Motoren gik ud... {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg håber I kan hjælpe med mit problem, for har ikke prøvet det før.
Jeg skulle i går ud og trille en tur, og startede med choker som normalt. Jeg nåede ca. 100 meter før jeg opdagede at den kun gik med ca. 1000 omdr. (normalt ca. 3000 med choker) i tomgang. Jeg prøvede at slukke chokeren hvorefter motoren gik helt ud, fik dog gang i den igen mens den stadig trillede. Prøvede igen mens jeg bremsede ned til næste lyskryds, og denne gang døde den helt. Fik svinget ind på en sidevej, men kunne slet ikke få gang i den igen - starteren kørte fint rundt, der skete bare ikke mere. Derudover opdagede jeg at der var dryppet et par dråber benzin ned på motorblokken. Jeg kunne dog ikke se hvor det kom fra, og det ser ikke ud til at der er kommet mere nu hvor jeg lige har været ovre for at kigge til den.
Er der nogen der kan gennemskue hvad der er problemet?
Og så lige et tillægsspørgsmål: I forsøget på at starte den fik jeg kørt batteriet tomt, og har nu taget det med hjem for at oplade det. I den forbindelse opdagede jeg at væskestanden i alle cellerne er langt under minimum, nogle er endda kun halvt fyldte. Kan det reddes med demineraliseret vand, eller skal der et nyt batteri til (det skal lige siges at den har startet fint indtil i går, medmindre den havde stået stille i en uge eller to)?
På forhånd tak for hjælpen
Andreas (Østerbro)
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 122
Fordi har selv oplevet det samme som min egen, der købte jeg nyt batteri og den kørte som den skulle igen
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
Hvis ens cykel har elektronisk tænding på (og ikke platiner) kan man ikke køre med et defekt batteri.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
Selvom jeg ikke kan se hvordan det skulle være batteriets skyld at den gik anderledes håber jeg lidt at det er det, da jeg ikke rigtig har mod på at begynde at pille i karburator (måske ubegrundet?)...
Skal nok skrive en update
nov 2010
Nu har jeg sat batteriet til opladning igen, men ved ikke om jeg tør køre/humpe på værksted selv eller om det er bedre at få nogen til at hente den. Hvad siger I, hvis det da ellers er muligt at gætte fejlen ud fra de symptomer jeg har beskrevet?
nov 2010
Så hvis der er nogen der bor i nærheden af Østerbro og har lyst til at give en hånd med, vil det blive glædeligt modtaget.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
At den har svært ved at tage gassen kan ud over de gode forslag med karburatoren også skyldes defekter i tændingssystemet eksempelvis dårlige tændrør. Eller måske gammel benzin.
nov 2010
Den har heller ikke som sådan svært ved at tage omdrejninger når den får gas, men den ryger og lyder meget underligt, og når man slipper gassen er den ved at gå ud..
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
der sidet en skruge under dine kab. den skal du løsne så tømmer du dine svømmehuse husk lige en klud under...
Motoren gik ud...