{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.726 visninger | Oprettet:

Forbremse hænger nogengange {{forumTopicSubject}}

Hej, her i sommers skiftede jeg bremseklodser på min honda og de har kørt helt fint indtil nu, hvor de så periodisk hænger, dvs. jeg bremser med forbremsen og så sker det at de hænger så jeg ikke kan komme op over 80 km/t og de slipper så igen efter et lille stykke tid ved 80 km/t. Hvad er der galt, kan ikke selv helt regne ud hvad det er?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbremse hænger nogengange
  • #2   10. nov 2013 hmm..
    lyder altså lidt farligt..

skil af og rens..
    og tjek som den sure siger..

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #3   10. nov 2013 Start med at skifte din bremsevæske og efterfyld KUN til MAX stregen!

Der er med al sandsynlighed blevet hældt frisk væske på mens klodserne har været slidte, så nu hvor de nye klodser er tykkere, er der ikke plads til væsken oppe i reservoiret.

• #4   10. nov 2013 Hvis det er de typiske billige honda-bremser så hænger de meget tit i glideren

• #5   10. nov 2013 Enig med Glen, har prøvet det, tog lige en smule med en fil på siderne, og så var det problem væk, der skal være lidt slup, ellers hænger de når de bliver varme.

• #6   10. nov 2013 Et bremse service. Med rep sæt og ny olie er nok et jule ønske fra din mc,-(

• #7   10. nov 2013 Ja det system høre til på en skodbil og ikke på en mc

• #8   10. nov 2013 min erfaring er at det er stemplerne der ikke kører retur, men det bør ikke være specielt svært at finde ud af hvad fejlen er.
    Af med kaliperen, hvis den er med glidere(tror jeg ik den er), så check om de kan glide fint frem og tilbage, check om stemplet kan køres tilbage med let/moderat tryk.
    Hvis det er masteren eller bremseslangen, så kan du ikke kører stemplet retur, så kan du prøve at åbne udluftnings skruen på kaliperen, kan du så kører det retur, så er fejlen i slangen eller masteren.

• #9   10. nov 2013 Ah så det sq nok den morten. Fordi da jeg satte nye bremseklodser på så var stemplerne godt nok svære og få tilbage så der var plads til dem. Mange tak!

• #10   10. nov 2013 Derfor kan det stadig være for meget væske på systemet...

• #11   10. nov 2013 Hvis ikke du rigtig har styr på det, så er bremser, et meget farligt sted, at lære noget om teknik. Så burde du lige, tage en tur forbi din mc mekaniker, og få det set efter. Og er han flink, skal han nok give dig nogle fif

• #12   11. nov 2013 mja farligt og farligt, laver man noget forkert, så mærker du det inden det går galt.
    hænger bremsen så skal man selvfølgelig ikke kører på den, er der ingen tryk på håndtaget, så kører man heller ikke, så jeg ville ikke være nervøs for at lade "grønne" folk arbejde på deres bremser.

• #14   11. nov 2013 Du behøver bare at kører dem 1-2mm længere ud end der hvor de står, der er ikke skidt inde i selve kaliperen, det sidder på stemplet, så bare skub det lidt ud også rens dem af med en tandbørst og lampeolie.
    Så kan man godt give dem noget bremsefedt, men det bliver skubbet af stemplet når man trykker dem retur, så der er sådanset ingen grund til at gøre det.

Kommentér på:
Forbremse hænger nogengange

Annonce