Suzuki gs550 kan ikke starte Suzuki gs550 kan ikke starte
Jeg har en fatter som har sådan en gammel gs550l fra 82 som bare ikke vil starte og gå!
Der er fin gnist, har også fået 4 nye tændrør.
Den får ingen benzin(starter omgående med diesel start)
Vi har renset karburatore i ultralydskar og skiftet alle dyser, vi har også prøvet med et sæt andre brugte karburatore og med samme resultat(den får benzin fra en flaske direkte til karburatore og der er benz i bundkarene)
Der er ingen revner eller andet i indsugningsgummiet og membraner ser fine ud.
vi har haft skilt motor ad pga, hvad vi kunne læse os til, dårlig kompression.
Cyl 1: 7,1 bar cyl 2: 5,2 bar cyl 3: 5,3 bar cyl 4: 7 bar.
Alt i motoren er indenfor tolerence og den er blevet honet samt nye stempelringe, ventiler er tætte(er testet med fortynder mens knasterne var ude)
Men med meget lidt forskel fra før og efter rep af motor.
Det eneste jeg nu kan se kan være problemet er for lille ventilspillerum/for stramme ventiler, efter haynes skal det ligge på 0,03-0,08mm hvilket jeg syntes lyder voldsomt lidt!?
Det mindste søgeblad vi har er 0,05mm og det kan liiiige presses ind mellem 2 af ventilløfterne, ellers er de resterende 6 under 0,05mm
Er der en gs guru der kan hjælpe os lidt på vej efter mulige fejl, da vi er ved at være "lidt" trætte af den efterhånden.
MVH Simon J
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
men kan der mangle noget vackum slange.. som skal tilsluttes den rigtige tank..
og det så er derfor det ikke fungerer med en flaske som tank....
mvh
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Sæt dem til 0,10-15 på indsugningssiden og 0,20-25 på udstødningssiden. Der sker intet ved at de står lidt løst - så rasler den bare lidt.
Det burde sørge for lidt mere kompression og derved også mere vacuum til at trække benzinen op i karbunaderne.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Så passer de nemlig meget godt...
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
Ventilspiel (Aus): KALT 0,03-0,08 MM
er sgu rigtigt nok
prøv lige at lægge en hånd for kaburatorerne når du tørner på starteren !
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Men det er godt at høre vi har en ekspert på sagen.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
motoren har været adskilt og vel været renoveret , er knasttiming 110% ?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Da han købte cyklen for en 3 år siden startede og kørte den, men jeg husker at der bare ikke var meget gang i den.
Man skulle nærmest planlægge hvis der skulle overhales en lastbil.
Det blev så være over sommeren, kom man feks til et lyskryds om man skulle stoppe kunne den stå med 2000omdr/min, så justere man den ned så det passer og så i næste kryds gik den bare i stå omgående.
Det var sådan i et par uger, han tog på ferie og da han kom hjem ville den hverken starte eller køre.
Alt virker som om det er ok, knast tiden er sat som i haynes bogen med stempel et i top og de 2 pile på knasthjul op.
Vi har også mærket alt op så det står som før adskillelse.
Det er simpelhen som om den ikke vil suge benzinen op fra bundkaret.
Er der nogen der ved ca hvad sådan en gammel gs burde smide i kompression i bar.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.303
Det er en rigtig god side hvor det handler om GS maskinerne. Der er lige fra ombygning af maskine til tekniske spørgsmål og mere til
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
Du skal bruge de 2 slidser for enden af knasterne. De skal flugte med topstykskanten, og pege mod hinanden når den står i top på 1 og 4
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
De kan også godt være lidt drilske at time, da knasterne drejer lidt når de spændes ned med overfaldet.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
knasterne står 100% korrekt. 20 ruller mellem pilene og de to hakker/slidser flugter med topstykkanten og peger mod hinanden.
Jeg vil nu prøve at købe et sæt søgeblade der kan måle under 0,05mm så jeg kan udelukke ventilspillerummet.
I får mange tak for jeres hjælp, det er altid godt at kunne støtte sig op af andres viden/erfaring!
Jeg skal self. nok skrive svaret på problemet hvis vi finder fejlen, uanset hvor pinligt det skulle være;-)
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
0,15 og 0,25 lyder mere normalt og som skrevet længere oppe passer det med tommemålet
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg kiggede i bogen igen og der står 0,03-0,08mm, så står der tommer i parantes bagefter, så jeg har ikke set forkert i bogen(desværre)
Jeg tænker bare at når motoren bliver godt varm, så må det da næsten udvide sig så meget at ventilerne bliver for stramme når det kun er 0,03 kold?
Jeg må indrømme at jeg har overvejet meget at sætte dem alle på en 0,08-0,1mm bare for at være sikker.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
Jeg har rodet MEGET med dem. Det er iøvrigt samme afstand på gs750 og 1000.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 17 Svar: 76
Suzuki gs550 kan ikke starte