Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  awo simson 425 T
  • #1   13. jan 2013 Nøj ,den er fed. Og man kan sige hvad man vil,de kunne sgu lave motorcykler dengang. Så "selvfølgelig" fik du liv i den. Var der ikke noget med 2 andre også ?.
    Glæder mig ihvertfald til at se den videre færd her på MCG.
    Så held og lykke ......og god arbejdslyst.
    KIM

• #2   13. jan 2013 nøj den er fed og med oplagt udstøning;)

• #3   13. jan 2013 Ja,det er da vist en " over tank" udstødning........iøvrigt inspireret af en bil udstødning.Meget fremme i skoene dengang.
    KIM

• #4   13. jan 2013 Og iøvrigt kunne det være godt at se den fra flere vinkler........når du opretter den. For det gør du da .......ikke ?.
    KIM

• #5   13. jan 2013 jo der skal nok komme billeder, men venter lige på at den kommer på listen over mc -er da den ellers ikke kan oprettes rigtigt smiley

• #6   13. jan 2013 1

profilbillede
  • #7   13. jan 2013 kender det overhovedet ikke hvor kommer den fra

• #8   13. jan 2013 det tidligere DDR , men tror heller ikke der er mange i dk af dem

• #10   14. jan 2013 Hey Kim,

Skriv til Admin og bed dem lave en ny producent under galleri - det gjorde jeg på Bilgalleri, da jeg skulle have min Barkas ind i sin tid.

Lidt baggreunds info på cyklen/mærket:
    Simson & Co. blev startet midt i det 19 århundrede af 2 jødiske brødre i Suhl/Thüringen, som et smedefirma med speciale i carbonstål til våbenindustrien samt egen våbenproduktion. Omkring år 1900 kom produktionen af cykler og lidt senere luksus automobiler til. Da Nazisterne kom til magten i 1933 blev firmaet frataget dets jødiske ejere og automobilproduktionen blev indstillet, til fordel for produkter til militære formål.
    Efter krigen blev virksomheden demonteret af russerne og sendt øst over. Herefter producerede man indtil 1947 kun konsumprodukter til dækning af befolkningens daglige behov. Medio 1947 overgik virksomheden til det Statslige sovjetiske aktieselskab "SAG Awtowelo" og man fik til opgave at designe og producere en motorcykel med 4 takts, 250ccm motor, fortrinsvis til dækning af de sovjetiske besættelsestroppers behov. Heraf opstod modellen AWO 425 - AWtowelO 4(takt)25(0 ccm).
    I 1952 overgik virksomheden til den Nyoprettede østtyske stat og kom til at hedde "VEB Fahrzeug und Gerätewerk Simson Suhl" - der senere indgik i industrisammenslutningen for motorproducerende virksomheder "IFA". Herefter blev modellens navn ændret til Simson 425 T(ouring) og senere Simson 425 S(port). Efter 1962 ophørte produktionen af motorcykler hos Simson, da det på statsplan var blevet besluttet, at MZ skulle have eneret i DDR til motorcykelproduktion og man var hos Simson i Suhl henvist til at producere Knallerter med højest 50ccm frem til murens fald.

Pyha.... det var noget af en smøre...! ;o)

• #11   14. jan 2013 Nåh ja og lige som lidt side info - grunden til at både AWO/Simson og IFA/MZ BK er med kardan træk, er fordi alle kædeproducenterne efter krigen og Tysklands opdeling, kom til at ligge i den Vesttyske del.... Så alle de kæder man skulle bruge i Østtyskland, skulle købes på det sorte marked i Vesttyskland og derefter smugles tilbage østover, da det stod på de vest allieredes embargoliste over produkter der ikke måtte eksporteres til sovjet Tyskland!!

• #12   14. jan 2013 hejsa super info Thomas , og Kongefalken awo er nu oprettet på mcg , så de kan komme på rette hylde smiley nå middagen er forbi smiley arbejdet kalder

Kommentér på:
awo simson 425 T

Annonce