3.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

TDM 125 el. Honda CBF 125 TDM 125 el. Honda CBF 125

Jeg skal bruge en motorcykel som pt. skal dække mine transportbehov (1000 km. blandet om måneden, ikke så tit motorvej)

Men samtidig skal den kunne overgå til vinter-/dårligt vejr's cykel når jeg om få år køber min drømmecykel. Dvs. den skal være stabil og kunne starte selv i minusgrader.

Jeg overvejer så enten en Honda CBF 125 eller Yamaha TDM 125.

Umiddelbare fordele og ulemper ved hhv:

CBF 125:
+ Kører langt på literen.
+ Har indsprøjtning, så vinterstart burde ikke være et problem
+ Nyere end TDM'eren
- Rimelig svag motor, motorvej bliver der ikke noget af
- Dyr i indkøb ift. TDM'en.
- Serviceinterval på 4000 km. har jeg læst mig til.

TDM 125:
+ Stærkere motor som giver mulighed for overhalinger og motorvej
+ Halv pris ift. CBF'en
- Kører kun det halve på literen
- Er med karburator; stabil nok til vintercykel???
- Er noget ældre end CBF'en.

Er der nogen som har noglen tilføjelser eller erfaringer? Jeg vil nok helst have TDM'en pga. motoren, men det er et ufravigeligt krav at den skal kunne starte selv i minusgrader. Det kunne min gamle GSX-R 250 nemlig ikke. Da måtte jeg have (et nyt) batteriet med op i stuen om natten og sætte i om morgenen selv ved 5 grader)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TDM 125 el. Honda CBF 125
  • #1   27. apr 2012 Mener du en TDR125?
    I så fald snup Honda'en. TDR'en er med 2-takts


  • #2   27. apr 2012 Hvis det skal være sjovt, frisk og en smule skruen engang imellem så tag TDR, hvis det skal være uhyggelig kedelig, intetsigende og utroligt stabilt så tag CBF

  • #3   27. apr 2012 Glenn: 1000km pendling på en hidsig 2-takter er hverken frisk eller sjovt. Nærmere bare træls.
    TDR125 er kun til sjov og ballade, hvor man holder den til ilden.


  • #4   27. apr 2012 Funfaktoren er stor på tdr, men det er skruefaktoren også. Den skal holdes over 7000 rpm for at lave noget.

    Men tag ud og prøv dem begge, og du vil se at de er som nat og dag.
    Den ene er som en gæv jyde. Den gør ikke meget væsen af sig, men er en stabil slider.
    Den anden er en hidsig københavner, som skal holde nær det røde felt, for at leverer. Men så er den også underholdende
    --- Stereotyping OFF----


  • #5   27. apr 2012 motorvej er helt sikkert en træls affære på en tdr , gearing der topper ved omkring 140 på klokken men kun i stille vejr , lidt modvind og man liggger og skifter mellem 5 og 6 hele tiden

  • #6   27. apr 2012 Helt Enig med Rasmus..
    havde personligt med dit behov, fundet en Suzuki gs500, en eller lignende!


  • #7   27. apr 2012 hvad med en KTM duke 125? smiley
    Klasser over de nævnte! Topklasse på affjedring, fælge, bremser, stel og motor!

    http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/ktm/2011-ktm-125-duke-ar99449.html


  • #8   27. apr 2012 Sebastian, Jeg vælger en KTM Duke fra fordi cyklen er for lækker og dyr. En cykel som den vil jeg ikke have det godt med stod udenfor om vinteren (bor i lejlighed) og for dyr i kraft af at jeg om et par år gerne vil købe en XVS 1300 med noget udstyr.

    Jesper L, Jeg tænker at en GS 500 er tungere end de ovennævnte, og sikkert også dyrere?

    Og jo, TDM er en TDR. Jeg læste forkert.

    Har snakket med min kære mekaniker. han foreslog en XT 350'er som han selv har kørt på i mange år. Tromlebremse bagpå, stabil og ikke mindst pga. magnetstarteren så den altid vil kunne starte selv om vinteren. Han mente at en CBF 125 var tvivlsom pga. elstart. Omvendt er sådanne jo så fra slutfirserne. hvad mener I om en CBF 125 der står udenfor i minus 10 grader, vil den kunne starte?


  • #9   27. apr 2012 ... Og ja, sidste spørgsmål gælder jo egentlig alle cykler med elstart. Vi lde kunne starte om vinteren når de står ude under et dækken kun? Min GSX-R 250 strejkede ved 5 graders varme hvis ikke jeg tog batteriet med op.

  • #10   27. apr 2012 hvis de bliver brugt hver dag burde det ikke være et problem at starte om vinteren

    dog tror jeg at CBFeren er den der er nemmest at slå gang i med elstart en venterdag , højtydende 2-takt og svag starter er sjældent en god kombination og starteren på en tdr kan ikke trække dilleren af en chokoladefrø


  • Bamboo Rocket
    Bamboo Rocket Tilmeldt:
    aug 2009

    MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 20
    #11   27. apr 2012 Hej Jonas

    Har snart min Honda CBR 125R til salg - se evt. første billede i denne annonce:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111640

    Skriv hvis det er noget du kan bruge


  • #12   27. apr 2012 havde nok gået i retning af gs 450, de kan tit findes til 5000kr og er en glimrende pendlercykel. Har selv taget den fra møn til roskilde i minus 15 grader - selv på motorvejen

  • #13   28. apr 2012 PT. hælder jeg nok mest til CBF'en. Evt. XT'eren hvis folk har noget at sige om den?

    Men ville være optimalt at høre fra en der brugte sin CBF om vinteren og den normalt stod ude.


  • #14   28. apr 2012 Kørte 4 år, på en GS 400 L Suzuki, min bedste allround cykel lol

    Har en TDR. perfekt til bykørsel.

    En GS 500 kan du finde nogle gange, et stykke under 10.000


Kommentér på:
TDM 125 el. Honda CBF 125

Annonce