821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

justering af karborator justering af karborator

Hej allesammen
Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt teknisk support på en karburator til en 92' Honda 250 rebel.
jeg har det problem at jeg ikke kan tage chokeren hel fra når den står i tomgang kun ca 2/3 så går den ud, hvad plejer at være løsningen på det problem??
jeg har skiftet luftfilter men det var også et problem før jeg gjorde det.
hvis der er tale om at jeg skal ha justeret karburatoren hvordan gør jeg så det?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  justering af karborator
  • #1   11. mar 2014 Hvis du ikke kan tage chokeren fra, er det jo tegn på den ikke får benzin nok.

• #2   11. mar 2014 prøv at skifte benzin hvis det er det, som den har stået med vinteren over smiley

• #3   11. mar 2014 nu var jeg lige inde og se din fine ombyggede kværn, mon ikke dit pproblem skyldes at du har skiftet kaboratoren ud med en ny (som jeg formoder ikke er org) og den derfor som stefan skriver, ikke får benzin nok,,,,

• #5   11. mar 2014 først tak fordi du har været inde og se på min motorcykel, men siden da har jeg fået en ny motor på fra en årg 92 hvor alt er originalt, men jo jeg tror også at den får for lidt benzin... spørgsmålet er så bare hvordan får jegjusteret den så den får mere?.
    jeg har set at nogen ligger en skive under nålen i vakum spjældet så den får lidt feder blanding... men jeg sys det virker lidt uprofessionelt.

• #8   11. mar 2014 Du kan jo hurtig se om den får for meget eller lidt benzin,ved at se på dine tændrør.
    De skal være lysebrune,
    Hvis de er hvide får den for mager benzin.
    Sort- får den for meget.

• #9   11. mar 2014 Ok, så er den aldså org den kaborator, så ville jeg prøve at rense den og følge jens e anvisning,,,,, har den stået stille meget længe den motor? ??? Hvis ja, ville jeg prøve med vpower på de næste 2 tankfulde eller alm benzin og Bell add hvis du ikke gider at skille den ad,,,,,, hvis det ikke rigtig hjælper ville jeg prøve jens e råd,,,,,,, hvis det heller ikke hjælper ville jeg søge lidt proff hjælp til justering, den burde jo kunne kører hvis alt er orginalt d.v.s. Org kaborator og udstødning/ filtre o.s.v..... Hvis nogen af de ting ikke er det tror jeg også ligesom flertallet at den skal omdyset.....
    Skriv endelig svaret når du har en løsning......
    Vh

• #10   11. mar 2014 Motoren er fra en mc der har kørt i en kravlegård hos en køre lærer og har derfor ikke kørt ret mange kilometer, ham jeg købte den af havde den til at stå i 1 år så det er vel på sin plads at rense karburatoren. ..og det må jeg så prøv...tænrørene er pt sorte men det er vel fordi jeg er nødt til at ha choker på hele tiden. ..mit gæt er at tomgangs dysen er stoppet til med skit og det er derfor jeg ikke kan holde den igen uden choker. .. jeg vender tilbage når jeg har renset karburatoren

• #11   11. mar 2014 Tror du har fat i noget der, hvis du kender en der har en ultralydsrenser, er det aldså virkelig noget der gør underværker, de kan også købes billigt hos Harald Nyborg,,,,,,

• #12   12. mar 2014 Jeg har afmonteret karburatoren i dag og det viste sig at tomgangs dyssen var stoppet totalt til, jeg kunne med en nål komme ind fra bække ender og få hul igennem det ville utvivlsomt havde været rat med en ultralydsrender men dem har de desvære ikke i harald nuborg mere der var også en gang de havde en co2 måler men den slaks værktøj har de ikke mere

• #13   12. mar 2014 smid dem i lidt rensebenzin og blæs igennem med dåseluft. Det virkede for mig sidst.

• #14   13. mar 2014 De solgte dem sidste år, og jeg har lige set en ultrasonisk renser i deres katalog til 199, men ved ikke om det er det samme,,,,, men jeg rensede min sidste år i benzin og blæste trykluft igennem,,,,, men det skal nok gøre underværker det du laver der,,,,

• #15   13. mar 2014 ja jeg har lige renset min i benzin og blæst dem igennem med trykluft og nu kan jeg starte den uden choker..... jeg tog lige en tur rundt i byen og den vil ikke rigtig tage gassen i toppen, men det må så værer pga kn filteret og betyder at jeg skal ha en større dysse i eller hvad?

• #16   13. mar 2014 Pas, der står jeg af, gider ikke selv alt det kn shit, kun orginale dele i motor, men ja, det tror jeg du skal om du så skal op eller ned aner jeg ikke, men fedt du fik lavet kaboratoren,,, god sæson

Kommentér på:
justering af karborator

Annonce