1.586 visninger
|
Oprettet:
Synkronisering {{forumTopicSubject}}
Synkronisering hvordan finder man ud af om ens Karburator skal vise 0,2 eller 0,4 bar og gør det en forskel om der er det ene eller de andet bare tallene er ens
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Selve tallet er ligegyldigt - men det fortæller om tilstanden på dine stempelringe og ventiler. Jo bedre stand de er i, jo mere vacuum vil den lave.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Online Tilmeldt:
mar 2004
Er det virkelig nødvendigt at sige?
jul 2010
jul 2010
Har du prøvet at synkronisere og vippe to af de omtalte manchetter fra carbsene? Får du så eksakt det samme resultat som før?
jul 2010
Laver du en blokering ved at holde hånden for indsugningen får du det størst mulige undertryk. Luft er dovent om det så er i et ventilationsanlæg eller i en indsugningskanal. Derfor vil det til enhver tid tage den letteste vej.
Hvis vil illuderer en grov tilsmudsning ved at lave restriktion i en eller anden grad foran indsugningen vil det medføre at undertrykket stiger på alle synkroniseringsurene. Hvis du så gør det lettere for fx én cylinder at trække falsk luft fra fx de bagerste gummimanchetter vil den suge så meget luft den kan herfra. Det vil med garanti give ubalance i din synkroniseringsmåling. Og divergensen til nominelt tryk vil stige ved stigende tilsmudsning af dit filter.
Online Tilmeldt:
mar 2004
I tomgang hvor vacuum synkroniseres, kan du have 15 tomatplanter stående i din luftfilterkasse, og stadig ingen forskel se på urene.
Så lidt flow er der... Så jeg forstår ikke hvad alle de tankeeksperimenter skal til for...?
jul 2010
Men helt irrelevant kan jeg nu ikke se det er i forhold til tråden. Hvis ikke utætte manchetter mellem karb og filter betyder noget, virker det da mærkeligt at det har så stor betydning for motorgangen som tilfælde er ,-) - men fred være med det.......
Men jeg tror nu ej heller at jeg kan bibringes/bibringe spørgsmålet mere end der er skrevet, så det må være nok for denne gang. Så må evt. læsere jo vurdere/afprøve hvad de finder brugbart *S*
Online Tilmeldt:
mar 2004
Betydning for justering af vacuum - næ...
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man kan eller ikke kan lide tankeeksperimenter, men ret ofte er problemer med MC'er MEGET mere lavtekniske end folk tænker sig frem til.
Altså... Medmindre det er kina eller Hyosung - så er det bare pis fra A til Z...
Synkronisering