2.634 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Suzuki gs550 kan ikke starte Suzuki gs550 kan ikke starte

Jeg har en fatter som har sådan en gammel gs550l fra 82 som bare ikke vil starte og gå!
Der er fin gnist, har også fået 4 nye tændrør.
Den får ingen benzin(starter omgående med diesel start)
Vi har renset karburatore i ultralydskar og skiftet alle dyser, vi har også prøvet med et sæt andre brugte karburatore og med samme resultat(den får benzin fra en flaske direkte til karburatore og der er benz i bundkarene)
Der er ingen revner eller andet i indsugningsgummiet og membraner ser fine ud.
vi har haft skilt motor ad pga, hvad vi kunne læse os til, dårlig kompression.
Cyl 1: 7,1 bar cyl 2: 5,2 bar cyl 3: 5,3 bar cyl 4: 7 bar.
Alt i motoren er indenfor tolerence og den er blevet honet samt nye stempelringe, ventiler er tætte(er testet med fortynder mens knasterne var ude)
Men med meget lidt forskel fra før og efter rep af motor.
Det eneste jeg nu kan se kan være problemet er for lille ventilspillerum/for stramme ventiler, efter haynes skal det ligge på 0,03-0,08mm hvilket jeg syntes lyder voldsomt lidt!?
Det mindste søgeblad vi har er 0,05mm og det kan liiiige presses ind mellem 2 af ventilløfterne, ellers er de resterende 6 under 0,05mm

Er der en gs guru der kan hjælpe os lidt på vej efter mulige fejl, da vi er ved at være "lidt" trætte af den efterhånden.

MVH Simon J


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gs550 kan ikke starte
  • #1   9. jul 2012 uden at vide det....

    men kan der mangle noget vackum slange.. som skal tilsluttes den rigtige tank..
    og det så er derfor det ikke fungerer med en flaske som tank....



    mvh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   9. jul 2012 De der ventilspillerum er ihvertfald for stramme.

    Sæt dem til 0,10-15 på indsugningssiden og 0,20-25 på udstødningssiden. Der sker intet ved at de står lidt løst - så rasler den bare lidt.

    Det burde sørge for lidt mere kompression og derved også mere vacuum til at trække benzinen op i karbunaderne.


  • #3   9. jul 2012 alt for stramme ventiler som Sajmon skriver

  • #4   9. jul 2012 Mange tak for svarene, det var også min tanke men har nok set mig blind i den haynes bog

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #5   9. jul 2012 Du har med garanti læst målene i tommer. smiley

    Så passer de nemlig meget godt...


  • #6   9. jul 2012 De SKAL stilles 0,03-0,08...Jeg har haft 2 af dem og jeg har rodet MEGET med dem..Youshimura tunet med racerstempler og stg 3 racerknaster og meget meget mere....mvh Peter

  • #7   9. jul 2012 Ventilspiel (Ein): KALT 0,03-0,08 MM
    Ventilspiel (Aus): KALT 0,03-0,08 MM


    er sgu rigtigt nok smiley
    prøv lige at lægge en hånd for kaburatorerne når du tørner på starteren !


  • #8   9. jul 2012 Du overser noget ved de karburatore...den springer jo igang med æter..har du tjekket for sug til benzinhanen.?altså vaacumslangen..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #9   9. jul 2012 Ja det passer sgu. For faen det virker stramt...

    Men det er godt at høre vi har en ekspert på sagen. smiley


  • #10   9. jul 2012 Han skriver jo at kaburatorerne fyldes med saft , så lyder som vacuumet er 10-4
    motoren har været adskilt og vel været renoveret , er knasttiming 110% ?


  • #12   9. jul 2012 Har en 450 Nighthawk, den kører også med den minimale afstand0.03, den starter heller ikke pt, så det er garanteret det samme sjov.

