Honda ST 50 Dax 1973
13.923 visninger
|
Oprettet:
Honda ST 50 Dax
Årgang:
1973
Motor:
125cc ducar motor montert mens jeg renovere den orig honda motor med et 108cckit.
Hestekræfter
ca 10
Fælge
2,5x10 og 3x10 3 delt split fælge
Dæk
110/70x10 og 130/70x10 heidenau k61
Topfart
105kmt efter gpsen.
Tuning
den orignale 50ccm motor får 90ccm cylinder og topstykke med skarp knast og større ventiler .
krumtap strokket til 108ccm
24mm karburator ,
ombygget til elektronisk tænding med tun cdi box.
oplagt nchr carbon udstødning.
krumtap strokket til 108ccm
24mm karburator ,
ombygget til elektronisk tænding med tun cdi box.
oplagt nchr carbon udstødning.
Styling
den er jo smuk i sig selv,og har bryugt mange timer og penge på at lave den og har holdt den så orig som mugkigt, men har afligevel lavet et par små ændringer som brede krom fælgkanter .
små blinklys
udstødning i carbon
små blinklys
udstødning i carbon
Ekstraudstyr
tank ombytte fra de orig 2,4l til en 3,5l fandt den på ebay.
en tigerdyr nøglering.
en tigerdyr nøglering.
Bemærkninger
dette er en dk knallert som er lavet om til motorcykkel efter 3 års slagsmål med staten og div synshaller.
men langt om længe lykkes det at få den dejlige mc nr plade,så man ikke skal frygte policen længer.
så længe man over holder fartskiltene.
det hele startede med jagten på en synshal der ville told syne den. hvilket var svært , da man jo skal ha en dataerklæring som honda ikke kunne /ville hjælpe med. men efter en masse søgen på div bibloteker og nettet fandt jeg en håndbog fra honda hvor alle data på både knallert og mc version var.
men dette var stadig ikke helt nok ,men så fandt jeg en som havde fået det gjordt som ga mig navn og nummer på en i færdselsstyrelsen som vidste hvordan det skulle gøres og da jeg så fandt en årgangs og tum.tabel på nette, fandt jeg en synshal som syntes det kunne være sjovt og gad og bruge tiden på at hjælpe. og så var den told synet endelig.
der efter skulle afgifts erklæringen sendes til skat og det gjorde jeg så til århus, men ak det kunne de jo ik hitte ud af ,fordi der var jo ingen reg atest på da det jo var en knallert så det kunne jo ik lade sig gøre. og jeg prøvde jo at forklare at det kunne det jo så godt for havde jo lige snakket med en der havde fået det gjordt. men nej jeg fik papirene tilbage og før jeg havde fået en skriftlig tilladelse fra central registert for motorkøretøjer ville de ikke røre den.
så måtte jeg ringe til kurt fra færselsstyrelsen og spørge om det nu osse kunne passe og hva jeg nu skulle gøre . så sage han pjat de kan bare ikke hitte ud af deres job, send det til skat i høje tåstrup de ved noget mere om det. og ganske rigtig en uge senere så havde jeg fået det godkendt og skulle betale den svimlene sum af 0 kr i afgift.
og så fik jeg hentet nr plade og var lige ved at græde da jeg fik den for det var noget af en drøm der gik i påfyldelse.
det er bare så træls at bare fordi synsfolk og skatte folk ik ved hvordan de skal gøre så siger de bare det kan man ikke . men HA jeg vandt.
men langt om længe lykkes det at få den dejlige mc nr plade,så man ikke skal frygte policen længer.
så længe man over holder fartskiltene.
det hele startede med jagten på en synshal der ville told syne den. hvilket var svært , da man jo skal ha en dataerklæring som honda ikke kunne /ville hjælpe med. men efter en masse søgen på div bibloteker og nettet fandt jeg en håndbog fra honda hvor alle data på både knallert og mc version var.
men dette var stadig ikke helt nok ,men så fandt jeg en som havde fået det gjordt som ga mig navn og nummer på en i færdselsstyrelsen som vidste hvordan det skulle gøres og da jeg så fandt en årgangs og tum.tabel på nette, fandt jeg en synshal som syntes det kunne være sjovt og gad og bruge tiden på at hjælpe. og så var den told synet endelig.
