TDM 125 el. Honda CBF 125 {{forumTopicSubject}}
Jeg skal bruge en motorcykel som pt. skal dække mine transportbehov (1000 km. blandet om måneden, ikke så tit motorvej)
Men samtidig skal den kunne overgå til vinter-/dårligt vejr's cykel når jeg om få år køber min drømmecykel. Dvs. den skal være stabil og kunne starte selv i minusgrader.
Jeg overvejer så enten en Honda CBF 125 eller Yamaha TDM 125.
Umiddelbare fordele og ulemper ved hhv:
CBF 125:
+ Kører langt på literen.
+ Har indsprøjtning, så vinterstart burde ikke være et problem
+ Nyere end TDM'eren
- Rimelig svag motor, motorvej bliver der ikke noget af
- Dyr i indkøb ift. TDM'en.
- Serviceinterval på 4000 km. har jeg læst mig til.
TDM 125:
+ Stærkere motor som giver mulighed for overhalinger og motorvej
+ Halv pris ift. CBF'en
- Kører kun det halve på literen
- Er med karburator; stabil nok til vintercykel???
- Er noget ældre end CBF'en.
Er der nogen som har noglen tilføjelser eller erfaringer? Jeg vil nok helst have TDM'en pga. motoren, men det er et ufravigeligt krav at den skal kunne starte selv i minusgrader. Det kunne min gamle GSX-R 250 nemlig ikke. Da måtte jeg have (et nyt) batteriet med op i stuen om natten og sætte i om morgenen selv ved 5 grader)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
I så fald snup Honda'en. TDR'en er med 2-takts
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
TDR125 er kun til sjov og ballade, hvor man holder den til ilden.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Men tag ud og prøv dem begge, og du vil se at de er som nat og dag.
Den ene er som en gæv jyde. Den gør ikke meget væsen af sig, men er en stabil slider.
Den anden er en hidsig københavner, som skal holde nær det røde felt, for at leverer. Men så er den også underholdende
--- Stereotyping OFF----
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
havde personligt med dit behov, fundet en Suzuki gs500, en eller lignende!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Klasser over de nævnte! Topklasse på affjedring, fælge, bremser, stel og motor!
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ktm/2011-ktm-125-duke-ar99449.html
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Jesper L, Jeg tænker at en GS 500 er tungere end de ovennævnte, og sikkert også dyrere?
Og jo, TDM er en TDR. Jeg læste forkert.
Har snakket med min kære mekaniker. han foreslog en XT 350'er som han selv har kørt på i mange år. Tromlebremse bagpå, stabil og ikke mindst pga. magnetstarteren så den altid vil kunne starte selv om vinteren. Han mente at en CBF 125 var tvivlsom pga. elstart. Omvendt er sådanne jo så fra slutfirserne. hvad mener I om en CBF 125 der står udenfor i minus 10 grader, vil den kunne starte?
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
dog tror jeg at CBFeren er den der er nemmest at slå gang i med elstart en venterdag , højtydende 2-takt og svag starter er sjældent en god kombination og starteren på en tdr kan ikke trække dilleren af en chokoladefrø
aug 2009
MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 20
Har snart min Honda CBR 125R til salg - se evt. første billede i denne annonce:
http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111640
Skriv hvis det er noget du kan bruge
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Men ville være optimalt at høre fra en der brugte sin CBF om vinteren og den normalt stod ude.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Har en TDR. perfekt til bykørsel.
En GS 500 kan du finde nogle gange, et stykke under 10.000
TDM 125 el. Honda CBF 125