1.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Bore i motoren!!? Bore i motoren!!?

Halløj! Jeg har været genial, så jeg har knækket én af de små gevindstænger (eller hva det er) i motoren som man spænder udstødningen fast på. Den sidder urokkeligt fast!!! Der er ca 1cm der stikket frem, så jeg skal prøve med en stor rørtang en af dagene. Men hvis det ikke lykkes, og jeg skal bore den ud. Hvad er så sandsynligheden for at jeg kommer til at bore for dybt? Kan det overhovedet lade sig gøre? smiley

Nordskov

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bore i motoren!!?
  • #2   20. jan 2013 køb en ny orginal inden du bore, så kan du jo se hvor lang den er, så sætter du et stykke farvet tape på boret så ved lige precies hvor langt du er inde smiley

husk lige og starte med et bette bor

• #3   20. jan 2013 Du kan sagtens bore den ud. Ingen problemer i det. Du skal bare sørge for at du borer lige i midten at støtte/pindbolten. Start med et lille bor. Tit kan man dreje stumpen ud så snart man har boret igennem bolten.

Held og lykke smiley

• #5   20. jan 2013 Det med møtrikken som Jacob skriver er en god idé at starte med...

• #6   21. jan 2013 Hvis du borer et lille 2-3 mm hul i midten og bagefter bruger en orne pill til at få den ud med er der god mulighed for at du kan få den ud uden at det ødelægges

Ellers hvis der er nok skruer du 2 møtrikker på og spænder kontra på den bagerste smiley så skulle du kunne skrue den ud

• #7   21. jan 2013 Mike a

Nu er en ornepik nok noget af det ringeste til at få en forholdsvis lille knækket bolt ud specielt hvis den sidder godt fast , og knækker man ornepikken er det slut med at bore noget ud.

Ville give det noget rust opløser og lade det stå en dag eller to og så prøve med tagen

• #8   21. jan 2013 Det med at spænde kontra på to møtrikker er et overstået kapitel! Jeg prøvede jo som det første med en rørtang, så gevindet er væk smiley Jeg har ikke noget svejseværk, så der er jeg lidt på den... Jeg har værktøj så jeg kan skære nyt gevind i blokken. Jeg var bare bange for at jeg måske kunne bore for dybt.

• #9   21. jan 2013 Som Bo J: Start med at få opløst det der gør at den sidder fast. Sprøjt WD40 på et par gange om dagen i et par dage. Derefter skal den varmes (meget) op. Prøv så at dreje på den stump der stikker ud - hvis du kan få fat. Hvis dette ikke får den ud begynder du at bore...

• #10   21. jan 2013 Den har fået en ordentlig omgang rustløsner Bo. Så det får lov at arbejde et par dage. Så ser vi hvad der sker smiley

• #11   21. jan 2013 Den har fået en ordentlig omgang rustløsner Bo. Så det får lov at arbejde et par dage. Så ser vi hvad der sker smiley

• #12   21. jan 2013 Prøvede det på min VT250.
    Løsningen var at varme den op, give den rustløsner, små tap med en hammer og så på med en lille rørtang.
    Tror jeg fik den ud på 3. eller 4. dag. Lad være med at hive til med tangen den første dag, hvis den ikke vil rokke sig der, så prøv bare dagen efter.

• #13   21. jan 2013 Selv en el varmeblæser, altså en af dem som ka stikke ild i træ, er god at varme med inden der vrides og W-D_40 er ok, men der findes altså BEDRE rustløsere....

• #14   21. jan 2013 Hvordan kan nogen overhovedet foreslå at bore når der stadig stikker 1 cm af støtten ud. Hvis det er en 8 mm støtte så tag en 10 mm møtrik og sæt ind over, og så fuld skrald på svejseren så den er helt hvidglødende, når den er kølet af (må ikke være rød mere) så begynd forsigtig at skrue lidt frem og tilbage så vil den helt sikker gå løs.

• #16   21. jan 2013 Svejs en møtrik på, helt seriøst det er det eneste der virker!
    Ellers må du spørge en kammerat om han vil gøre det eller noget !

• #17   21. jan 2013 orne pilleren er absolut sidste udvej, enig med de andre i at der skal svejses en møtrik på.

• #18   21. jan 2013 Jeg har allieret mig en et svejseapperatur, og én der kan bruge det. Håber det fungerer så smiley

• #19   21. jan 2013 Kunne man ikke have skåret en lille rille til en ligekavet

• #20   21. jan 2013 køb en ny motor! ;-))

• #21   21. jan 2013 Der findes et stk værktøj til sådan noget. Det er en top til 1/2 skralde med en indsats i som låser sig mere og mere fast om emnet som skal ud jo hårdere du trækker.
    Løsningen vil være du henv. løsner og spænder et par gange efter du har givet fx wd40. Den fåes fx hos wurth og ligner en tændrørstop. Så ødelægger du ikke gevind eller evt lak på motoren med varme. Den virker altid hvis der er bare lidt den kan få fat om.

Kommentér på:
Bore i motoren!!?

Annonce