680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Motoren "rasler" Motoren "rasler"

Hej.

Jeg har en gammel Yamaha XV 750 (1994), og når jeg når ca. 3000 omdrejninger er der noget der "rasler", og nu er der også kommet en smule ved knap 4000 omdrejninger, jo mere jeg presser motoren ved de omdrejninger jo værre bliver det. Her fra morgenen har jeg så haft dækslerne til knastkæderne af, da jeg har fået af vide af en kammerat at man tydeligt kan mærke på kæden hvis den er løs....synes ikke de virkede løse. Nogen ide om hvad det ellers kan være ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motoren "rasler"
  • #2   17. jun 2006 Jeg mener nu at knastkæder typisk rasler ved lave omdrejninger - (altså f.eks. i tomgang) og så holder når man øger omdrejningerne. Prøv at hør efter hvor lyden kommer fra - det behøver jo ikke være motoren. Ellers er der vel også en bundkæde smiley

• #3   17. jun 2006 Nu sprøger jeg nok dumt :-), men hvad er en bundkæde ??

• #4   17. jun 2006 Jeg tænker på kæden mellem krumtap og starterdrev. Jeg har aldrig været dernede i nogle af mine, så jeg ved ikke meget om emnet - har blot hørt at den har skabt raslen på andres mc-er. Jeg ved heller ikke om den kører med rundt hele tiden eller kun ved start, men umiddelbart ser det ud som om udkobling af starter sker på starterdrev - så kæden kører med rundt hele tiden.

MEN igen: Jeg har dårlig aldrig lavet noget der selv - det var kun ment som en pointer...

Kommentér på:
Motoren "rasler"

Annonce