Taber en cylindre Taber en cylindre
Købte mig en 1986 VT 1100 Shadow igår. Motoren går rigtig godt og motorcyklen ser flot og velholdt ud. Den går så lavt i tomgang, at jeg kan blive helt i tvivl om den overhovedet er tændt
Jeg ville teste mit nye køb ordentligt af igår aftes, så kørte en tur på et par timer, med både landevej og motorvej
På motorvejen oplevede jeg et lille problem. Efter ca. 30min kørsel ved omkring 120 km/t satte den ude på den ene cylindre. Kørte ind til siden, gav den lidt gas i frigear og så kom begge cylindre med igen. Kørte så videre ca. 15-20min og oplevede præcis de samme. Resten af turen gik fint, også det sidste stykke motorvej ved samme hastighed.
Er det en tændspole som er ved at være træt? Eller er der andre kvalificerede bud.
Mange tak!
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 141
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 141
De har en svaghed med toppakningen på den bagerste de vt'er.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Og så kan det jo være lidt af en udfordring at finde reservedele til sådan en gammel dame
MEN! Er vi ikke enige om, at en tændspole er (mere eller mindre) en universal ting? Altså jeg har fundet en del tændspoler på Ebay til VT1000R fra 1985-86, men ingen til VT1100. Dem til VT1000R er (udseende) identiske med dem til VT1100. Kunne det ikke tænkes at Honda har brugt de samme tændspoler til de to modeller?
http://www.ebay.com/itm/1985-1986-Honda-VF1000R-VFR-1000-interceptor-one-ignition-coil-spark-plug-wires-/321243533231?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4acb9b4faf
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Knastakslerne er sikkert helt blå af varme - løb væk fra den handel, så man ikke kan se din røv for fodsåler!!!!!
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Kan da også godt være at jeg har overdrevet lidt mht. tomgang, må lige se hvad den står på af omdr. - min pointe var bare at den står helt stille og roligt i tomgang, uden at sige en lyd
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Når den begynder at gå på en cylinder, så lad den lige gå lidt, så kan du hed bagsiden af hånden ret hurtigt mærke hvilket udstødningsrør, der køler af, og så vil du vide, om det er bageste eller forreste cylinder, der halter - #7.
Ellers hælder jeg nu mest til noget benzintilførsel.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Vil prøve at se om jeg kan holde den lidt på en cylinder næste gang, for at isolere problemet.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg har som sagt (i en anden tråd) været til syn i dag, og dyret gik igennem
Straks efter jeg kom hjem, fik jeg så pillet lyd dæmperne ud af udstødningsrørene for lidt ekstra lyd.. og nørj den lyder godt!
Nu taber den en cylinder selv ved stille by kørsel
Har prøvet at bytte rundt på tændrør (fra den bagerste til den forreste og omvendt), men problemet forbliver på den forreste cylindre.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
jul 2007
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 154
Den er ellers flot!
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Den sorte er fra bagerste cylinder som går rigtigt, den anden er fra den forreste.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Frem med dieselstarten
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Satte dæmperne tilbage i udstødningerne og har skiftet brændstofpumpen, den nye lyder mere frisk end den gamle! Har indtilvidere kørt perfekt både i by, landevej og motorvej.
Skal på et tidspunkt lige prøve at have dæmperne ud igen, og se hvordan den opfører sig uden dæmpere med den nye pumpe.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Derfor skift af pumpe
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Samme historie, den begynder at hakke lidt, taber så en cylindre og får den lov til at stå 5 min. så er den køreklar igen. Problemet er helt sikkert stadig noget med brændstof, den løber simpelthen tør for benzin på den ene karburator...
Her kommer så den del hvor det bliver lidt mystisk...Jeg har prøvet at finde et sammenhæng med fejlen, og har lagt mærke til dette: Efter jeg har skiftet pumpen, så sker det KUN når jeg har kæresten med bag på
Igår kørte vi sammen en tur (ind til en kammerat i Odense). Blandet kørsel, landevej, by osv... Den tabte en cylindre 3 gange i alt på turen der ind og hjem igen.
Igår aftes (altså samme dag) kørte jeg fra Sydfyn til Køge af motorvej, landevej og bykørsel og der skete ikke det mindste.
Jeg ved at kæresten (til tider) godt kan være lidt mopset/jaloux over jeg bruger for meget tid på motorcyklen...men fungere det også den anden vej rundt? At motorcyklen er mopset over jeg bruger for meget tid på kæresten...
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men skulle det virkelig kunne få den til at gå ud?
Eller bruger den mere brændstof, når den skal trække lidt ekstra vægt??
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
I den mere alvorlige afdeling, kan det være noget elektrisk der bliver klemt, når der er passager på? Ellers er der nok ikke andet at gøre end at skifte kæresten ud
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
...Hun kunne da for pokker også bare se at få sig det mc-pap, så jeg kan købe en motorcykel mere
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Når kæresten så sætter sig på cyklen, dykker den mere og åbner for "hullet", så der kommer falsk luft ind.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg må prøve at splitte det ad, og se hvordan det ser ud. Tænker selv at slangen fra pumpen forgrener sig i to slanger, en til hver karburator. Hvis den ene slange så er dårlig, utæt, stoppet til eller lign. så for den måske ikke tilført den mængde den skal bruge, og går så ud efter noget tid. Så får den lov til at stå 5min, hvor bundkaret bliver fyldt igen, og så er vi køre indtil den tømmes næste gang.
Det er min egen umiddelbare teori...Det hvor filmen knækker, at den kun sker når jeg har damen med, og ikke ved solo kørsel ???
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Ved du hvad der styrer, hvilken karb. så får brændstof?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
1 Frisk benzin og skyllet tank. His dette ikke hjælper
2 slanger skiftes ud, karburatorer renses. Hvis dette ikke hjælper
3 benzinpumpe
herfeter bliver det hele noget "Iffy" hvis ingen af tre ovennævnte hjælper.
Du kan se en hul "bom", der forsyner begge karbs med benzin. Denne BOM forsynes af en slange fra benzinpumpen. Den karburator, der sidder nærmest slangen får altid først benzin, Er der problemer med din pumpe, vil den sidste karburator, der vist føder (er ikke helt sikker) venstre eller forreste cylinder have for lidt at arbejde med, ogcylinderen derfra vil gå uregelmæssigt. Håber det er forståeligt!
Tændrørshætter, kabler, cdi osv.
Taber en cylindre