759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Modifikation af std. potte - VT600 Modifikation af std. potte - VT600

Hej alle,

Jeg byttet min gamle GS'er ud med en "ny" VT600 Shadow. Desværre siger den "nye" cykel mindre end den gamle, hvilket jeg gerne vil lave om på. Jeg synes dog det er for dyrt at give omkring 4.000 kr for nye potter.

Så derfor overvejer jeg en af to ting, som jeg gerne vil have jeres hjælp/råd til.

1) Bore ekstra huller i den org. udstødning, der sidder på.
- Hvor store skal hullerne være, og skal de bores ved siden af det nuværende hul i udstødningen? (Se evt. billeder på min profil, hvor jeg har forsøgt at illustrere hvad jeg mener).

2) Bore de to popnitter ud, som sidder i hver side af den org. udstødning og fjerne fløften helt.
- Kan man det, og er det alt, hvad der skal gøres for at fjerne fløjten?
Jeg er klar over, at denne model formentlig vil kræve, at motoren dyses om, så den ikke køre med en for mager blanding.

Endelig er jeg selvfølgelig interesseret i en byttehandel, såfremt der skulle være en, der gerne vil have org udstødning på sin egen, istedet for en "larmepotte"...;-)

Håber I kan hjælpe mig med gode råd til at at få mere lyd ud af maskinen.

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modifikation af std. potte - VT600
  • #1   7. sep 2006 Havde den samme lille ting med min Truder. Jeg gjorde det, at jeg mærkede tre pletter op nøjagtigt mellem de tre nitter. Så borede jeg huller i pletterne, først 6mm, så lidt større bor, om igen til jeg synesde lød mere rigtige. Jeg er endt med 3 10 mm huller i hver baffel - og skal lortet synes og sælges, så er det jo bare at lukke hullerne igen.

Jeg har i øvrigt ikke haft behovfor at dyse om.

• #2   7. sep 2006 Din udstødning har nok flere kamre, så du kan starte med at køre et 50cm langt bor ind, og hvis du støder på forhindringer, så kan du prøve at bore igennem.

• #3   7. sep 2006 @ Michael

Når du skriver "køre et 50 cm bor ind", så er det vel i den åbning, der allerede er i udstødningerne...?

Det er er vel ikke som nye huller...?

Mvh Lasse

• #4   8. sep 2006 ja jeg mener, at man kan putte boret ind bagfra i det eksisterende afgangshul. Det er ihverfald sådan min udstødning på dragstaren er.

Dog er det svært at fortryde og "undo" bagefter.

Kommentér på:
Modifikation af std. potte - VT600

Annonce