det er fordi der skal to forskellige størrelser dyser i, eller om det er tændingen der gør det
Håber i kan/vil hjælpe
Mvh
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
der er ikke så meget at indstille udover tomgangsblandingen, og den er justeret ind så den står bedst som den står lige nu
Det er i øvrigt den røde XS400 som er R2 motor
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
gummikanten indvendigt blokerer den luftstrøm dine gasspjælde skal bruge for at kunne løfte
desuden er 140 dyse overkill !
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Jeg har lige sat filtrene på fordi den org kasse er helt bollet og der er intet filter indeni desuden lyder powerfiltre også bedre
Dyse 140 ved jeg nu ikke om er overkill, når det er dem der gør maskinen kan starte og holde sig i gang.. 135 har den start problemer og kan heller ikke rigtig holde sig i gang
Og det er ikke et problem de løfter, for den tager gas fint, det bare motoren der ikke rigtig vil tage omdrejningerne du kan høre på brummen at den åbner som den skal og får både luft og benzin
Cykel er født med #117.5 i den ene og 127.5 i den anden, så 140 er ikke voldsomt meget større skulle jeg mene
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men ikke ligefrem nemt at hjælpe så
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Dvs hhv 125 og 135. at gå op til en 140 er en del. Har du løftet nålene?
Mit gæt, din karburering er helt a' h-til. Tændingen virker som den skal, den er elektronisk, så ikke noget der skal stilles der.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
må prøve at bytte lidt rundt osv og se om jeg kan få det til at fungere så
Men tændingen kan ikke stilles på nogen måde så ? det jo en god ting, så jeg ved det kun er karburatorindstilling
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Har nu sat den org kasse på, med de org dyser, dog uden filteret i, og der mangler et låg på siden (der sidder dog et stykke pap, men tidligere ejer har smidt det hele væk)
Nu starter den og går faktisk okey i motor.. dog skyder den stadig lidt, og er lidt lang tid om at tage omdrejninger, og ved ikke rigtig om det har noget med tomgangs skruen at gøre (den der skal stilles 2-2½ omgang ud) eller om det er fordi selve filteret mangler
Men indtil jeg får købt et par filtre der passer til en CV carb, må jeg køre med det org filter det nok også lettere at få den synet sådan, selvom det ikke lyder ligeså godt
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Den går underligt i motor :(