{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1
  • #1   17. jan 2011 jeg ved ikke andet end at de første r1'ere har en tendens til at bruge lidt olie, det er paraplyerne v. ventilerne der skulle forårsage dette, og kan man ikke leve med at efterfylde lidt olie en gang imellem så skal de skiftes.

• #2   17. jan 2011 Tror ikke der er noget man skal være opmærksom på. Jeg har en årg 2000 den køre som en drøm, såå nej efter min mening ;-))

• #3   17. jan 2011 Ps. min bruger ingen olie ;-))

• #4   17. jan 2011 Ligesom alle cykler, så skal man passe på med salt, da de bliver opløst hen over natten:-)

Ellers ingen problemer med den min kammerat købt fra ny og solgte for 2 år siden. Det var en årg. 2001.

• #5   17. jan 2011 Henrik: Nu er din jo heller ikke en 2001:-) Om der er sket mere med den end bare det kosmetiske har jeg ikke styr på.

• #6   17. jan 2011 din er heller ikke trykladet... men min tager en lille smule... også da jeg kørte på gaden skød den noget ud af ånderøret, om det skyldes trykladningen eller for meget baghjulskørsel skal jeg ikke kunne sige... smiley

• #7   17. jan 2011 Smed ! 98 og 99 er en model og hedder rn01, 2000 og 2001 er en rn 04 model. en 2002 og 2003 model er en rn 09 model osv osv ;-)) ALTSÅ 00/01 er ENS model'er bar så du ved det

• #8   17. jan 2011 Henrik>> var det ikke noget med at de ændrede gearkassen fra 98 til 99?

• #9   17. jan 2011 fed cykel du har valgt, jeg havde en 01 for et par år siden, men kører stillingen passede mig rigtig dårlig, ellers havde jeg den endnu,

• #10   17. jan 2011 Jyllands vogter: Kan godt være, men ikke noget jeg ved noget om. Men model betegnelserne RN følger model'erne som jeg skrev før.

• #11   17. jan 2011 Offslow [øst/midtjyllland] B

Er det mon samme "problem" med r6'erne fra de årgange mht olie forbrug?

Min bruger nemlig en del olie, hvis du allerede ved det var en typisk ting for yamahaerne dengang, så det da let fixet smiley

• #12   17. jan 2011 jeg ved ikke mht. r6'erne... yamaha har helt tilbage fra fzr modellerne være berygtet for at bruge olie, hvad det er på de enkelte modeller ved jeg ikke, - jeg har bare læst mig til det hvad andre med r1'ere har af erfaringer og desuden snakket med en mc-mekker om det. Men ring og spørg din lokale yamaha mekaniker, de kender de forskellige svagheder på de forskellige modeller.

• #13   18. jan 2011 Hej alle
    Tak for de brugbare svar, det lyder som en R1 er en pålidelig og stærk maskine, uden de store børnesygdomme.
    mvh. Leo

• #14   18. jan 2011 Ikke nogen speceille fejl på R1'eren.
    Det er rigtig at nogen R1'ere bruger lidt olie, det gælder også de nyere (RN12), det er blot noget man skal være opmærksom på, men ikke noget man skal være bange for. Som nævnt kan det nogle gange hjælpe at skifte pakdåserne på ventilstammerne på udstødningsventilerne.
    Årsagen er at pakdåserne udtørrer med tiden pga varmen og bliver dermed "glashårde" og kan ikke holde helt tæt og lukker lidt olie forbi ventilerne og ned i forbrændingskammeret og resulterer i lidt "sort" røg når den får noget at leve af.

Yamaha har også haft lidt svagheder omkring gerskiftet, specieit fra 1. til 2. gear og specielt udtalt på R6'ere fra de første årgange. Mne hvis gearskiftet går let fra 1. til 2. og den ikke "falder ud" af 2.gear under hård acceleration, så er de rikke noget at være bekymret for.

Udover de småting er det en rigtig fin maskine man får til de penge.

• #15   19. jan 2011 Enig med Anders vedr. R6 gear. Og mener at det kun er 98 R1 man skal holde sig fra, hvist noget med gearingen, mener jeg ? Så fra 2000 sq det være super. Men igen vær opmærksom på 1 - 2 gear. om den hopper ud. og vær opmærksom på om den kører jævnt fra bunden. især hvis den er fra før 03/kaporator. min første R6 00 var uhjælpelig død ved 5-6000.
    ps. evt. intersseret i en R1 fra 2002 sort/sølv for ca. 79.000 kr. ?
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r1-1000-ccm-02/id-71017204/

• #16   19. jan 2011 Tak for de sidste to indlæg også. Ann-britt det er en utrolig flot R1 du har, men nej tak. Jeg kigger efter en der skal gøres lidt ved, så jeg kan sætte mit personlige præg på den. Og det ville være synd og skam at begynde og ændre på din.
    mvh. Leo

Kommentér på:
Yamaha R1

Annonce