der efter skulle afgifts erklæringen sendes til skat og det gjorde jeg så til århus, men ak det kunne de jo ik hitte ud af ,fordi der var jo ingen reg atest på da det jo var en knallert så det kunne jo ik lade sig gøre. og jeg prøvde jo at forklare at det kunne det jo så godt for havde jo lige snakket med en der havde fået det gjordt. men nej jeg fik papirene tilbage og før jeg havde fået en skriftlig tilladelse fra central registert for motorkøretøjer ville de ikke røre den.
så måtte jeg ringe til kurt fra færselsstyrelsen og spørge om det nu osse kunne passe og hva jeg nu skulle gøre . så sage han pjat de kan bare ikke hitte ud af deres job, send det til skat i høje tåstrup de ved noget mere om det. og ganske rigtig en uge senere så havde jeg fået det godkendt og skulle betale den svimlene sum af 0 kr i afgift.
og så fik jeg hentet nr plade og var lige ved at græde da jeg fik den for det var noget af en drøm der gik i påfyldelse.
det er bare så træls at bare fordi synsfolk og skatte folk ik ved hvordan de skal gøre så siger de bare det kan man ikke . men HA jeg vandt.
Honda ST 50 Dax
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 4
ser godt ud i kontrast til den voksne udgave g samme farve.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hva motor havde du på til toldsyn?
sep 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 73
sep 2010
Følger: 21 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 92
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
Holt kæft et cirkus.
Tænk at ha er Job hvor mand bare kan sige ( Det kan simpel hen ikke lade sig gøre ) Og sende papirene Retur.
Kan kun lade sig gøre hvis mend er STATS Ansat.
der er den åbenbare legat ikke at kunne finde ud af en skid.
det svare lidt til at du ikke ved om du må gå over for rødt eller gørn i denne weekend. ? for det er der ikke helt enighed om.....
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 133
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
fed historie, og tillykke,,.... med godkendelsen
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1
Lige en ekstra høj der din dax ser kanon ud rigtig flot.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1
hvem i Færdselsstyrrelsen snakkede du med Schøntoft ????
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1
har du nogen dele... måske en batterikasse?
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
dette er osse kun midlertidigt til jeg er færdig med at renovere den orig motor. desværre har jeg ikke kunne opdrive et tun kit på mere end 108cc til den orig motor. og vi syntes jo alle det er sjovt at køre stærkt ,derfor vælger de fleste nok en kina motor,men jeg vender nu tilbage til den orig honda motor når jeg er færdig med den.
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
Hvorfor køre i så alle sammen med Kina Motor. ?
Dette spørg jeg tit mig selv om. ? ? ? ?
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1
ja den se rigtig fin ud og tillykke med det
også lige en Ekstra høj
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
ja det var en hård kamp ,men det er det hele værd . det er en fandtastisk maskine, men i en alder af 31 år er 40kmt bare for langsomt .og der er jo nogle rimlige strenge regler i dag med hensyn til ulovlig knallert ,de tager jo skidtet 2 gang man blir taget. så kan man altså ikke nyde den ordentligt når man skal køre og holde øje hele tiden.
så nu er det bare fedt at kunne race på droningensbulevard helt lovligt ,mens folk bare glor helt vildt.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 75
Ekstra Høj her fra det er sku dejligt at høre at der er nogen der gider ta kampen op med så tungt et system, der er fuld respekt her fra
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
kæft de kørte godt, super fed lyd når vi pillede fløjten ud, min var med hive plump, genialt, mvh hc
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
så er der en lille stil om slåskampen under bemærkninger.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 5
Så kom den på plader feeeee nok
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Det kunne være interessant at høre lidt mere om der 3 års slagsmål !
F.eks. hvilken dokumentation som gjorde den afgørende forskel på succes og fiasko.
Men en høj skal den da ha !
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
ja jeg er ossse træt af alle de kina kopier som de alle sammen kalder honda .når man søger i salgs anoncer.
jeg har funet en tun udstødning der er 90% magen til den orig jeg sætter på ,da det tynde forrør på den orig udstødning begrændser for meget.
nov 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 42
Flot
Dejligt endelig at se en "rigtig" Dax mellem alle kineser kopierne.
Jeg håber du vælger den udstødning som den står med i stuen, så ser den helt original ud, når du får den originale motor på.