{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.919 visninger | Oprettet:

MC Centeret i Hillerød {{forumTopicSubject}}

Hej Tøffere


En kammerat og jeg var et smut forbi Yamaha forhandleren, da vi skulle se på noget hjelm udstyr..

Jeg fik en god dækspark snak med den venlige sælger/mekaniker. Der holdt jo mange lækre modeller og udstyr på væggene. En snak tog den anden ;o) Det synes jeg er hyggeligt når man tager ud og kikker på BIKES!
Dog havde sælger ellers lidt farvede holdninger til MC mærkerne på markedet ;o) Har man Suzuki, så er man ikke accepteret - hehe. Er nu ellers stolt og glad for min stabile Savage! Den Flyver hver gang jeg beder den om det..

Om ik andet, så forstod jeg ikke at han aldrig havde hørt til problemerne samtlige Yamaha cruisere render i fælden med. Startproblemer.. Det noget jeg hører samtlige Yamaha kørere sige.. Jeg fik oplyst at ham, at det kun var de gamle Viragoer fra slut 80'erne til midt 90'erne der led af denne sygdom. Slidte nål lejre (vidst nok)..

- Jeg blev dernæst garanteret at Yamaha som eneste japanske producent af Mc'ere gennemtestede deres produkter før de kom på markedet.. Dette var en god sammenligning med Suzuki, der ikke gjorde dette..

Jeg ved godt at M1800 Suzuki er rendt ind i nogle problemer med stort olieforbrug.. dette nævte jeg også, da jeg genrelt er meget åben for i diskutioner. Jeg gider ik at være farvet, men jeg mener også hvad jeg siger hvis jeg har en holdning til tingene.

Allerede der synes jeg stemningen var lidt farvet, men jeg fik oplyst at M800 modellerne rev cylinderen på den bagerste, da indsprøjtnings systemet ikke er korrekt justeret fra fabrikken af (for mager mapping)... De havde haft mange kunder med denne skavank..
- Dette forstår jeg så ikke, da jeg aldrig har hørt nogle med dette problem? Men fair nok!

Heh, vi snakker om 2 store Japanske mærker.. Ikke Kina vs. USA

Hvis Yamaha laver start problemer - også på deres nyeste, og jeg får af vide at det er gennemtestet kram de sælger? Man får jo nogle indtryk af et produkt, selvom det er en sælger - så virker det for mig lidt utroværdigt..

Jeg tror mere mærket her sætter prisen på varen.. Men bevares, Yamaha er lækre synes jeg....


Gang på gang, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke bare er mere ærlige omkring deres produkter.. Sælger det virkelig meget mere kun at rose sine dele?
Jeg synes det er så utroværdigt når forhandlere skam roser for at give et indtryk. Når jeg tænker tingene nærmere, så kan jeg ikke bruge dette til noget.. Når jeg hører om dem der til dagligt bruger varen (MC'en).

# Det man kan bruge til noget, er fra folk der har tingene mellem hænderne og som ikke "sælger" det. Det hele bliver sådan meget "køb mit, det er bedst fordi..."
- Et eller andet sted kan det bare ikke være rigtigt synes jeg, for jeg sidder tilbage og tænker - gider jeg købe der igen? Oplevelsen er ikke på den positive side, for jeg føler ikke at der var nok troværdighed bag snakken om garantierne mv.


Hvad mener i - Har det altid været sådan blandt sælgere?



Go vind ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Centeret i Hillerød
  • #1   18. mar 2009 Kort sagt... Ja

  • #2   18. mar 2009 Ok smiley

    Har selv kørt i 2 år.. så jeg er bare lidt overrasket over det.. Blandt bikerne er der nu ellers altid en meget venlig og åben tone/ debat..


  • #3   18. mar 2009 Ja nu skal jeg ikke gøre mig klog smiley Men jeg har kørt på en del Yamaha cruisere og har aldrig haft problemer med starteren eller med at starte, tværtimod. Til gengæld har jeg 2 kammerater som kører Suzuki VL 1500 og de har begge 2 problemer med deres startere smiley

    Nå men bortset fra det er det da useriøst af en sælger at svine en konkurrent til, det er den absolut dårligste salgsteknik der findes.


  • #4   18. mar 2009 Cool nok - Måske kommer problemet efter mange kilometer på Yamaha'erne... Er såmænd heller ikke interesseret i at kunne peje på svagheder i den forstand. Jeg synes bare det er fedt at vide, at her skal man huske på at den kan have den og den skavank.. Så kan man jo vurderer om den skavank har betydning...

  • #5   18. mar 2009 Tror ikke der findes ret mange cykler uden en eller anden børnesygdom smiley

  • #6   18. mar 2009 Lige præcis...

