{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scottoiler
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #1   12. nov 2012 Guds gave til kædefolket - kort & kontant!

    Kørte i en lang årrække med spraydåse og og og og ... men fik til sidst afprøvet Scottoileren - først på en VFR800 og sidenhen også på den nye Hayabusa! Det er så bekymringsfrit og dejligt. Efter montering skal du lige finde "hot-spot" ift. hvor meget dosering der skal til - og derefter lærer du hurtigt hvorlænge den holder inden genopfyldning. Jeg havde den lille model - VSYSTEM KIT - siddende på begge cykler. Nem montering og nem vedligeholdelse. Og bedst af alt - du får smurt kæden optimalt under alle vejrforhold - selv i regnvejr! Slut med mystiske "øvelser" undervejs på dine ture. Taget i betragtning hvad den lille model koster, så er den omkostning hurtigt tjent (sparet) ind igen, idet dit kædekit holder meget længere!

    Katte ville vælge whiskas - kæde-MC-folk ville vælge Scottoiler! smiley

    (hvis man da ikke har kardantræk) smiley


  • #2   12. nov 2012 Det lyder godt , jeg er sku ved at være træt af at skal smøre hver dag i dette regn fyldte land vi lever i . Louis i tyskland har nemlig et sæt de kalder special edition til 80 euro. Er det nødvendigt at bestille ekstra hoveder/dyser som smøre kæden ? Mvh Jesper

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   12. nov 2012 Nope! Du tager bare standard-udgaven. Placering og tips kan du finde på Scottoiler's hjemmeside under TECHNICAL SUPPORT - din MC/årgang findes! smiley

    Og husk nu... placering af dispenser i front på bagerste kæde - i siden... lad dig ikke friste til dum-smarte og halve løsninger. Og det betyder *intet* at du har den siddende i den ene side - olien fordeles perfekt ud på de steder den skal være!


  • #4   12. nov 2012 jeg synes ligenøjagtigt det modsatte af gtr1400 !!
    den nye elektroniske scottoiler er muligvis bedre, den har jeg ikke prøvet .....


  • #5   12. nov 2012 den har så bare en træls/grim/klodset betjenings skærm ,som ikke pynter på styret ...

  • #6   12. nov 2012 jeg havde det på min og jeg var 110% tilfreds
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/15708-min_scottoiler_esystem

    Michael det er ikke nogle der siger den skal være på styret, du skal jo ikke rode med den hele tiden, jeg syntes at det var okay at den var på styret Så havde man lige en temp målere også

    Hvis man ikke får den justeret rigtig er det også noget bøvl / svineri som alt andet men det er ikke noget problem overhovedet


  • #7   12. nov 2012 Jeg var glad for min på min tidligere CBR, og jeg er glad for den nye på min XT.

    På min XT kunne jeg dog godt ønske mig den nye med styr-display. Jeg skal nemlig have et sideskjold af for at justere.... Men angående indstilling, så fandt jeg i sommers den perfekte indstilling til sommerkørsel, og satte et lille stykke gaffa som markering. Det samme har jeg gjort her i efteråret. Så er det nemt at indstille den.

    På min CBR havde jeg resevoiret under sædet; nemt og hurtigt at komme til.


  • #8   12. nov 2012 Jeg er også glad for min V-model har virket over 5 år 53 000km uden problemer.

  • #9   12. nov 2012 overvejer meget selv en, ved bare ikke om det skal være louis modellen, eller den dyre E model, da jeg elsker gadets overvejer jeg lidt det sidste, men så skal den også kunne holde i 7-8år! smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #10   12. nov 2012 @michael l: Hvad var/er dine problemer med Scottoileren?

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #11   12. nov 2012 Jeg har kørt i to sæsoner med den vacumstyrede model, og den virker fint. Jeg har endnu ikke skiftet kædekit, efter 24000 km.

  • #12   12. nov 2012 scottolier styrer smiley

    Smid et par 100 mere i det, og køb en dual injector smiley


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #14   12. nov 2012 Har haft både den vacuumstyrede og den elektroniske model. De er begge alle pengene værd - men E-system er det jeg ville vælge igen.

    Jeg har iøvrigt skåret et hul i sidekåben og monteret betjeningsdisplayet dér - det ser fanme lækkert ud og virker fantastisk!


