{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Papir på neddrosling? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen!

Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har søgt og læst om det i forum, men syntes der kommer lidt forskellige svar.

Hvis man neddrosler sin maskine selv (med et købt neddroslings kit), skal man så have et stykke papir på kittet, MED ens stelnummer stående på, man kan fremvise syns manden til syn?

Har f.eks til samme maskine fundet et droslingssæt i England (4 små alu plader med hul i til indsugningen), og der står man får papir med, men intet om at man skal oplyse sit stelnummer.

På en dansk hjemmeside koster stort set samme kit med 4 aluskiver 900 kr, men der skal man oplyse stelnummer ved køb.



Spørgsmålet lyder således:

Kan jeg købe det billige droslingssæt til 400 kr i England, og fremvise certifikatet UDEN stelnummer på til en synsmand, og få den godkendt/synet?

Mvh smiley

(og go 1. marts snart! )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papir på neddrosling?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.887
    #1   25. feb 2014 Så længe der foreligger godkendelse på at droslingssættet er til den samme MC - dvs mærke / model og årgang passer, så har jeg svært ved at se problemet.

    Der KAN evt blive noget fnidder med at droslingssættet SKAL være E godkendt eller TÜV godkendt, men den nemmeste måde at få svaret på, er vel at ringe til en synsmand?


  • #2   25. feb 2014 Sajmon:

    Ja gør det nok også i morgen når jeg har fået fri fra job.
    Han må kunne give et enegyldigt svar smiley


  • #3   25. feb 2014 Dok. for drosling skal være udstedt af et anerkendt prøvningslaboratorie for at der er gyldigt til syn.
    Er det det og det entydigt fremgår af papirerne hvilken cykel mærke, model, variant og motortype som drosselsættet er lavet til og selvfølgelig hvilken ydelse det drosler til. Så skal dok også kunne bruges til syn DK. Der står ingen steder i bestemmelserne at dok. skal være udstedt på specifikt stelnummer. Der er hvis kun i Tyskland det er et krav.
    Men jeg kan have min tvivl mht. om dok. til det engelske sæt er fra et prøvningslaboratorie !


  • #4   25. feb 2014 Bare en ide....hvis du sætter det på og tager den med til syn og når så synsmanden kan sige god for det så udfylder han papirerne med stemple og underskrift....bare en ide ved ikke noget om det

  • #5   25. feb 2014 I får lige et citat fra sættet fra England!

  • #6   25. feb 2014 " This Restrictor Kit has been INDEPENDANTLY TESTED and PROVEN to restrict the above machine to 35kW (46.6bhp) or less, and meets ALL necessary criteria for UK and ROI aftermarket sales and fully satisfies the reqirements of the UK`s `Trading Standards` "

  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #7   25. feb 2014 det droslingskit jeg købte til min cbr er med tüv godkendelse også er stelnummeret også i papirene, dog kostede det også lidt mere end 400kr det kostede ca 1500 smiley

  • #8   25. feb 2014 Det jeg har til min er med stelnummer smiley har du søgt på ebay? Der er de ofte billigere!

  • #9   25. feb 2014 Casper A

    Det på Ebay.co.uk (England) jeg har fundet det droslingssæt til 400kr ca smiley


Kommentér på:
Papir på neddrosling?

Annonce