SV1000 motor lyd {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Forleden dag kørte jeg de 60km på arbejde og alt kører perfekt.
Jeg kommer frem, parkere cyklen og går på arbejde.
Da jeg har fri går jeg ud til cyklen og starter den. Dog kan jeg godt mærke at den ikke rigtig vil tage omdrejninger.. Jeg tænker at jeg måske er kommet til at drukne den og kombineret med at den er kold, syntes jeg egentlig det var en fornuftig forklaring.
Cykel får lov til at stå i tomgang i ca. 30 sekunder hvor efter jeg sætter mig på den og givet den en rev (ca op til 3500rpm). Her hører jeg et klunk fra motoren, som lyder lidt som en ventil der klapper, dog hører jeg kun det ene klunk. Jeg tænker at den nok bare lige skal være varm og kører afsted hjem ad..
efter 60 km kommer jeg hjem og cyklen har kørt perfekt hele turen. Jeg slukker den og går over og åbner garage porten, hvorefter det går op for mig at cyklen ikke kan trilles op over kantstenen, så jeg starter bare cyklen igen.. (Den har været slukket i max 5 min). Jeg giver den en rev (ca. op til 3500rpm) hvor jeg igen hører mislyden, dog har jeg ikke hjelm på og kan meget bedre høre lyden denne gang.
Jeg vil beskrive det som et pift luft fra en kompresser sammen med en lidt skarp klonk lyd.
Lydens niveau er højere end mine udstødninger, som larmer meget, hvis det kan hjælpe med en diag
Cyklen har ikke været startet siden
Nogen idéer?
Mvh Michael
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det kommer midt fra cyklen, og lyder som en trykluft kobling der bliver pillet fra. Sådan lidt "PLUFF" agtigt?
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Tomgangen står på ca. 1100RPM, som uden tvivl er for lidt.. Planen var at dette skulle justeret i weekenden, men jeg har ikke ville starte den
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Du skal kun bruge en stjerneskruetrækker - justereskruen sidder på venstre side ud af stellet.
Som en sidenote kan det nævnes at den er mest tilbøjelig til at gøre det, hvis du kører med sportspotter men uden powercommander + indkøring.
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Nu hvor vi er inde på motoren, så oplever jeg at "HK kurven" er lidt mærkelig.
fra 2000-4000 RPM, er der massere ryk i motoreren, men fra 4-5000 og op til 8000 RPM sker der næsten intet.. efter 8000 tager fanden ved den og rykker helt vildt.
Der er ingen tvivl om at den får for meget benzin i mellemområdet og det kan især mærkes på motorvejen ved ca 4-5000RPM ved 130km/t . Det er som om at cyklen bliver slæbt og gas responsen er rigtig dårlig.. Min bedste ord vil være lag som i Turbo lag fra en diesel bil..
En Power Commander vil uden tvivl klare sagerne, men jeg syntes for at være helt ærlig at det bliver en ret dyr omgang i forhold til hvad cyklens pris er.. Desværre har jeg ikke kunne finde nogen autotune bokse, som kan gå på SV'eren.
Hvad vil i anbefale?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Tuning/132294-pc3-til-sv-1000
Køb den der og prøv dig frem med de maps man kan hente på nettet - min erfaring er at de rammer ret tæt på hvad man får ud af en indkøring, som dog er klart det mest optimale.
Du kan dog gøre noget som ikke koster alverden - nemlig at kalibrere TPS og gasspjæld / sekundær spjæld. Det findes der masser af guider til på f.eks svrider.dk
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
SV1000 motor lyd