1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kobling - Problemer Kobling - Problemer

Her på det sidste har jeg haft store problemer med min kobling, og ville gerne høre jer derude om i kender til problemet og hvordan det kan løses. (Der er tale om en CBR600)

- Hvis jeg starter motorcyklen, og den varmer op, tager koblingen, kan grebet godt blive siddende inde mod håndtaget.
- Når jeg kører i evt. 5 eller 6 gear og vælger at give den lidt gas, kan man køre at den ikke tager de omdrejninger den burde før 2-2,5sec senere. (En form for gas-forsinkelse)
- Samtidig er koblingsgrebet blevet strammere end jeg mener det plejer at være smiley

Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling - Problemer
  • #1   26. sep 2012 Uden at kende din cykel er her et par generelle kommentarer:

Check at kablet er velsmurt, helt og har frit løb (ikke sidder i klemme et sted). Check at sneglen har det godt og er ordentlig smurt. Check om dit koblingsgreb er velsmurt.

Nå du siger at den tøver ved gasgivning - er det så tøven med at tage omdrejninger eller tøven med at komme op i fart (føles det som om koblingen glider?).

• #2   26. sep 2012 Begge ting, det føles som om den ikke får ordenligt fat til at starte med...

• #3   26. sep 2012 Løber gasrullen stramt? - Har du haft tanken pillet af for nyligt?
    Det kan være at din kabelføring er kommet i klemme under monteringen?

Det er ikke utænkeligt at dine koblingsplader er ved at være slidt ( så koblingen "glider" - d.v.s. at motoren går op i omdrejninger før den ligesom "tager ved" ), men det burde intet have at gøre med dine problemer med koblingshåndtaget..

• #4   26. sep 2012 Jeg ved det ikke har noget at gøre med gasrullen eller lign. Det er nogle koblingsproblemer, men der er ikke andet end at få den til et godt service ? smiley

• #5   26. sep 2012 Igen - Jeg tror at det vil hjælpe gevaldigt at smøre koblingsgreb og kabel med noget PTFE (teflon) sprayolie og give koblingssneglen en gang kuglelejefedt - så kan du altid skifte koblingspladerne her til vinter når du alligevel keder dig smiley

• #6   26. sep 2012 Jeg prøver, tak for hjælpen smiley

• #7   26. sep 2012 det er dit koblingskabel, skift det eller smør det, så er dit problem løst

• #8   29. sep 2012 Jeg skiftede mit koblingskabel, alt virker som det skal nu smiley

Kommentér på:
Kobling - Problemer

Annonce