{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synkronisering
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   5. maj 2013 De skal bare være så ens som overhovedet muligt.

    Selve tallet er ligegyldigt - men det fortæller om tilstanden på dine stempelringe og ventiler. Jo bedre stand de er i, jo mere vacuum vil den lave.


  • #2   5. maj 2013 Hmmmm Sajmon ...... det forudsætter jo at indsugningsmanchetterne mellem karbs og motor er helt intakte. Men ellers må det være korrekt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   5. maj 2013 Ja man synkroniserer da ikke noget der er utæt?

    Er det virkelig nødvendigt at sige?


  • #4   5. maj 2013 Det ku´ det måske godt være. Har da set en del mc´ere med møre og revnede gummi mellem karb og motor. Der udover er det slet ikke unormalt at se gummimanchetter mellem karbs og luftfilter som slet ikke er påsat som de skal og derved slipper falsk luft ind smiley : Jeg er ikke i tvivl om at du ved det, men det er jeg langt fra sikker på en del andre ved/er opmærksomme på.

  • #6   6. maj 2013 Jeg troede ellers du holdt dig fra diskussioner med mig Henrik *SSSS* men velkommen.
    Har du prøvet at synkronisere og vippe to af de omtalte manchetter fra carbsene? Får du så eksakt det samme resultat som før?


  • #8   7. maj 2013 Hvis vi laver et lille tankeeksperiment. Lettere end hvis du skal lave d.o. forsøg. Et luftfilter som er det sidste på linien laver den største modstand du har i indsugningssystemet og især hvis det ikke er helt nyt/rent. Ved stigende tilsmudsning vil det give et større undertryk målt med fx synkroniseringsurene.
    Laver du en blokering ved at holde hånden for indsugningen får du det størst mulige undertryk. Luft er dovent om det så er i et ventilationsanlæg eller i en indsugningskanal. Derfor vil det til enhver tid tage den letteste vej.
    Hvis vil illuderer en grov tilsmudsning ved at lave restriktion i en eller anden grad foran indsugningen vil det medføre at undertrykket stiger på alle synkroniseringsurene. Hvis du så gør det lettere for fx én cylinder at trække falsk luft fra fx de bagerste gummimanchetter vil den suge så meget luft den kan herfra. Det vil med garanti give ubalance i din synkroniseringsmåling. Og divergensen til nominelt tryk vil stige ved stigende tilsmudsning af dit filter.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #10   7. maj 2013 Hvis der er målbart trykfald i luftfilterkassen i tomgang, så kører maskinen normalt rimeligt ringe, så den mulighed er irrelevant ift hvad der bliver spurgt om i tråden.

    I tomgang hvor vacuum synkroniseres, kan du have 15 tomatplanter stående i din luftfilterkasse, og stadig ingen forskel se på urene.
    Så lidt flow er der... Så jeg forstår ikke hvad alle de tankeeksperimenter skal til for...?


  • #11   7. maj 2013 Man kan jo kalde d.o. for flere ting og som jeg af til anvender overfor studerende valgte jeg så "tankeeksperiment". Dette begreb kan du så måske ikke lide, men man kan ikke være heldig hver gang. Det var såmænd blot for, på en let forståelig måde, at illustrere situationen.
    Men helt irrelevant kan jeg nu ikke se det er i forhold til tråden. Hvis ikke utætte manchetter mellem karb og filter betyder noget, virker det da mærkeligt at det har så stor betydning for motorgangen som tilfælde er ,-) - men fred være med det.......

    Men jeg tror nu ej heller at jeg kan bibringes/bibringe spørgsmålet mere end der er skrevet, så det må være nok for denne gang. Så må evt. læsere jo vurdere/afprøve hvad de finder brugbart *S*


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   7. maj 2013 Betydning for motorgang - ja.

    Betydning for justering af vacuum - næ...

    Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man kan eller ikke kan lide tankeeksperimenter, men ret ofte er problemer med MC'er MEGET mere lavtekniske end folk tænker sig frem til.

    Altså... Medmindre det er kina eller Hyosung - så er det bare pis fra A til Z... smiley


Kommentér på:
Synkronisering

Annonce