612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bremsemaster Bremsemaster

Hej. Vil lige høre de kloge, om en bremsemaster laver et lille vakuum når bremsen slippes for at hjælpe stemplerne retur.

Sagen er den, at mine forbremser hænger en lille bitte smugle. og det er ikke kalibrene den er galt med. De er helt nyrenoveret, med alt hvad der dertil hører. Bremseslangerne kan jeg puste uden problemer igennem. Så det er heller ikke dem.

Hvis jeg lægger et let tryk på kalibrene mens de er monteret, kan jeg trykke alle 4 stempler helt retur med fingrene.. Så det hele glider let og problemfrit.. Men de fucking bremser hænger sq stadig lidt.

Jeg er løbet tør for ideer, ud over det med et lille vakuum????

Er der nogen der har et es i ærmet????

Mvh.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsemaster
  • #1   29. jun 2013 Gummiringene i dine calipre er firkantede, sådan at de kæntrer lidt når stemplet presses ud og derved kan trække steplet lidt ind igen når trykket slippes.
    Dine bremseklodser kan sidde fast i caliper, hvis caliper er helt ny skal den sommetider skilles ad og smøres med bremsecylinderfedt, men tror måske problemet i at stemplet i din master ikke går helt tilbage og derved åbner for hullet der skal udligne mellem beholder og bremseslange, kig ned i beholder efter 2 små huller.


  • #2   29. jun 2013 Jeg har lige sat nye gummiringe i kalibrene, og smurt med det bremsecylinderfedt.

    Hvis jeg piller bremseslangen af oppe ved bremsemasteren, slipper hjulet heller ikke.
    Det hjælper heller ikke at løsne udluftningskruerne.


  • henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 16 Følgere: 2 Svar: 60
    #3   29. jun 2013 Nogle ringe er lavet en smule koniske for at kunne trække stemplet tilbage,har du tjekket det? Det skal cirka gå en halv mill tilbage når du slipper trykket..
    Mvh


  • #4   29. jun 2013 Hænger de så meget at det er mærkbart når du løfter forhjulet, eller er de bare lige inde og røre ? Mine er så tæt på at de lige røre skiven men det er ikke noget der betyder noget !

  • #5   29. jun 2013 Når forhjulet er løftet er tydeligt.
    Gummiringene er ikke koniske. ( er tjekket).

    Jeg syntes jeg været omkring alt.. Det er derfor jeg spørger til råds.
    Jeg plejer normaltvis godt selv at kunne. Det er nu mest bil jeg har rodet med, men noget burde kunne overføres.. Men her har jeg sq mødt muren..


  • #6   29. jun 2013 Hvis der sidder pinde til at holde bremseklodserne på plads, kan de pinde godt blive slidt så klodserne har sværer ved at kommer tilbage.

  • #7   29. jun 2013 Der er pinde i.. Og de var lidt slidt. Jeg havde dem oppe i drejebænken, og tog en lille spån. Men de har stadig lidt.
    Kan det virkelig gøre så meget?? Jeg kan evt. lige prøve og pille dem ud og se om den så slipper..... Det prøver jeg sq lige.


  • #8   29. jun 2013 Henrik N, fuck fuck jeg har lige ordnet mine kalibre og jeg synes sg nok at de yderste ringe så koniske ud, men troede at de var en synsfejl.. Nuuuig, hvor jeg dog håber at det funker, HVIS jeg har sat dem forkert i.. Pis pis pis

  • #9   29. jun 2013 Hej thomas, mine hænger også ganske lidt, spurte mekanikeren om han kunne gøre noget ved det, men han sagde at det var svært at undgå på sådan nogle gamle bremser, medmindre man adskilte dem helt og rensede alt, skal huske at sige at bremserne var renovere da jeg købte mc,en, det er kun ganske ganske lidt de rører ved skiven

  • #10   1. jul 2013 ingen vakuum, men såfremt klodserne er nye skal de sikket lige køres til

Kommentér på:
Bremsemaster

Annonce