  • #13   9. jul 2012 Nu går jeg ud fra at knasttiderne er dobbelt tjekket...? for ellers kan det godt ta lang tid at finde fejlen...:)

  • #14   10. jul 2012 Den har fået en smule mere kompression efter renovation, men vi snakker 0,5 bar.
    Da han købte cyklen for en 3 år siden startede og kørte den, men jeg husker at der bare ikke var meget gang i den.
    Man skulle nærmest planlægge hvis der skulle overhales en lastbil.
    Det blev så være over sommeren, kom man feks til et lyskryds om man skulle stoppe kunne den stå med 2000omdr/min, så justere man den ned så det passer og så i næste kryds gik den bare i stå omgående.
    Det var sådan i et par uger, han tog på ferie og da han kom hjem ville den hverken starte eller køre.
    Alt virker som om det er ok, knast tiden er sat som i haynes bogen med stempel et i top og de 2 pile på knasthjul op.
    Vi har også mærket alt op så det står som før adskillelse.
    Det er simpelhen som om den ikke vil suge benzinen op fra bundkaret.
    Er der nogen der ved ca hvad sådan en gammel gs burde smide i kompression i bar.



  • #16   10. jul 2012 Ville lige lægge ud med at hvis du søger flere svar og viden om sådan en maskine, kan du altid tjekke www.thegsresources.com.

    Det er en rigtig god side hvor det handler om GS maskinerne. Der er lige fra ombygning af maskine til tekniske spørgsmål og mere til


  • #17   10. jul 2012 det er forkert med de pile. Pilene skal du bruge til at tælle mellem de 2 knaster, mener det er 20 ruller.
    Du skal bruge de 2 slidser for enden af knasterne. De skal flugte med topstykskanten, og pege mod hinanden når den står i top på 1 og 4


  • #18   10. jul 2012 Er knastkæden slidt, vil mærkerne afvige lidt.
    De kan også godt være lidt drilske at time, da knasterne drejer lidt når de spændes ned med overfaldet.


  • #19   11. jul 2012 Så har jeg været hjemme ved den gamle.
    knasterne står 100% korrekt. 20 ruller mellem pilene og de to hakker/slidser flugter med topstykkanten og peger mod hinanden.
    Jeg vil nu prøve at købe et sæt søgeblade der kan måle under 0,05mm så jeg kan udelukke ventilspillerummet.

    I får mange tak for jeres hjælp, det er altid godt at kunne støtte sig op af andres viden/erfaring!
    Jeg skal self. nok skrive svaret på problemet hvis vi finder fejlen, uanset hvor pinligt det skulle være;-)


  • #20   11. jul 2012 syntes stadig det lyder af ekstremt lidt med 0,05 og 0,03
    0,15 og 0,25 lyder mere normalt og som skrevet længere oppe passer det med tommemålet


  • #21   11. jul 2012 Ja jeg syntes også det lyder helt vildt især når min 10år nyrere kawa skal ligge omkring 0,2mm.
    Jeg kiggede i bogen igen og der står 0,03-0,08mm, så står der tommer i parantes bagefter, så jeg har ikke set forkert i bogen(desværre)
    Jeg tænker bare at når motoren bliver godt varm, så må det da næsten udvide sig så meget at ventilerne bliver for stramme når det kun er 0,03 kold?
    Jeg må indrømme at jeg har overvejet meget at sætte dem alle på en 0,08-0,1mm bare for at være sikker.


  • #22   11. jul 2012 ville jeg ihvertfald gøre selv uanset hvad bogen skriver i dette tilfælde


  • #23   11. jul 2012 Spillerummet er jo netop fordi varmen får det til at udligne sig.

  • #24   11. jul 2012 ja , men det skal aldrig blive 0,00

  • #25   12. jul 2012 urbanviking...jeg ved godt det lyder vildt med 0,03-0,08, men det skal den altså stå!
    Jeg har rodet MEGET med dem. Det er iøvrigt samme afstand på gs750 og 1000.




  • #26   12. jul 2012 Men Simon..går du helt kold på den, er du velkommen til at smide den ind i en kassevogn og køre den over til mig, så vil jeg gerne kigge på den.


Kommentér på:
Suzuki gs550 kan ikke starte

Annonce