  • #7   18. mar 2009 Man skal bare tage et hurtigt kig på alle de salgsannoncer der er oprettet.. både her på siden og andetsteds..

    9 ud af 10 annoncer er næsten for positive.. smiley

    Godt nok er det som regel ikke forhandler-annoncer.. men alligevel..
    Og det er næsten videnskabelig bevist (desværre) at positiv omtale af produkter, uanset hvad det er, sælger bedre end dårlig rygte.. Ikke at et startprobem er et dårligt rygte som sådan.. men når folk hører det fra venner og bekendte at de skal nok kigge på andre mærker fordi de er kendt for startproblemer.. ja så styrer de helt ubevist udenom disse mærker...

    Tag nu f.eks Hyosungs maskiner.. De havde en del børnesygdoomme i deres første par årgange.. og kvaliteten var måske også sådan lidt så som så.. Men lur mig om ikke de har taget det til efterretning og rettet op på det..

    Men pga de børnesygdomme der har været med det mærke er der helt ufatteligt mange som har stemplet det mærke som noget ubrugeligt skrammel.. Prøv selv en gang og søg på mærket i forummet, så skal i se.. smiley

    Det som nok mest er problemet i det hensende, er nok at folks forventninger har været alt alt for høje... Man får altså ikke en R6'er, CBR600, eller lign for under 100 kilo.. Og for nogen af mærkerne under 200 kilo..

    Men blot et eksempel..

    Kender selv en i denne herlige gruppe som kører på en Hyosung, og vedkommende er meget godt tilfreds med den.. og med rette.. for den har kørt rigtig mange km uden problemer..

    Men for lige at vende lidt tilbage til emnet...

    Som gammel sælger har jeg gang på gang erfaret at salg lykkes ved positivitet overfor produktet.. Men man skal under alle omstændigheder ikke lyve, da dette skader både ens integritet og produktets ry.. Så hvis en kunde spørger om de negative sider ang. et produkt skal dette naturligvis fortælles..

    Men som du selv siger så er en overpositiv sælger aldrig troværdig, ikke i mine øjne i hvert fald.

    Sol og regn skal helst fordeles lige.. så spiller det.. smiley



  • #8   19. mar 2009 sælgere er næsten som politikere. fulde af løgn.

  • #10   19. mar 2009 Vil lige dele en positiv oplevelse jeg havde idag..

    Nu ved jeg ikke hvilke oplevelser i har haft med besøg i en HD shop? Men jeg må indrømme at jeg har haft blandede fornøjelser med det. Har besøgt et par stykker nu.. og har fået det man i daglig tale kalder for en kold skulder når man ikke ligefrem ville købe en ny cykel.. Og især når man så fortalte at man kørte Suzuki.. Så var man stemt hjem på sekundet..

    Men i dag blev den opfattelse skudt fuldstændigt i sænk.. Var i HD-shoppen i Nr.sundby for at bestille nye håndtag. Og så spurgte sælgeren hvilken cykel de var til.. "ÅH NEJ!!!" tænkte jeg med det samme.. men da jeg sagde det var til min suki M800, så blev jeg overrasket... Ingen storsnudede bemærkninger.. Næ han spurgte til hvordan de kørte for han havde hørt masser af positiv omtale af deres cykler..

    Og så kunne jeg jo ikke lige nære mig og spurgte hvorfor han var så interesseret..?? De havde jo kun HD i butikken...

    Hans svar var nok det mest ærlige jeg nogen sinde har hørt fra en Harley-forhandler. "Harley er jo en meget dyr cykel, især i DK, og for mig at se er de såmænd ikke bedre end alle andre mærker.. hovedsagen er, at køre mc er en livsstil, uanset hvilket mærke man vælger. Og hvis Jeg kan hjælpe en som kører på en japaner, ja så gør jeg det med glæde." Det var ordene.. og jeg var noget overrasket..

    Han ringede sågar både til USA og Tyskland mens jeg var der for at være sikker på det var de rigtige håndtag jeg fik hjem..

    Det kalder jeg fandeme service.. Sådan skal det være.. smiley


  • #11   19. mar 2009 Præcis... HARLEY's service er fremragende.. også inde hos CAPS.. Det er virkelig fedt!

    Ingen kan matche dem!


  • #12   19. mar 2009 Andy:

    din oplevelse med sælgeren er ikke bare noget man ser i mc-branchen, men på den anden side løber du vel også med om ikke en halv vind, så i hvert fald trekvart.

