2.538 visninger
|
Oprettet:
Ingen strøm!? {{forumTopicSubject}}
Hej mc-folkens..
Efter en større ombygning af min Cb 900 bol d'or, er der kommet liv og den køre super.!! Men når jeg stopper den efter en længere tur, og prøver og starte den lige efter lyder det som om det ingen strøm er, men venter jeg 10-15 min med og starte den, starter den helt fint og den levere masser strøm!! Jeg har en mistanke om batteriet er defekt,, nogen der har haft ligende erfaringer..??
Mvh Flemming
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
tændspole...
tændrør...
batteri
mvh
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Den har oss sprunget en hel ny pære, tror det er batteriet der bliver varmt når den er startet, da den lader, så vil AMP være lav når det så bliver koldere stiger ampere e igen, men det er kun en teori
feb 2010
på bla dem, kan en fejl først komme når den er varm.. altså den kan virke fint under en vis temp. og og pludselig så bliver den defekt..
mvh
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
du skal måle din ladespænding, hvis den har sprunget en helt ny pære kan dit laderelæ være gået og den overlader, det gjorde min dengang jeg havde en.
og hvis du kører videre med det koger du dit batteri og når det sker så vil spændingen stige helt op til 25V og så begynder din tænding at brænde af i en fart.
få den ladespænding målt!
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
okt 2009
Mvh
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Jeg gad selvfølgelig ikke rigtig at høre efter nogen af dem ( man ER vel sej ), og købte ny stator, laderelæ, og bla bla .. Guderne må vide hvad jeg købte .. OG til sidst måtte jeg bide i det sure æble, og fik mig et nyt anker .. Bolle spiller max, og jeg er mindre højrøvet
jun 2008
jun 2008
du har dog ret i at der nok er mange Bol'Dor der har kørt med den originale generator i mange år uden problemer. MEN den har en anderledes ladesystem af næsten alle andre motorcykler, den har nemlig en elektromagnetisk rotor og stator, der sidder i et lukket rum uden køling. dette er uhensigtsmæssigt!
næsten alle andre MC'er kører med permanente magneter og stator, dette er et bedre system men kræver mere køling af laderelæ, derfor er det tit det der går i stykker på nyere MC'er.
og det er rigtig biler kører med samme system som Bol D'oren men hvis du lukker låget op til bilen vil du se at generatoren har en stor fin vinge der hiver køleluft gennem generatoren, og derfor er det ikke et problem på biler at rotoren brænder af!
at grunden til at jeg har ristet 3! rotore muligvis har været at kvaliteten på de rotore jeg har købt desværre nok har været for ringe, men jeg kunne ikke finde andre der forhandlede dem.
så Hans Henrik klap i med at dømme hvad jeg har og ikke har forstand på når du ikke ved et spor om mig!
jun 2008
Det er muligt det virker ok, men det ændrer ikke på at en situation med lave omdrejninger på motoren og man holder stille og har højt strømforbrug belaster det system meget, og uden køling kan du sige hvad du vil, jeg dømmer det til et ringere system end permanente magneter.
aug 2011
Du har ret i Andreas, at køling ville være et up-grade, med som HH siger så er det fandme mange år sådan én holder, før den dør .... Det er ikke engang sikkert at Honda selv troede at deres gamle 900 ville køre i så mange år .. Det er da lidt fedt ...
Jeg købte en nyt Gel batteri også .. ( kan nu hér ikke lige huske hvad det hedder med det er et Orange et ), for ca en tusse ... DET er godt ... kan anbefales ..
okt 2009
https://www.google.dk/search?client=safari&hl=da&biw=320&bih=416&tbm=isch&sa=1&ei=0qzRUfGMOcXZtAbxv4CQAg&q=laderegulator+honda+cb+1982&oq=laderegulator+honda+cb+1982&gs_l=mobile-gws-serp.3...32168.35821.0.36057.9.9.0.0.0.0.229.1129.2j6j1.9.0...0.0...1c.1.18.mobile-gws-serp.E9S4arqf1Uo#biv=i%7C1%3Bd%7CBORO3nG3cjNIvM%3A
jun 2008
jeg gider ikke høre på dig mere, velkommen på min filterliste
jeg siger på ingen måde at jeg er ekspert. slut prut glæder mig til ikke at høre fra dig igen..
og til emnet:
Cafe style: det er for høj spænding, den skal ikke over 14,5 volt uanset omdrejninger, den må gerne falde ved lavere omdrejninger ca. 2500 eller under. det der sker lige nu er at dit batteri æder strømmen og derfor holder din spænding nede, jeg vil gætte på at din regulator er defekt, men dioderne er sikkert stadig OK, så du behøver faktisk ikke bare skifte den til en ny, jeg gjorde det at jeg købte et løst laderelæ til en bil generator og monterede i stedet for det indbyggede laderelæ, og gav det en lille køleplade, men hvis du ikke er skrap til elektronik så er det ikke noget man skal kaste sig ud i, men det er en mulighed.
ellers er det bare at få et nyt laderelæ på, eller tage ind til Schnabel og få ham til at fikse det, hvis altså stadig han har sin butik
feb 2010
:)
mvh
jun 2008
aug 2011
Strøm eller ej .. Den mest interessante ting i det hér at man jo nok altid skal huske at man ALTID kan lære noget mere ..Tror ikke Andreas du behøvet at blokke HH .. Lidt ret har han vel altid, og det kunne jo være du kunne hjælp ham med noget en dag
smil smil
jun 2008
Som jeg også skriver jeg er ikke ekspert og kan og vil lære mere om alting, men når læremester starter med at sige jeg da nok ikke ved noget overhoved går jeg på bagben
aug 2011
Jeg har været MC mekanikker i mange år, og har da ihvert fald lært at én at de vigtigste ting er at kan skal sørge for at have et godt netværk at personer omkring som man kan udveksle viden og erfaring med, hvis MC´erne skal ud og køre .. Og der er uanset hvor meget jeg syntes jeg kender til emnet .. Det kommer ALTID ting, som man ikke liiiige har set før, problemer som kunne løses på en bedre måde osv ...
jun 2008
jeg vil gerne lære og gerne diskutere tingene med folk der virkelig har forstand på emnet, det eneste jeg ønsker retur er at de respekterer mig, herunder mine holdninger til ting, dermed ikke sagt mine holdninger er korrekte og ikke er til diskussion, men jeg forlanger som minimum det gøres med respekt for hinanden, den synes jeg lidt der manglede her. den gode HH skal ikke regne med at komme på positivlisten hos mig igen
feb 2009
Følger: 1 Svar: 25
Ingen strøm!?