{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Problem med start af varm MC {{forumTopicSubject}}

hejsa.
Jeg er stødt på et par problemer med min ældre MC fra 84. Suzuki gsx 550 ed

Det ene er at når den er kold og jeg feks skal geare ned ved rundkørsel eller lyskryds, kan den finde på at gå ud, og hvis det ellers lykkedes med at holde gang i den lyder det som om den kun går på 3 cylindre, når den er driftvarm og shoker kan slås fra er der ingen problemer

Det andet er at når den er varm og har stået 10-15 minutter kan jeg ikke starte den igen.
Så skal jeg vente til den er kold før den vil starte med shoker.

Håber nogen kan tune mig ind på problemet.

PS. Den har lige fået stillet ventiler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med start af varm MC
  • #1   29. aug 2015 Pil alle dyserne ud, og blæs dem igennem med bremserens.

  • #2   29. aug 2015 Hvilke dyser ?

  • #3   30. aug 2015 Dyser ??? smiley

  • #4   30. aug 2015 Lyder til den får for fed blanding, og det burde ikke være nødvendig med choker efter 10-15 min stilstand. Så få justeret blandingen og synkroniseret kaburatorerne.

  • #5   30. aug 2015 Kent .
    Det er heller ikke nødvendigt med shoker efter 10-15 minutter,
    Når den er kold hår der 10-15 minutter før jeg kan tage shoker helt fra, problemet ligger i at på de 10-15 minutter har jeg holdt stille 4-5 gange hvor den meget gerne vil gå ud, eller lyder som om den kun kører på 3af de 4 cylindre.
    Når den er varm og har været slukket i 10-15 minutter, vil den så ikke starte igen, hverken med eller uden gas/shoker


  • #6   30. aug 2015 Hvordan justerer man blandingen?
    Er med på hvordan man synkronisere men ikke hvordan man finder den rigtige blanding


  • #8   30. aug 2015 Start nu med at pille dine tændrør ud, check dem for u-ensarthed ( misfarvning) og husk hvilken tændrør fra hvad for en cylinder, derved lokaliserer du hvilke(n) kaburator(e) det er galt med. Blandings skruerne, ville jeg nok ikke selv stille på, men få det gjort på et mc værksted .

  • #9   30. aug 2015 Arh havde misforstået/fejllæst lidt så ang de choker.
    Men som Ruben skriver tjek tændrør, så kan du få en indikation på hvilken det er galt med. Men til at justere blanding kan du få noget der hedder colortune, og til synkronisering er carbtune et fint stykke værktøj. Det koster nok en 1200-1500.- for de to ting, og det skal man nok få brugt senere også. Det er bare at sætte sig lidt ind i hvordan kaburatoren virker, så kan man selv justere det. Måske de trænger det at blive renset de kaburatorer.


Kommentér på:
Problem med start af varm MC

Annonce