{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.725 visninger | Oprettet:

Alle 4 blinkere blinker!!! {{forumTopicSubject}}

Er ved at gøre min KTM klar til syn.
Har i den forbindelse købt det originale blinkslysledningsnet og smidt 4 blinkere på.
det koster ikke ret mange basseøre til KTM smiley

Problemet er, at uanset om jeg blinker til højre eller venstre, så blinker den i alle 4 blinklys på samme tid!? Jeg har tjekket stikkene, og de sidde rigtigt...
Så spørgsmålet er hvor jeg skal begynde at fejlsøge henne.

Derudover, så ryger alt lyset på cyklen når jeg kører med nærlys. Intet problem med langt lys, så er der både liv i baglygte og forlygte og alle 4 blinklys, men så snart den ryger på nærlys, så er alt lys væk..

Nogen ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle 4 blinkere blinker!!!
  • #1   18. jul 2012 Jeg tror bare at du skal have gået dit ledningsnet igennem ;)Det er ret simpelt med blinkerne. Blinkrelæ går til kontakten på styret. Den ene side af kontakten styre højre blinkere. Så du skal bare sørge for at der er forbindelse fra kontakten til + ledningen på de to blinkere, og at den negative ledning i alle blinkerne er sat til stel.
    Så har du også en blinker i instrumentebrættet.. De kan være lavet på forskellige måder, men er ofte lavet således, at den ene ledning går til stel, og så går der to ledningder til dens +. Den ene ledning fra + på højre side af kontakten/blinkerne og den anden fra + på venstre side af kontakten. På begge disse ledninger sidder der en diode, der sørger for at strømmen kun kan gå TIL indikatoren. Dioderne er vigtige, eller blinker hele lortet smiley

Det sidste lyder lidt som om at kontakten fejler, eller et stik der er irret. Prøv at mål modstanden på ledningerne fra kontakten og se om du kan måle 0 ohm når den er i nærlys. Hvis ikke, skal kontakten renoveres smiley

• #2   18. jul 2012 Ledningsnettet til blinker er nyt. Skulle der være fejl må det være i hovedledningsnettet. Men det eneste det gør er at levere strøm til blinker ledningsnettet.

Det eneste der mangler i blinker ledningsnettet er pæren i indikator lampen i instrumentbrættet. Det kan vel ikke gøre det?

hvad er det for dioder du snakker om? Det er jo plug and play, dvs man kan ikke sætte stikkene forkert i, da de kun passer et sted. Jeg har monteret blinkere og ledningsnet dertil. Kan kun sidde på en måde. Derfor jeg fatter hat af hvad der galt, for stikkene sidder rigtigt

• #3   18. jul 2012 Okay, ja det lyder sjovt. Aner det ikke. Hvilken model er det?

• #4   18. jul 2012 KTM exc 250 2 takts fra 2005

• #5   18. jul 2012 Nu er fejlen med nærlys fundet. Kortslutning i pærefatning

Så er spørgsmålret bare hvorfor alle 4 blinkere blinker samtidigt?

• #6   18. jul 2012 Jeg havde samme problem med min GS500 E fra 1997.
    Det skyldes at jeg skiftede alle de originale blinklys ud med diode-blink, og i den forbindelse skiftede blink-relæet til et der var beregnet til dioder. Derefter blinkede alle 4 blink uanset hvilken side jeg ville blinke til.
    Fik at vide det skyldes når det var dioder kunne de trække stel gennem det modsatte blink og dermed lyste de alle på en gang, derfor skulle der lodes en diode/ensretter på hvert blink for at forhindre det,

Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er samme problem du har, men det var da et bud smiley

• #7   18. jul 2012 Det er originale blinkere med normal pære...og original relæ, samme der sidder på alle KTM´ere smiley

Tæsker den snart med en hammer og pisser på den!! @$£"#¤%

• #8   18. jul 2012 OMFG!
    Tilsyneladende var det den lille indikatorpære i instrument brættet der gorde udslaget! 1,2w er nok til at lave rod i systemet. Så skal skal den vasket for pis nu smiley

• #9   18. jul 2012 I det mindste var det billigt i forhold til reservedele smiley

• #10   18. jul 2012 Det fatter jeg ikke.

• #12   10. aug 2016 Det husker jeg ikke! smiley Ser om jeg kan komme i tanker om det

• #14   11. aug 2016 Husker godt problemet, men husker ikke hvad løsningen var.
    Umiddelbart tror jeg bare at jeg skiftede pæren eller også var det hele fatningen.
    Prøv at hør på facebook gruppen enduro danmark eller på tenere.dk eller dormck.dk

Kommentér på:
Alle 4 blinkere blinker!!!

Annonce