{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.989 visninger | Oprettet:

Ny honda XR600 ejer, med problemer... {{forumTopicSubject}}

Hej alle her på galleriet.

Jeg er, som overskriften hentyder blevet ejer af en Honda Xr600. Den er importeret fra Tyskland, er født i 1990, og har rundet 25000 på tælleren.

Jeg købte cyklen af en fyr, som ikke havde brugt den de sidste par år, og den har derfor stået næsten stille i to år. Dette gjorde sig da også bemærket ved min første prøvetur hvor motoren hakkede og pruttede og flere gange gik i stå. Ikke desto mindre var jeg allerede forelsket i maskinen, og købte den på stedet, med tanke på at den havde stået stille så længe, og at dette var årsagen til den ringe kørsel.

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at skifte luftfilter og hælde ny benzin på, og det hjalp gevaldigt! Jeg var idag ude på en 20 km. tur hvor den "kun" gik i stå en´gang. Dette skete efter jeg gav den fuld gas og nåede 140 km/t, hvor efter den satte ud som et lys. Jeg lod den stå et par min, hvorefter den startede efter et spark, og dernæst kørte hele vejen hjem. Jeg synes ellers den kører okay, dog mener jeg der burde være lidt mere træk i den. jeg kan næsten ikke få den til at løfte forenden (hvilket jeg har læst mig til, at modellen nemt skulle kunne gøre).
Når jeg giver den gas trækker den ok, men det er som om den ikke går helt rent. Lydmæssigt (når jeg giver gas), kan jeg bedst sammenligne det med, når min gamle knallert 4-taktede (håber det giver mening)

Jeg har altså på fornemmelsen, at der noget der kan forbedres -jeg vil, som det næste, skifte tændrør og rense karburatoren.

Er der nogle er jer erfarne der har en ide´ om hvad problemet kan være -og måske komme med mulige løsningsforeslag??? [:P]

Bonus info: der sidder, så hvidt jeg kan se, en original karburator på cyklen. Den er okay at starte, jeg skal dog lige finde den helt rigtige teknik...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny honda XR600 ejer, med problemer...
Kommentér på:
Ny honda XR600 ejer, med problemer...

Annonce