    XS - modellerne havde helt generelt starterproblemer og det havde de tidlige XV-også. De senere lyder som om de har maen har det generelt ikke. Du har uden tvivl skubbet ham i forsvarsposition, og som det rare menneske du er, har du nok ikke opdaget det:-)

    Nu noget generelt. Vi lever i en verden med en lang række industriprodukter - også MCer - der faktisk alle er "good enough for purpose" set fra et teknnisk synspunkt. Derfor er teknikken sjældent et godt udgangspunkt for et godt salg - det hader teknikinteresserede mennesker at høre!

    Du har ganske enkelt mødt en middelmådig sælger. Han er dumpet lige ind i en pissing contest, hvor man taler om problemer i stedet for dækning af behov - den slags sælgere finder du i alle brancher - især brancher, hvor markedet har købt og ingen skullet SÆLGE.

    Det der sker i disse år er at markedet vender, så det ikke bare KØBER, men skal SÆLGES til, og her skiller fårene sig fra bukkene:-)



    N


  • #13   20. mar 2009 Hvordan løber med en trekvart vind?

    Kan godt følge det med forsvarssituationen.. Men han var nu lidt farvet i sindet..


  • #14   20. mar 2009 Var det en skabsperle?? smiley

    Ej den var vist lidt lakrids.. smiley Undskyld spam.. smiley


  • #15   20. mar 2009 Andy

    Hvis dit udgangspunkt var at alle yamser har starter problemer, så går du ikke for hel vind;-)


  • #16   23. mar 2009 Nu vi er ves at hænge sælgere ud vil jeg da gerne dele en positiv oplevelse hos Aagesen MC

    Da jeg i 2007 skulle skifte min 9 år gamle & trofaste Virago 535 ud. Jjeg havde længe kigget efter en Shadow som dens afløser.

    Det skal siges at jeg i sin tid også købte Viragoen hos Aagensen

    Anyway jeg var i viulrede om der skulle være den klassiske 750 eller den relativt nye model Spirit. Jeg fik lov til at prøve dem begge og hældede mest til Spriten, sælgeren spurgte mig om jeg nu var sikker der var jo ander mærker på markedet!! jeg mente nu jeg var sådan cirka 70% sikker. Nå men hvis du skal overbevises så kan du da bare låne den i weekenden kvit & frit. Jeg skrev slutseddel mandag!

    Og så lige den med Yamsernes start problemer. Jeg skiftede til varmere tændrør og blev problemerne frit. og der var problemer med kaburator gummiet men ellers har jeg ikke pålevet perblemer af nogen art i de 9 år jeg kørte Virago


  • #17   23. mar 2009 Yamaha Virago 1100, årg. 1992, tjente mig trofast i omkring 12 år. Og uden andre startproblemer end et nyt batteri ca. hver fjerde år.
    Herefter Yamaha Wildstar xv1600, årg. 2002, også uden startproblemer, nu på 7 år.
    Så ja, jeg er da stadig en optimistisk og positiv Yamaha ejer.

    Hvis min rige ukendte onkel i Amerika skulle finde på at købe en MC butik til mig, ja, så indrømmer jeg nok allerede nu, at jeg vil tale positivt om Yamaha, især hvis jeg er autoriseret forhandler af dette mærke.
    smiley

    De bedste hilsner
    Kim


  • #18   23. mar 2009 Hej Kim

    Det fint det kører uden problemer... men hvis der er fejl - så skal en sælger ikke "nægte" det. Det er dem i Hillerød jeg taler om..

    At jeg skrev "alle" mente jeg ikke.. det var en forkert formulering...


  • #19   24. mar 2009 Hos Ib i Brønshøj får man sgi altid prøvetur...Har været der to gange den ene gang for at købe, den anden for sjov, da jeg ville prøve en anden model.
    Begge gange lånte jeg cyklerne i 1½ time...

    kh Jens


  • #20   28. mar 2009 jeg tror nu at mange af de fordomme der feks er omkring
    suzuki er genet tilbage til ham fjolset der impoter dem til landet
    (Reinhart) jeg er selv suzuki ejer men støtter da bestemt ikke hans politik omkring hvordan man behandler kunder osv men der i mod har jeg sindsyg go erfaring med feks fisker i kbh og ham er der jo os mange der ik kan li fordi han er så hudløs ærlig :o)
    men alt i alt tror jeg ik at det handler om mc navn men om den konkurance der måske er og især efter at suzuki har dumpet deres priser på alle deres modeller, og ang det med om de køre eller ik køre de forskellige mærker er det vel i bund og grund et spørgsmål om vedligeholdese, personlig har jeg haft alt fra en mz`értil en gammel muggen harly og de har da tjent mig trofast alle de mærker jeg har haft


Kommentér på:
MC Centeret i Hillerød

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce