1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

GS500 dør ved høj fart GS500 dør ved høj fart

Hej MCG

Har lidt problemer med min GS500. Den sætter ud ved høj fart, ikke konsekvent men når den sætter er det ved høj fart, altså det er aldrig noget jeg oplever ved bykørsel eller alm landevejskørsel.

Til gengæld dør den hver gang jeg har nået topfart i lidt tid, indtil jeg kommer godt ned i fart igen hvorefter den går meget dårligt i nogen sekunder og kommer igang igen, ellers går den helt i stå og kan ikke starte medmindre jeg venter lidt.

Har for nyligt modificeret udstødningen ved at fjerne et rør inden i den da det raslede. (ikke i selve potten, men lige inden)

Ved ikke om den bliver for varm, måske forkert blanding pga. jeg har rodet med udstødning? Har også overvejet dårlige tændrør som jeg desuden har tjekket og de er lysebrune.

Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS500 dør ved høj fart
  • #1   14. jul 2014 det kunne godt være vacum i tanken. Se evt. her: http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=41061.0

• #2   15. jul 2014 Tak for buddet. Det kan vel testes ved at køre med åben tankdæksel?

• #4   15. jul 2014 kigger lige med her... har samme problem på min CB 500

• #5   15. jul 2014 Kan rapportere at on/off skruen på selve tanken tilsyneladende skal skrues lidt forbi "on" og ikke pege direkte på smiley

Tak for hjælpen, det virker nu smiley

• #6   15. jul 2014 Efter lidt søgning på "GS500 fuel starvation" fandt jeg ud af at det åbenbart er ret almindeligt og tilføjer lige et forum svar fra et andet forum der måske kan hjælpe andre. (det markerede løste problemet for mig)

The "classic" GS500 fuel starvation problem is this:

When engine load is high (and thus vacuum is low), the petcock fails to get enough vacuum to open fully, so the float bowls gradually get too low and eventually the carbs can't suck fuel out of the bowls. This often happens to me in 6th gear at 75+mph, going up hills and/or against the wind, with the throttle close to wide open.

Solutions:
    1. Downshift, keeping the engine in the powerband, and under less load so that it makes more vacuum.
    2. Slow down and close the throttle slightly when going up hills (not necessarily safe in interstate highways!).
    3. Put the petcock on PRIME before you encounter the problem situations (and remember to turn it back to ON when you get out of the hills, wind, or speed).

I generally use a combination of 1 and 3, depending on the situation. The previous owner actually sold me this bike because he couldn't resolve this problem. I have learned to live with it and have put 8,000 miles on it in 2 years.

Double check to make sure that the TANK petcock is wide open. If it is only letting a little fuel out, the other petcock problem is multiplied.

Kommentér på:
GS500 dør ved høj fart

Annonce