{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Yamaha R1 problemer med tændingslås. {{forumTopicSubject}}

Yamaha R1 1998,

Som sagt står jeg med en tændings lås der er godt og grundigt slidt.

-Meget svært ved at slå tænding til
-kan nærmest ikke slå retlås fra når den først er slået til.
-kort lys virker kun 1 ud af 100 gange.

Kan jeg få renoveret min originale tændings lås ?

eller er der ingen anden vej en at skiftet hele pisset ?
Og hvis ja hvor får jeg lige fat i et nyt sæt til en fornuftige penge.

På forhånd tak.
Mvh. Tobias Manby.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1 problemer med tændingslås.
  • #1   28. okt 2013 Heldige dig. Kan være jeg har en du kan "få". Tjekker lige op på det, det er et helvede og skifte, men kan da lade sig gøre. I første omgang vil jeg dog prøve og smørre og rense skidtet! -

Jeg var uheldig kun og have en nøgle, og den forsvandt en vinter da vi havde små børn, og jeg kunne ikke finde den, bestilte nyt orig. låsesæt og skiftede, da jeg så havde skiftet skidtet... skulle der ryddes op i tøjskab, i bunden finder jeg et bar gamle cowboybukser... hmm de skulle kasseres, mærker lige på lommerne og der var nøglen. Og jeg var så lige blevet 1800 fattigere. men havde fået renov. cyklen mht. låse.

Tjekker lige op i aften om jeg har den gamle liggende i en af rodekasserne! Den fejlede nemlig intet. Og ja det er fra en rn01.

• #3   28. okt 2013 ja jeg har jo ingen gavn af den. lige pt. og laver nøglefri på den nye racer da den er alt andet rigelig tung!
    Så kan jeg rydde lidt ud, og mener altså den ligger i en kasse på en af hylderne!
    og synes det er meget og bruge 1800 på nyt låsesæt smiley Ellers koster en anden låse cyl. uoriginal jo ikke alverden. Men kval. nok også derefter!

• #5   28. okt 2013 ja og med udgangsforbud... nå vi må se om den er der, et eller andet sted...

• #6   28. okt 2013 har lige været i værkstedet, - på loftet og ja fandt godt nok den kasse jeg mente det skulle være i, der var kun tankdæksel og udborret lås. fra sæde. Fandt desuden lidt tandhjul, og noget kæde. Men ikke tændingslåsen. Har 1 mulighed tilbage, men det må blive imorgen. Frygter den er røget i en kasse til produkthandleren... men den var nok også maltrakteret! -

Hvis nu jeg var dig vil jeg prøve og give din tændingslås en ordentlig gang kontaktens og smørrelse, for det lyder jo lidt som en irret kontakt plade...
    Er den meget slidt i låsetøjet?

tjekker lige imorgen aften på mit andet loft. Så hører du nærmere.

• #7   30. okt 2013 hmm ja har ikke fundet den, og v. nærmere eftertanke... så tror jeg faktisk jeg smed den ud, da den blev en del maltrakteret da den skulle af.
    Er det original tændingslås så sidder den med nogle specielle bolte..., vi måtte svejse bolte på for at få skidtet af dengang. Men en uoriginal koster vel også kun et par hundrede. Men prøv da og giv den noget kontakt rens/smørrelse

• #8   31. okt 2013 Offslow: Mange tak for din hjælp. og beklager den sene svar, har smurt og smurt ingen hjælp der. Hvor kan jeg finde en ny tændings lås i god kvalitet. ? er der anden vej en en original ?

• #9   31. okt 2013 Ja du kan vel købe en lem original lås i England. Måske med samme nøgle nr. Som du har nu! Jeg købte hele sættet gennem dk forhandler, det kostede 1800. Men kan du leve med 2 nøgler en til tændingslås og en til resten kan du jo godt nøjes. Og du er sikker på det ikke er ir i andre kontakter?

• #10   31. okt 2013 Oem ikke lem...

Kommentér på:
Yamaha R1 problemer med tændingslås.

Annonce