{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Yamaha sætter ud under kørslen! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha XJ900 fra 1984. Den har en periodisk fejl som jeg ikke kan få lokaliseret eller bugt med. mit problem er:

Når motoren kører sætter den nogen gange ud. Som om tændingen bliver afbrudt et kort øjeblik og så kommer igen. Det er yderst ubehageligt midt i en overhalning. jeg er nødt til at file på koblingen eller trække ind til siden og holde en pause og rode lidt med ledningerne. Det er helt uforudsigeligt hvornår og hvis det sker. Men koldt vejr og gennemblødt cykel har en tendens til at gøre det oftere. Er der nogle der kender til dette problem, eller ved hvad man kan gøre?

Jeg har fået skiftet tændning og ledningsnettet er af nyere dato.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha sætter ud under kørslen!
  • #1   13. maj 2013 Den har haft problemet siden jeg købte den for tre år siden, og ja tændrørene er skiftet siden.

• #2   13. maj 2013 Har haft præcis det samme problem.. Mit problem skyldtes en løs forbindelse, så den ikke ladede hele tiden.. Og når den så var helt flad, stod den og svingede helt vildt i omdrejninger inden den gik helt død.. Evt. mål på generatoren.. Det er dog lidt svært når det kun er periodisk.. Men ellers gå alle ledninger fra generatoren efter for løse forbindelser..

• #6   17. maj 2013 Jeg har nu skaffet en helt ny tændspole til højerside, da vi registrede at den klikkede og fik omdrejningstælleren til at citre. Den er som sagt nu skiftet, men problemet er der stadigvæk periodisk, nogle ideer?

• #8   17. maj 2013 Så er den delvis fixet. Det viste sig ikke at være tændspolen, men kortslutninger i omdrejningsviseren, der også har forbindelse med tændspolerne. Derfor satte den ud hver gang det kortsluttede. Løsning: kører nu uden omdrejningsviser tilkoblet.

Kommentér på:
Yamaha sætter ud under kørslen!

Annonce