{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.631 visninger | Oprettet:

Mig vs forhandleren {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt en ny brugt fz1 i fredags.
Den er fra 11 og har kørt 5000
Den har fået skiftet dæk og kæde og bremser ka jeg se da jeg hentede den.
Har kørt 500 km på den siden fredag og den kører som en drøm.
I dag kører jeg lidt rundt og skal så mødes med en kammerat for at kører en tur sammen.
Da jeg møder ham holder han uden hjelm på og jeg slukker mcen på dødmandsknappen. Vi siger lige Hej og hvor vi sku kører hen og han tager hjelmen på. Jeg vil så starte cyklen igen og starteren slå lige en gang og eller så klikker den bare.
Død fra strøm. Prøver flere gange og den blir bare mere og mere død.
Vi får skubbet den igang og kører ud til forhandleren.
Han siger de har skiftet batteriet da de lavede service på den så han vil ikk gøre mere ved det og siger det min egen skyld at den løb tør.
Cyklen var 105 grader varm så blæserne kørte i det 2 min det nu varede og der var lys på..
Men er er batteri ikk defekt hvis det ik kan holde strøm længere end det?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=9326866968&n=-1514325739&pn=-1514325665&mob=0&reff=product det er sådan et batteri der sidder i.
Det er svært at se om det rent faktisk er blevet skiftet mår cyklen er så ny?
Har han ret? Eller skal jeg holde på at få et ny batteri ?
Det jo ik så sjov nu hver gang man slår støttebenet ned at man skal tænke over hvor hurtigt man slukker for nøglen så strømmen ik går?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mig vs forhandleren
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #1   24. jul 2013 Mit gæt er at batteriet har været fladt på grund af stilstand og at de IKKE har skiftet det.

    Blæseren er RET tørstig, og det er forlygten også, så man kan ikke forvente at der kan gå halve og hele timer hvor de to er tændt og motoren ikke kører.

    Siger du 2 minutter - betyder det så 1-2 eller 5+ minutter?

    Blæseren bruger ca 5 ampere og forlygtepæren bruger ca 4,5 ampere, så hvis batteriet er det originale og det har været afladet 100% en gang eller to, så er det slut prut finale med det.


  • #2   24. jul 2013 joh .. enten så er der noget galt med cyklen, så den ikke lader, eller gså skal der et nyt batteri på .. og JOH !! ... det er forhandleren som skal fixe det .. Med mindre at du ahr skrevet under på at cyklen er købt som beset og eventuelle fejl og mangler er købers eget ansvar .. UD og pres ham smiley

  • #3   24. jul 2013 Lad batteriet op, og se om det går kold ved samme stunt igen, evt. en måler på?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #4   24. jul 2013 Når man handler hos en forhandler, KAN MAN IKKE købe cyklen som beset - så ansvaret er hans.

  • #5   24. jul 2013 Har kørt 5000 og den har fået skiftet dæk og kæde og bremser
    Dæk OK
    Kæde OK hvis de har været et rigtig svin med kæden
    Bremser slides ikke op på 5000
    Der skal sikkert et nyt batteri til !


  • #6   24. jul 2013 Man skal vælge sine kampe 400kr er ca hvad et batteri koster. Du kan jo lade være med at fortsat handle ved din forhandler vis du føler dig snydt.

  • #7   24. jul 2013 Sajmon smiley .. jeg mener nu heller ikke at der er så meget at være i tvivl om .. Forhandler skal fixe den cykel, uanset hvad han har lyst til eller ej .. FIX DET !! smiley

  • #8   24. jul 2013 Men er forhandler nu rimelig laver i en handel om at du køber det og han skifter det..

  • #9   24. jul 2013 Jeg mener 2 min. Tog ikk lige tid men det var et meget kort Hej osv . Ikk en lang snak.
    Der står vidst 11.2 ah på batteriet.
    Jeg har kørt på den hele dagen. 50 km eller noget og kører på den hver dag så det burde ko være opladt Hvis den lader?
    På den anden side hvis det ik ladte op så ville jeg jo ik kunne kører 5 dage og mange start og stop?

    Hvor lang tid plejer en mc at kunne stå med tændning på?

    Problemet er jo lidt at han mener at jeg selv har afladt batteriet for hvis mam kører en tur og bare stiller den og tager nøglen ud så kam den sagtens starte igen?

