869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

forgaffel ZX10 vs GPZ1000RX forgaffel ZX10 vs GPZ1000RX

er der nogen der ved hvilke dele på forgaflen der passer mellem disse to cykler? jeg tænker specifikt på bremser og forhjul.

grunden er at jeg har en GPZ1000RX men vil evt købe en ZX10 forgaffel og montere. men det er jo nødvendigt at vide om jeg kan genbruge bremsekalibre og forhjul.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forgaffel ZX10 vs GPZ1000RX
  • #1   16. jan 2014 Se lige gammel tråd om det i forum.
    Men hvorfor bygge in fin "veteran" om

• #2   16. jan 2014 Jeg tror det var min 'gamle tråd' men der blev snakket om broer og kronleje, ikke bremser og hjul smiley jeg vil gerne slippe for anti dive, det giver for slatten bremsegreb. Og min er ikke original, så det er ikke synd at opdatere den på lidt punkter

• #3   16. jan 2014 Jeg håber det er okay jeg lige låner dit emne..
    Du skriver at Antidive giver et slattent bremsegreb.. Jeg synes man skal trykke rimelig hårdt på min før den bremser hårdt - i alt fald i forhold til min Fireblade..
    Gør din også det?

• #4   16. jan 2014 Helt ok smiley nu har jeg ikke kørt moderne r maskiner, så jeg har ikke megetat ssammenligne med, men det skulle undre mig at bremser ikke også er blevet meget bedre på de 25 år smiley og ja jeg kan trykke mit greb helt i bund, men gør jeg det når jeg kører så blokerer den også. Men jeg synes bare ikke man bør kunne trykke det i bund.

• #5   16. jan 2014 Er caliper i orden, fri for gammelt snavs, pakninger ok ? er der frisk væske på ? er det luftet ordentlig ud ?
    Mange fabrikanter skriver også, at bremse slanger skal skiftes, når de er X år gamle, sidder de orginale stadig på ?

• #6   16. jan 2014 Er grebet hårdt eller er den svampet/blød?

• #7   17. jan 2014 Thomas og allan i har begge ret, jeg kunne sikkert komme langt hen af vejen med at få løst de opgaver i nævner, og det ville helt sikkert hjælpe på problemet, men jeg er helt sikker på at mit antidive trænger til en overhaling, for det har jeg læst mig til de mere eller mindre kræver hvert år (adskillelse og rensning) og hvis det ikke er gjort kræver de renovering, og det er IKKE gjort. og renovering/nye bremseslanger/ny bremsevæske. så er vi oppe på en pris og arbejdsbyrde jeg næsten kan få en ZX10 forgaffel til, og overni købet få noget teknologi der bare er et par år yngre smiley

• #8   17. jan 2014 nu har jeg kigget lidt på det, jeg tror sgu jeg kaster mig ud i at bestille renoveringssæt til antidive, ny olie og nye bremseslanger. så må jeg se om jeg får bedre affjedring og bremsegreb smiley

• #9   17. jan 2014 kaliber og hjul passer ikke over , skifter du gaffel skal alt andet følge med

• #10   17. jan 2014 alle tiders tak for info smiley

• #11   17. jan 2014 Hvis du bliver nødt til at tage forhjul osv med fra en ZX10, var det ikke en ide at snuppe gaflen fra en ZZR 1100 C istedet og få nogle bedre dæk muligheder?

• #12   17. jan 2014 Peter jo da.. eller fra en endnu nyere cykel. men økonomien spiller også ind, og jeg tror desværre jo nyere jeg går jo dyrere bliver en evt ombygning, men jeg tror nu som sagt jeg får bestilt dele til at renovere den gaffel jeg har på. jeg er sikker på at nogle renoverede antidive og nye slanger og ny gaffelolie/bremsevæske vil gøre gavn smiley
    ellers godt forslag hvis sådan en gaffel er til at finde til ca. samme priser som en zx10 smiley

• #13   17. jan 2014 Er der overhovedet pris forskel på de 2 forgafler? Synes man ser læssevis af c modeller i stumper, men meget få ZX10

• #14   17. jan 2014 Og for en gammel, tomcat eller zzr forgaffel gælder det samme. caliper skal efterses, væske skiftes, olie i gaffelben skiftes, inden det kan bruges.
    Som jeg skrev sidst, afmonter røret / slange til antidive, sæt en prop i hullet. Det virkede fint på min gpz forgaffel.
    Så gode syntes jeg nu heller ikke tomcat / zx10 bremserne var da jeg købte sådan en.

• #15   17. jan 2014 Nej bremserne er faktisk mindre på ZX10'erne.. Jeg får bestilt sagerne til det hele i morgen smiley

• #16   18. jan 2014 så er der bestilt nye bremseslanger for og bag til 800 kr. ny gaffelolie til 100 kr og renoveringskit til antidive til 300 kr smiley har nogle fridage der skal holdes inden maj, så skal jeg nok få klaret det job smiley

• #17   18. jan 2014 Kan du ikke komme med en tilbagemelding om hvordan det går? Min har nemlig fået lavet antidive fornyligt, men pakdåsen i venstre gaffel er utæt, så den skal jeg have skiftet.

• #18   18. jan 2014 Det skal jeg nok prøve at huske, men hvis du har en utæt pakdåse skal den jo bare skiftes. Men har du problemer med bremser/affjedring også? Jeg synes min er meget hård, og derfor frygter jeg at mit antidive har at sig, mine pakdåse er stadig tætte dog smiley

• #19   18. jan 2014 Affjedringen fungerer fint. Antidive virker også upåklageligt.
    Jeg synes bare man skal trykke rimelig hårdt på bremsegrebet før der sker noget.

Ved du om man kan skifte pakdåsen uden at gøre andet end at pille gaffelbenene af?

• #20   18. jan 2014 Jeg ved det heller ikke, jeg har aldrig rodet med det før. Man skal trykke lidt til, men min kan sagtens bremse, jeg vil bare gerne have et fastere greb, og et greb der har kortere vandring første den begynder at bremse smiley

• #21   18. jan 2014 Jamen min kan også sagtens bremse, men hvor man er vandt til kun at skulle bruge sin langefinger på bremsegrebet, så skal der altså trykkes en hel del hårdere.

• #22   18. jan 2014 Så er det nok bare sådan de er, for en finger på grebet på min, så kan man f
    Sagtens bremse ned, men vil man stoppe! Så skal hele hånden til hjælp smiley

• #23   18. jan 2014 Så tror jeg da jeg venter lidt med at renovere hovedcylinderen smiley

Kommentér på:
forgaffel ZX10 vs GPZ1000RX

Annonce