  • #15   12. nov 2012 Jeg har en ny dual injector til at ligge hvis nogle har interesse jeg gav 225 for den men 175 Kr inc porto kan den købes til

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #16   12. nov 2012 Displayet sidder på venstre side og er skjult af min koblinghånd når jeg kører. Jeg kan sagtens se displayet og ændre indstillingerne under kørsel.


    profilbillede
  • #17   12. nov 2012 fandeme fedt lavet esben! Men regner med at pille min af ved salg af diverse mc'ere igennem årerne, og der er et huld i "inder"kåben jo ikke just et plus smiley

  • #18   12. nov 2012 GTR 1400: jeg synes bare den sviner for meget .Og når man så endelig får den indstillet ,skifter temp , og så skal den stilles igen, regner der skal der skrues op osv.
    måske gav jeg bare for hurtigt op ....
    Leif L : jeg har kørt knap 24000km på samme kædekit, uden nævneværdigt slid,kun med alm kædesmøring.....


  • #19   12. nov 2012 Esben det ser sku godt ud det der

    Hvis den sviner er det fordi den giver for meget eller den ikke smøre hvor den skal
    Min kæde havde lidt rust på indersiden, men kun på ydersiden af leddene.
    Det er jo rullerne samt indersiden af kæden som skal smøres

    Kik på billede Nr 1

    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/16230-hjaelp_til_bremseskive


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #20   12. nov 2012 Elias, Jeg regner med at beholde min MC længe, men en ny kåbedel burde kunne skaffes:-)

  • #21   12. nov 2012 Michael L, Måske den nok skal indstilles når det regner, men omvendt, skal man vel også smøre det ekstra hvis man brugte almindelig spray.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #23   12. nov 2012 @michael l: Tja, det er uden tvivl manglende tålmodighed ift. indstilling, hvilket også er den typiske begrundelse når nogen ikke synes om Scottoiler. Det er dog min erfaring, at Scottoiler-dryp kan aftørres nemt med en klud, både på nr.plade, fælgkant mv. Forøvrigt har du ikke behov for at øge dosering når du kører i regnvejr - den skal bare forblive "as is". Eneste tidspunkt jeg ændrede min indstilling var når jeg havde fuld oppakning (dvs. sidetasker, topboks og den bedre halvdel mounted).

  • #24   13. nov 2012 Jeg glæder mig allerede til at få det monteret . Giver lige mig selv et sæt i jule gave :-)))

  • #25   13. nov 2012 Det bliver du glad ved smiley


  • #26   8. nov 2015 Jeg har nu også endelig fået taget mig sammen til at få købt en ny Scottoiler (den gamle virker desværre ikke mere, men den er gammel og har gjort det godt).

    Mine nærmest ekstreme touring-ferier de senere år har været hårde ved kæde og tandhjul, og nu gider jeg altså ikke skifte det mere efter hver tur til Kaukasus og tilbage - ca. 11.000 km er for lidt for et kædekit, efter min mening... selv på de krævende ture, jeg har kørt de senere år.:-/

    Og da jeg så, at louis.de solgte deres special edition for kun 600,- kr, bestemte jeg mig for at indkøbe én allerede nu, så jeg kan få den monteret inden næste lange ferietur. smiley


  • #28   8. nov 2015 Nu er det længe siden, at jeg købte den anden - min første - Scottoiler, så jeg kender ikke de forskellige modeller overvældende godt.

    Anyway, sammenlignet med den gamle er den ca. 2/3 af dennes højde, og jeg vil gætte på, at den rummer rundt regnet halvt så meget olie (et kvalificeret gæt går på omkring 60-65 ml, altså halvdelen af den flaske, der følger med Special Edition'en).
    Men ellers kan jeg ikke umiddelbart se nogle forskelle, hverken i forhold til den gamle eller de andre nuværende modeller.

    Ja jeg synes, at 600,- er rørende billigt for sådan en svend; ved Detlev Louis koster den normalt over 1.000,-... så jeg er glad for, at jeg ved et rent tilfælde spottede deres tilbud (der var kun to dage tilbage, så det var da et kanon held!) smiley

    Bortset fra dét, så kunne jeg snildt forestille mig, at jeg inden så længe tilføjer en Magnum HCR til sættet. Så burde jeg jo kunne køre en af mine over 11.000 km lange ferieture til Kaukasus mv. uden at efterfylde overhovedet! smiley




Kommentér på:
Scottoiler

Annonce