{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.089 visninger | Oprettet:

CBF 125 - spørgsmål til knastkædestrammer {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg.

Min far er ejer af en Honda CBF 125 2010, som er begyndt og få en tiskende lyd fra motoren, det er ikke ventilerne, de er lige stillet og alt i orden her. vi mistænker at det knastkæden, og om knastkædestrammeren skal stammes op eller udskiftes, min far husker fra nogle af hans tidligere / ældre mcér at man kunne stramme/slække fjederen, har søgt på Google på emnet men det er ikke lykke mig at finde info omkring emnet og hvordan dette gøres.

Så er i nogen som kender den specifik mc og hvordan man justere kædestrammeren eller kan den slet ikke justeres. og der skal ny på???

Der står ingenting i den medfølgende Honda manual, mcén har kørt 22.000 km, og har et sted kunne læse mig frem til at knastkæden muligvis skal udskiftes ved 40.000 km.

VH
Hansi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBF 125 - spørgsmål til knastkædestrammer
  • #1   28. jul 2013 Kan godt se ud til at være selvjusterende men de kan jo også godt sætte sig , skru evt. kædestrammeren af og kontroller at den virker som den skal , dette billeder er fra end 125 fra 2010

    profilbillede
  • #2   28. jul 2013 Tak for billede Mogens
    hvordan ved man om den virker som den skal?? skal den bare kunne bevæge sig i fjederen. der er jo den her skrue i midten er det til at justere eller hvad gør den?


  • #3   28. jul 2013 kender ikke din 125 men normal virker en selvjustering ved at 2 aksler er skråt slebet og fjederpåvirket så når kæden er slap så skubber fjederen den ene aksel ind når så kæden bliver stram så låser den anden aksel , kan dog ikke ud fra tegningen se hvordan den virker men tag sidedækslet af og drej motoren indtil I kan se T mærket inde ved tændingssystemet så kan i se en mærke på den øverste takt/kædehjul , når i er færdige skal de mærke så på samme måde så er I sikker på at den ikke hopper i takten , man skal altid dreje motoren en omgang med hånden inden man forsøger at bruge elstart for at være sikke på at alt er som det skal være , hopper den 2 takter så risikere man nemlig at stemplet kan ramme en ventil smiley når I har T mærket ud for et mærke i blokken kan I tage kædestrammeren af og kontrollere den

  • #4   29. jul 2013 denne video viser lidt om hvordan sådan en kædestrammer virker:
    http://www.youtube.com/watch?v=eGr9aMAg6dU


  • #5   2. aug 2013 Hvadså Hansi har i styr på det ?

  • #6   18. aug 2013 Hej Mogens
    Vi er ikke kommet videre med det, mine forældre har lige holdt ferie udlands,men tak for tanken.

    VH
    Hansi


Kommentér på:
CBF 125 - spørgsmål til knastkædestrammer

Annonce