{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

start af varm motor {{forumTopicSubject}}

Hej mcg. Vi kender vel allesammen det med at det kan være besværligt at starte en kold motor. Min er lige omvendt. Når først min motor er driftsvarm, og jeg slukker den, når jeg så skal starte den igen, så kører starter-motoren vildt langsomt, og opfører sig som om at der næsten ikke er noget strøm på batteriet, selvom der er masser.
Hvis jeg lader den stå og køle af i en halv times tid, og prøver igen, så springer den glad i gang.
Den starter også med det samme når den er kold efter at have stået et par dage...
WTF! Hvad sker der mand? nogle bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  start af varm motor
  • #1   14. dec 2012 Tjek evt udluftningen af krumtappen ( nu ved jeg ikke om der er en på din ) har været ude for at den var stoppet på en af mine gamle maskiner, det var nemlig akurat det samme den gjorde, der var simpelthen tryk på bagsiden af stemplerne når jeg havde kørt lidt, så skulle den lige stå lidt, så trykket forsvandt og vupti den sprang igang, så tjek lige det....
    ellers må du tjekke dine ventiler at de står rigtigt samt din tændning...

• #2   14. dec 2012 det kan evt også være en el-forbindelse der driller, så der er dårlig kontakt når den er blevet belastet og blevet varm.... uhh der er mange ting, men held og lykke med fejl finding ...

• #3   14. dec 2012 modstanden i en leder stiger med temperaturen, så der er mulighed for dårlige forbindelser som kim nævner...dårlig startermotor(viklinger), startrelæ eller lign. prøv evt. et sæt nye tændrør hvis de er gamle...de kan lave de mærkeligste fejl sådan nogle... smiley

• #4   14. dec 2012 Jeg havde tidligere en ZX9R og den havde samme problem.... Det virkede som om der ikke bare boost nok på batteriet når den var varm.... Efter lang tid med det bøvl, fik jeg så endelig taget mig sammen og smed et nyt batteri på... Så virkede det igen... Siger ikke det er det samme på din maskine, men måske...

• #5   14. dec 2012 bare = var

• #6   15. dec 2012 Mange tak for jeres svar. Nu ved jeg da hvor jeg kan begynde...

• #7   15. dec 2012 har set det problem et par gange, og der har det været en starter der var færdig.

• #9   8. feb 2013 Mange tak allesammen. Nu er problemet løst. Kim S, du havde ret i det med krumtapudluftningen. Sidste gang min mc har været på værksted, inden jeg købte den, er de åbenbart kommet til at sætte slangen i klemme mellem tanken og luftfilterkassen. Den var trykket helt flad. Jeg tog noget radiator-flexslange halløj, og trak udover slangen, så nu kan det ikke ske igen. Synes bare det er lidt uproffessionelt lavet, når man tænker på at de ikke laver andet end at rode med mc´er, på sådan et værksted. Hvis nogen er interresseret i at vide hvor det var, så var det hos LydmurenMC i Stenløse...

• #10   8. feb 2013 Alle kan jo lave en fejl, jeg er ihvertfald ikke fejlfri.... Vær glad for at det ikke var dit forhjul de havde glemt at spænde.... Godt fejlen blev lokaliseret

Kommentér på:
start af varm motor

Annonce