{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Mere lys i tomgang? {{forumTopicSubject}}

Godeftermiddag folkens.

Jeg har et lidt underligt problem. Jeg har pt ikke batteri på min SR500 fordi det gamle batteri døde helt. Maskinen kører også helt fint uden batteri og strøm til lys producerer motoren fint "on-the-fly"

.Det underlige er at når jeg står i tomgang så er lyset meget kraftigere. Det står og svinger lidt til motorens rytme, men har generelt en ganske fornuftig lysstyrke, dog ikke så kraftig som lyset på en alm bil eller nyere motorcykel.
Men så snart jeg begynder at give den nogle omdrejninger, så bliver lyset pludselig noget svagere. Det bliver ikke ubrugeligt, men selv det lange lys er svagere end en alm bils korte lys.

Det mest underlige er dog at den alligevel springer forpæren temmelig ofte? Jeg kørte en tur igennem landet for nogle dage siden og da det blev mørkt opdagede jeg at jeg intet lys havde.


Nogle der kan give en god forklaring på det? Spændingsregulatoren/ensretteren virker åbenlyst, fordi lyset bliver ikke kraftigere og kraftigere des flere omdrejninger motoren tager, som jo ellers er symptomet på en ristet regulator.


Anyway ideas? Er det fordi jeg ikke har et batteri på, som ellers ville virke som en slags kondensator(aka buffer)? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere lys i tomgang?
Kommentér på:
Mere lys i tomgang?

Annonce