{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Peter N
Peter N
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269

Bridgestone bt 020 vs. Bridgestone 021 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart have min FZ6 til service og skal i den forbindelse også have skiftet dæk. Jeg har indtil nu kørt med bridgestone bt 020 og forhandleren anbefalede mig at skifte til bt 021 da det skulle have lidt bedre grip samt længere holdbarhed. Mit spørgsmål er så om der er nogen der har kendskab til dette dæk og evt ris/ros?
Vil gerne have et dæk der kan bruges til lidt sjov, men det vigtigste for mig er at det er holdbart og står rimelig godt fast også i vådt føre.
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bridgestone bt 020 vs. Bridgestone 021
  • #1   31. maj 2007 Jeg har BT021 på min gademaskine og det virker fint.

• #2   31. maj 2007 Jeg har i denne sæson kørt på Metzeler z6 Roadtech på min Fazer, og det fungere rigtig godt. Både på vådt og tørt underlag. Og dette dæk skulle der også være mange kilometer i.

Smed

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#3   31. maj 2007 Nikolaj: Tak for svaret! Så det er et dæk du kan anbefale? Vil gerne have et holdbart allround dæk, så har du evt. kendskab til bedre alternativer eller er det bare at snuppe de BT021?

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#4   31. maj 2007 Smed: Tak for svaret, det vil jeg lige tage med i overvejelserne! Ligger de i samme prisleje?

• #5   31. maj 2007 Metzler Z6 er fortsættelsen af MeZ4 og den holder meget længe , næsten for længe
    men vedhæftningsevnen er ligeså ringe som holdbarheden er lang gggaaaaabbb

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#6   31. maj 2007 Kristian: så du vil mene at BT021 er bedre? Holdbarhed er vigtig, men det skal også kunne bruges til lidt frisk kørsel.

• #7   31. maj 2007 Jeg vil da klart anbefale et sæt BT021. Jeg kørte med en sportier version sidste år BT014 men de her står sgu ligeså godt fast til almindelig frisk kørsel smiley og så er der også rimelige kilometer i dem har jeg ladet mig fortælle. Har dog ikke kørt så langt på dem endnu så jeg kan fortælle noget om holdbarheden. Fik dem igennem Reifenversand til en 1750 krone så det var da en rimelig pris synes jeg.

• #8   31. maj 2007 Ville vælge et andet mærke men jeg kører ikke lige på samme gummi som dig og forventer ikke kilometer af mine dæk
    men BT 021 ville ikke være skudt helt ved siden af , med frisk kørsel m.m.
    Michelin power sport og race og M/T er nok mine foretrukne ...
    og min knoldhopper kører på Heidenau S/M rain som er bløde som snot ... men forventer da også de hænger ved helt til grænsen smiley prisen er også derefter smiley

Det jo svært for dækproducenterne at lave noget der kan det hele

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#9   31. maj 2007 Nikolaj: Så bliver det sgu nok BT021 jeg snupper! 1750 kr. er det for bag og forhjul? Har du nogen idé om hvor meget jeg sparer på at bestille dem selv gennem Reifenversand istedet for at købe dem/få dem monteret hos forhandler?
    Hvis jeg selv bestiller dem så skal jeg enten finde en herinde der er villig til at hjælpe med at sætte dem på (imod betaling naturligvis) eller have forhandler til at montere dem.

• #10   31. maj 2007 Har kunne læse mig frem til at BT021 er et rigtigt godt dæk - og jeg har lige modtaget mit i dag - 2 dages levering - total i orden :o)

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#11   31. maj 2007 Kristian: Tror ikke jeg er helt så hård ved mine dæk som dig he he...
    Tak for svarene, så kan jeg se at det ikke er helt ved siden af med de BT021!

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#12   31. maj 2007 Thomas H:også igennem Reifenversand? Hvad gør I andre med montering? Er der andre med 10 tommelfingre eller ordner I det selv?

• #13   31. maj 2007 Jeg har snart kørt 6000 på bt021, og det kan knap nok ses på dem...

Det er blandet kørsel... noget lignende 50% motorvej og 50% landevej med rimelig frisk kørsel...

kan klart anbefale dem...

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#14   31. maj 2007 Anders: Lyder jo meget fornuftigt! Så skulle den vist være i vinkel, så er der bare spørgsmålet ang. køb/montering? Er der mange gryn at spare ved selv at bestille dem/montere dem ifht. at købe dem gennem forhandler og få dem monteret?

• #15   31. maj 2007 jeg sværger til bt014, de står meget bedre fast end 21 gør, de er ikke så bl,øde på siderne som bt014 er, jeg vil sgu heller e køre lidt færre km på et dæk fremfor den ikke står fast når lige er en nødsitiation

• #16   31. maj 2007 jeps Peter 1750 var for både fordæk og bagdæk. Men hvis du kan få til nogenlunde samme pris hos forhandler så køb det hos ham....

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#17   31. maj 2007 Wheelie king Aka dækskifteren: Var det 014 du havde monteret her den anden dag? Kan se i din profil at det gik lidt skidt i et sving he he...det gazz!
    Ville også gerne have nogle bløde sutter, men er stadig fattig studerende lidt endnu så lige pt. skal det være nogen der kan holde til mange km.
    Nikolaj: vil lige høre med forhandleren hvad han skal have, ellers ved jeg hvor jeg kan skaffe dem til en billig pris (også lidt at forhandle med jo).
    Tak for alle svarene!

• #18   31. maj 2007 det havde intet med mine dæk at gøre, tvært imod, det var nok nærmere fordi at de havde godt fat der ikke skete mere, men fodhvileren er to blame

• #19   31. maj 2007 wheelie king Aka dækskifteren R

Der er sgu da ingen grund til at sætte BT014 på en sofa smiley Det er gaaaaass

Synes nu prilleren står ok fast på BT021 men nu har jeg heller ikke kørt så vildt da jeg jo er en stille og rolig gut.. smiley

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#20   31. maj 2007 Wheelie king: Det var også bare gazzz...du har da været pænt langt nede for at få fodhvileren i jorden!
    Nikolaj: "sofa" HEY!!

• #21   31. maj 2007 nikolaj skal du en tur i fryseren for den bemærkning?? smiley folk er kommet i fryseren for mindre heheh DÉT gaz

• #22   31. maj 2007 Undskyld Undskyld..... Der skulle selvfølgelig ikke have stået sofa men SOFACYKEL ;-)) Kan i hygge jer drenge.

• #23   31. maj 2007 Jeg kører også på bt021 men tidligere på michelin power pilot/road(for/bag). Jeg synes der er en forskel til michelins side. bt021 har en træls flydende/wobbly følelse når cyklen bliver lagt ned og resulterede i mit første styrt her i weekenden. Om det var dækket, løse genstande, olie eller piloten på cyklen der var noget i vejen med, vides ikke. Men faktum er at inden jeg kommer ned til dækkanten, så kommer den der følelse altså.
    Mvh Poul

• #24   31. maj 2007 Du kan læse om bt21 her

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=43912

og artiklen holder hvad den lover. smiley

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#26   1. jun 2007 Tak for alle svarene gutter, det er en fornøjelse at stille et spørgsmål og få så mange gode svar!
    Godnat

Kommentér på:
Bridgestone bt 020 vs. Bridgestone 021

Annonce