    Så mit spørgsmål går lidt på hvor længe den normalt burde ku stå med tændning på?
    Det min første mc , har kun roddet med biler før og de har noget større batterier smiley


  • #10   24. jul 2013 Det ik en rimelig handel. Det er to 10er bolte på polerne og så ellers bare nøglen til sædet man skal bruge . Tager 1 min at skifte. Så vil jeg sku hellere at han betaler de 600.
    Den er købt i fredags?


  • #11   24. jul 2013 LArs .. joh man skal, men på den anden side er forhandleren jo skide ligeglad, og behandler så også bare den næste kunde på samme måde, indtil der er én som presser ham lidt ..

    Han arbejder jo åbenbart ud fra devisen ; går den, så går den .. Han ved sgu godt det er hans ansvar !!


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #12   24. jul 2013 Det er forhandlerne der skal fikse det...Færdig.

  • #13   24. jul 2013 Hvor mange MC forhandler køber batterier hos T-hansen ???????

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #14   24. jul 2013 Thansen er ikke de eneste som forhandler Aero batterier.

  • #15   24. jul 2013 Hvem er forhandleren?

  • #16   24. jul 2013 Det er som mange siger forhandlerens problem, der er 6 mdr garanti på dyret, jeg havde fået en blødning hvis forhandleren havde spist mig af med det.

  • #17   24. jul 2013 Nej, der skal ikke laves nogen studehandel med, at OP køber reservedele billigt af forhandleren.

    Om det er batteri eller noget andet er underordnet - der er garanti og det er forhandlerens problem.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #18   24. jul 2013 når den er så ny, skal forhandleren bare lave det slut.

  • #21   24. jul 2013 Der ingen der svare på hvor længe sådan noget normalt kan holde?
    Forhandleren mener jo batteriet ikk fejler moget fordi jeg har holdt for længe med tændning?

    Hmm hver gang man lige slår støttebenet ned eller jeg lige slukker på den der nødstop fordi kæresten skal på eller noget i den dur?
    Den siger lidt min cykel så det ka være meget rart lige sluk et øjeblik?
    Ved da godt jeg bare ku dreje nøglen med det samme .
    Synes bare det virker vildt at man slal gøre det inden 1.5 min eller hurtigere hvis man vil ku starte den igen?


  • #22   24. jul 2013 Det er fuldstændig underordnet hvad forhandleren mener. Du kontakter ham og beder ham udbedre fejlen.

    Mit forslag vil også være ikke selv at begynde at rode med det. Så kan han ikke forsøge at dække sig ind under dette og påstå du selv har ødelagt/forværret fejlen.


  • #23   24. jul 2013 Øøøø pas
    stoppeden den på dødmansknappen. Dvs. ALT el er tænt og så kan batteriet ikke virke.
    ok.

    her vist noget for dig.

    http://www.batteribyen.dk/bil-motorcykel-lastbil-batterier/12v/varta-n9-12v-225ah-bilbatteri


  • #24   24. jul 2013 lad de da op?? og lad være at bruge dødmandsknappen og holde med lys og blæser, det er batteriet ikke stort nok til...

  • #27   24. jul 2013 Jeg bruger ALDRIG dødmandsknappen. Drejer konsekvent nøglen.

    Hvis batteriet ikke er 100% frisk, kan nogle minutter med tænding og lys godt æde start AMP...

    Synes også det virker mærkeligt at bremser, kædekit og forhjul skal skiftes hver 5000km.... Det kan ende med at blive rigtig dyrt smiley

    Er du helt sikker på det er en '11 model. Og ikke en overligger ??


  • #28   24. jul 2013 Det er en 2008 model men først ind reg i 11 så går ik ud fra den er blevet kørt på før.
    Man ku se det hele var nyt da jeg købte den.
    Han sagde det bare var noget de gjorde på alle deres cykler så de var i tip top stand


  • #29   24. jul 2013 Hvis det er orig batteriet, så er det jo også 5 år gl .....

  • #30   25. jul 2013 når du ikke skal køre på den, så sluk den

    blæser og lys tapper sådan et batteri for strøm på ingen tid......

    hvis du tror at du gør den en kæmpe tjeneste ved at lade blæseren køre fordi den er lidt varm, så tro om igen, det gør ingen foreskel, MEDMINDRE den skriver i displayet t den er for varm, så skal man helt lade være med at køre, så når den er driftvarm, så sluk den og tænk ikke mere over det....

    og få yamaha til at skifte et batteri på garantien???? forget it........ det gør de ikke, batterier er en sliddel, så det rører de ikke ved om den så havde kørt 5 km i alt


  • #31   25. jul 2013 Den forhandler er godt nok et fjols...

    Sådan et batteri koster jo ikke noget i dag..





  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #32   25. jul 2013 1) Skriv forhandlerens navn her så han får den "reklame" han fortjener smiley
    2) Køb et nyt batteri til cyklen, det koster ikke alverden
    3) Kom videre med dit liv smiley


  • #33   25. jul 2013 lidt anden version:

    1. kør ned til forhandleren og sig han skal tage sig sammen og fixe din MC, og insister på at tingene bliver afsluttet så i kan se hinanden i øjene i fremtiden.

    2. Sig til ham at hvis han ikke fixer det, køber du selv et batteri, og går hjem og displayer hans behandling af dig som kunde på internettet så andre ikke laver samme fejl at stole på ham, og at han HELT sikker lige nu har mistet dig som kunde

    3.for fremtiden, sluk for tændningen når du ikke kører på din MC

    4. Tag ud og køre på din nye MC, og få noget køreglæde ind i livet smiley


  • #34   25. jul 2013 En femte ...
    Spar en masse galde, bekymringer og ærgelser.
    Køb et nyt batteri og køb dit kæde spray og sager ved anden forhandler.


    De omkostninger der er personligt og humørmæssigt overstiger hvad et batteri koster... Nyd sommeren og din cykel istedet for jagte retfærdigheden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #36   25. jul 2013 1-2 minutter med lys og blæser - det skal IKKE dræne batteriet...!

  • #38   25. jul 2013 Som Don t skriver ville jeg ik rigtig hænge ham ud men blot hører hvad normalen er for sådan nogle batterier.
    Jeg skulle nok mene jeg kan snakke min sag og skabe mig åndsvagt.
    (De siger konen da)
    Forhandleren har allerede skaffet mig et sæde af egen lomme og skal nu også betale for fodhvilere til passager .
    Så jeg ville faktisk bare sikre mig hvordan det hang sammen med sådan et batteri og tændning på andres motorcykler inden jeg stod der nede og lavede en scene smiley


  • #41   25. jul 2013 Jeg kørte op til en mekaniker ven i dag og fik målt batteriet .
    De havde sådan hvor den kunne lave en udskift .
    Der var 40 procent tilbage der virkede så tog bare udskiften med der med og fik et nyt batteri med det samme hvis jeg bare selv kunne skifte det.
    Mange tak for hjælpen


  • #42   28. jul 2013 tl:dr.

    et ytz14s gel eller AGM batteri kan blive 100% smadret ved at strømmen i batteriet kommer under et vis antal volt(kommer an på kvaliteten af mærket) selv et nyt batteri som bliver presset derned som fx belaste batteriet med lys/startermotor/blæser.

    så ved at din blæser og lys har kørt kan de have skadet batteriet sidste evne til at starte cyklen. desuden burde du får et Yuasa batteri på.
    og sikre dig at batteriet er startet rigtig op at det kom ud af pakken.


  • #43   28. jul 2013 Hvorfor i grunden lade blæserne køre når motoren er slukket, så kører vandpumpen jo heller ikke, medmindre du altså vil have en kold køler .)

    Self skal forhandler da skifte det batteri, det vad han også godt :).... hvem var det du købte den af ?


  • #45   31. jul 2013 der er INGEN der med sikkerhed kan svare på hvor længe et (brugt) batteri kan holde til at holde med tænding på ON.. og medmindre du har modtaget det med pakket og ladt det helt op, så er det ikke nyt.. hvis det blot er afladt en gang og hvis ensretteren måske ikke lader ordentlig så har batteriet en lille kapacitet og 30 sekunder kan være nok til at dræne det..

    tror du kæmper en forgæves kamp..


  • #46   31. jul 2013 Har skrevet i indlægget jeg har fået et nyt batteri smiley

  • #47   31. jul 2013 cool smiley

Kommentér på:
Mig vs forhandleren

Annonce