ZX6R årg. 2000 hakker ved træk ZX6R årg. 2000 hakker ved træk
Hej MG!
Nu har jeg siddet og kigget en del forum-indlæg igennem, og det virker til, I har styr på mekanikken. Derfor benytter jeg mig lige af den frihed til at spørge jer til råds om et teknisk problem med min ZX6R årg. 2000.
Efter jeg har fået min MC ud fra vinterhi og fået den givet et klargøringsservice hos en autoriseret forhandler/mekaniker, så har den hakket når den skulle trække. Indtil videre har jeg gjort følgende:
Påfyldt karburatorsprit
Kørt omkring 300 km.
Tanket helt op med frisk benzin
Påfyldt noget ventil og dyserens
Skiftet tændrør
Renset luftfilter
Jeg tænker, at der er to andre muligheder - nemlig benzinfilter eller karburatorerne. Benzinfilterets tilstand er ikke optimalt, så et nyt er bestilt.
Dernæst har jeg læst mig en frem til en del indlæg, hvorved karburatorerne bliver beskyldt for fejlen.
Hvis det nu er karburatorerne, er det så nok, at pille svømmehusene af, og rense på den måde?
Den hakker ikke ret meget, men det er nok til at skabe irritation og forvirring. Den kan sagtens køre, og i stilstand tager den fint gassen uden yderligere problemer. Så tilsyneladende er det udelukkende, når den skal trække, at den ved 5-9000 omdrejninger hakker og mister ydelse.
Igen, så er der tale om en Kawasaki ZX6R, årg. 2000, kørt 31000 km.
Jeg håber rigtigt meget, at I kan finde tid til, at besvare mit spørgsmål, da min økonomiske prioritering ikke er til et værkstedsbesøg pt.
Med venlig hilsen
Nikolai Andersen
jan 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
jan 2011
Gamle Ole - jeg har intet ændret ved den. Den kørte som en drøm før vinterhi, og nu brokker den sig lidt.
Per J - da du skiftede det, kørte alt så som det skulle?
Tak for jeres indlæg, jeg værdsætter hver og en.
Mvh. Nikolai
jan 2011
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
jan 2011
ZX6R årg. 2000 hakker ved træk