971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nikolai A
Nikolai A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

ZX6R årg. 2000 hakker ved træk ZX6R årg. 2000 hakker ved træk

Hej MG!

Nu har jeg siddet og kigget en del forum-indlæg igennem, og det virker til, I har styr på mekanikken. Derfor benytter jeg mig lige af den frihed til at spørge jer til råds om et teknisk problem med min ZX6R årg. 2000.

Efter jeg har fået min MC ud fra vinterhi og fået den givet et klargøringsservice hos en autoriseret forhandler/mekaniker, så har den hakket når den skulle trække. Indtil videre har jeg gjort følgende:

Påfyldt karburatorsprit
Kørt omkring 300 km.
Tanket helt op med frisk benzin
Påfyldt noget ventil og dyserens
Skiftet tændrør
Renset luftfilter

Jeg tænker, at der er to andre muligheder - nemlig benzinfilter eller karburatorerne. Benzinfilterets tilstand er ikke optimalt, så et nyt er bestilt.
Dernæst har jeg læst mig en frem til en del indlæg, hvorved karburatorerne bliver beskyldt for fejlen.

Hvis det nu er karburatorerne, er det så nok, at pille svømmehusene af, og rense på den måde?

Den hakker ikke ret meget, men det er nok til at skabe irritation og forvirring. Den kan sagtens køre, og i stilstand tager den fint gassen uden yderligere problemer. Så tilsyneladende er det udelukkende, når den skal trække, at den ved 5-9000 omdrejninger hakker og mister ydelse.

Igen, så er der tale om en Kawasaki ZX6R, årg. 2000, kørt 31000 km.

Jeg håber rigtigt meget, at I kan finde tid til, at besvare mit spørgsmål, da min økonomiske prioritering ikke er til et værkstedsbesøg pt.

Med venlig hilsen

Nikolai Andersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX6R årg. 2000 hakker ved træk
  • Nikolai A
    Nikolai A Tilmeldt:
    jan 2011

#2   28. apr 2013 Den har været til klargørings-service. Smurt kabler op, skiftet olie, målt kompression - men ikke noget der burde have indflydelse for, at hakke. Så jeg tror ikke, at det har noget at sige umiddelbart smiley

• #3   28. apr 2013 klargøringsservice , hvad dækker det?

• Nikolai A
    Nikolai A Tilmeldt:
    jan 2011

#6   28. apr 2013 Urbanviking - hvad jeg er bevidst om, så omfatter det, det som jeg skrev i ovenstående indlæg smiley

Gamle Ole - jeg har intet ændret ved den. Den kørte som en drøm før vinterhi, og nu brokker den sig lidt.

Per J - da du skiftede det, kørte alt så som det skulle?

Tak for jeres indlæg, jeg værdsætter hver og en.

Mvh. Nikolai

• Nikolai A
    Nikolai A Tilmeldt:
    jan 2011

#8   28. apr 2013 Per J - Skiftede du benzinpumpen eller hvad gjorde du ved den?

• #10   28. apr 2013 Burde mcen ikke prøvekøres efter klargøringsservice om ikke andet for at konstatere fejlen ?

• Nikolai A
    Nikolai A Tilmeldt:
    jan 2011

#12   28. apr 2013 Jo, det ville jeg bestemt også mene. Ved ikke i hvilket omfang, de har prøvekørt, da det som tidligere nævnt mærkes tydeligst ved mellemhøje omdrejninger. Jeg har vendt sagen med dem, men uden det store udbytte..

Kommentér på:
ZX6R årg. 2000 hakker ved træk

Annonce