{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

SV1000 motor lyd {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Forleden dag kørte jeg de 60km på arbejde og alt kører perfekt.

Jeg kommer frem, parkere cyklen og går på arbejde.
Da jeg har fri går jeg ud til cyklen og starter den. Dog kan jeg godt mærke at den ikke rigtig vil tage omdrejninger.. Jeg tænker at jeg måske er kommet til at drukne den og kombineret med at den er kold, syntes jeg egentlig det var en fornuftig forklaring.

Cykel får lov til at stå i tomgang i ca. 30 sekunder hvor efter jeg sætter mig på den og givet den en rev (ca op til 3500rpm). Her hører jeg et klunk fra motoren, som lyder lidt som en ventil der klapper, dog hører jeg kun det ene klunk. Jeg tænker at den nok bare lige skal være varm og kører afsted hjem ad..

efter 60 km kommer jeg hjem og cyklen har kørt perfekt hele turen. Jeg slukker den og går over og åbner garage porten, hvorefter det går op for mig at cyklen ikke kan trilles op over kantstenen, så jeg starter bare cyklen igen.. (Den har været slukket i max 5 min). Jeg giver den en rev (ca. op til 3500rpm) hvor jeg igen hører mislyden, dog har jeg ikke hjelm på og kan meget bedre høre lyden denne gang.

Jeg vil beskrive det som et pift luft fra en kompresser sammen med en lidt skarp klonk lyd.

Lydens niveau er højere end mine udstødninger, som larmer meget, hvis det kan hjælpe med en diag smiley

Cyklen har ikke været startet siden smiley

Nogen idéer?

Mvh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000 motor lyd
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   5. maj 2013 Det er ikke unormalt at den slår et knald op i lufttfilterkassen når man giver for hurtig gas fra tomgang - specielt hvis den står under de 1250-1350rpm den skal være på...

    Det kommer midt fra cyklen, og lyder som en trykluft kobling der bliver pillet fra. Sådan lidt "PLUFF" agtigt?


  • #2   5. maj 2013 Sajmon præcis det du beskriver.. Det lyder ret vildt og jeg har aldrig oplevet det før nu (har kørt 2000km på SV'eren)

    Tomgangen står på ca. 1100RPM, som uden tvivl er for lidt.. Planen var at dette skulle justeret i weekenden, men jeg har ikke ville starte den smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   5. maj 2013 Du kan roligt starte den og tomgangen justeres i varm tilstand til ca 1300 - så er den fed og fin.

    Du skal kun bruge en stjerneskruetrækker - justereskruen sidder på venstre side ud af stellet. smiley

    Som en sidenote kan det nævnes at den er mest tilbøjelig til at gøre det, hvis du kører med sportspotter men uden powercommander + indkøring.


  • #4   5. maj 2013 Perfekt smiley

    Nu hvor vi er inde på motoren, så oplever jeg at "HK kurven" er lidt mærkelig.

    fra 2000-4000 RPM, er der massere ryk i motoreren, men fra 4-5000 og op til 8000 RPM sker der næsten intet.. efter 8000 tager fanden ved den og rykker helt vildt.

    Der er ingen tvivl om at den får for meget benzin i mellemområdet og det kan især mærkes på motorvejen ved ca 4-5000RPM ved 130km/t . Det er som om at cyklen bliver slæbt og gas responsen er rigtig dårlig.. Min bedste ord vil være lag som i Turbo lag fra en diesel bil..

    En Power Commander vil uden tvivl klare sagerne, men jeg syntes for at være helt ærlig at det bliver en ret dyr omgang i forhold til hvad cyklens pris er.. Desværre har jeg ikke kunne finde nogen autotune bokse, som kan gå på SV'eren.

    Hvad vil i anbefale?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #6   5. maj 2013 Justering af standard boksen er ubrugelig, da mulighederne er for små.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Tuning/132294-pc3-til-sv-1000

    Køb den der og prøv dig frem med de maps man kan hente på nettet - min erfaring er at de rammer ret tæt på hvad man får ud af en indkøring, som dog er klart det mest optimale.

    Du kan dog gøre noget som ikke koster alverden - nemlig at kalibrere TPS og gasspjæld / sekundær spjæld. Det findes der masser af guider til på f.eks svrider.dk


  • #7   5. maj 2013 Jeg kan også se at Gipro laver en gear indikator med motorstyring i.. (Kunne godt finde på at smide en gear indikator på)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #8   5. maj 2013 GiPro laver en gearindikator med TRE modul i - det gør bare at den går lidt hårdere i tomgang.

  • #9   5. maj 2013 hahaha ja det er helt normalt - jeg oplever det dog kun når jeg kører. Den kan endda gå i stå hvis man ikke har fået omdrejningerne nok op før "pufffffeeet/ploffet". Man bliver lige overasket hver gang. tror det sket 3-4 gange for mig på en sæson (6-7.000km) Det føles faktisk som om maskinen kortvarigt bøvser og slår en takt forkert.

  • #10   6. maj 2013 -C1- Jeg blev sku også noget blev, da det skete.. Men dejligt at vide at det er normalt at den gør det.

Kommentér på:
SV1000 motor lyd

Annonce