Hvilken fedt til hvilke dele i bremsekalibre? Hvilken fedt til hvilke dele i bremsekalibre?
Ok, nu ER jeg nødt til at spørge, fordi der er 1000-vis af forskellige svar til dette på internettet:
Hvilke dele i en bremsekaliber skal smøres med hvilken type fedt?
Jeg er med på, at gummidelene (såsom glidelejemanchetterne og stempelpakningerne) skal smøres med syntetisk, oliefrit bremsefedt, men der er åbenbart mange forskellige meninger om hvilke TYPEr og hvilke MÆRKER, man bør bruge til de 2 dele.
Altså, JEG vil jo mene, at silikonefedt generelt ville kunne bruges til begge dele - jeg har købt en tube Loctite 8104 hos THansen. Se dens egenskaber her:
(link fjernet)
Kan dét fedt bruges til BÅDE glidelejerne OG stempelpakningerne?
Og ja, jeg er med på, at kobberfedt IKKE må bruges til gummidelene og derfor UDELUKKENDE mellem stempel og bremeklods. Så dét behøver I ikke pointere overfor mig.
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
jul 2013
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 31
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
Resten holder jeg bare rent for, det ikke skal samle støv.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
Udvendig glideflade mellem klods og antiskrigeblik hhv kaliber kobber- eller keramisk fedt, alt. holdes rent.
Flydende kalibres lejring i tværpinde/styr siliconefedt.
Mellem stempel og klods rød Permatex ell tilsv. flydende pakning ( hvis klodserne har svært ved at følge stemplet tilbage).
jul 2013
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 31
maj 2008
maj 2008
Til kaliberophængene bruger jeg hellere siliconefedt som Klubers den gule, som jeg kendte fra mili, god drøj konsistens.
Hvilken fedt til hvilke dele i bremsekalibre?