2.213 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
awo simson 425 T awo simson 425 T
så kom hun endelig frem i lyset efter ca 25 år i mørket , men må sige at det duer , halvanden time efter hjemkomst gik motor ,så nu er det i gang med den helt store tur
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Glæder mig ihvertfald til at se den videre færd her på MCG.
Så held og lykke ......og god arbejdslyst.
KIM
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 686
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 686
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Skriv til Admin og bed dem lave en ny producent under galleri - det gjorde jeg på Bilgalleri, da jeg skulle have min Barkas ind i sin tid.
Lidt baggreunds info på cyklen/mærket:
Simson & Co. blev startet midt i det 19 århundrede af 2 jødiske brødre i Suhl/Thüringen, som et smedefirma med speciale i carbonstål til våbenindustrien samt egen våbenproduktion. Omkring år 1900 kom produktionen af cykler og lidt senere luksus automobiler til. Da Nazisterne kom til magten i 1933 blev firmaet frataget dets jødiske ejere og automobilproduktionen blev indstillet, til fordel for produkter til militære formål.
Efter krigen blev virksomheden demonteret af russerne og sendt øst over. Herefter producerede man indtil 1947 kun konsumprodukter til dækning af befolkningens daglige behov. Medio 1947 overgik virksomheden til det Statslige sovjetiske aktieselskab "SAG Awtowelo" og man fik til opgave at designe og producere en motorcykel med 4 takts, 250ccm motor, fortrinsvis til dækning af de sovjetiske besættelsestroppers behov. Heraf opstod modellen AWO 425 - AWtowelO 4(takt)25(0 ccm).
I 1952 overgik virksomheden til den Nyoprettede østtyske stat og kom til at hedde "VEB Fahrzeug und Gerätewerk Simson Suhl" - der senere indgik i industrisammenslutningen for motorproducerende virksomheder "IFA". Herefter blev modellens navn ændret til Simson 425 T(ouring) og senere Simson 425 S(port). Efter 1962 ophørte produktionen af motorcykler hos Simson, da det på statsplan var blevet besluttet, at MZ skulle have eneret i DDR til motorcykelproduktion og man var hos Simson i Suhl henvist til at producere Knallerter med højest 50ccm frem til murens fald.
Pyha.... det var noget af en smøre...! ;o)
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
awo simson 425 T